تابستان را پناهگاه سیل می گویم پس امروز به فکر زمستان باشید / قدرت کشور در گرو توجه مردم است


ساعت: 18:29
تاریخ انتشار: 1401/02/30
کد خبر: 1840185

آئین سیاسی نماز جمعه در شهرستان های هرمزگان برگزار شد و موضوعاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی فرزند امام جمعه بندرعباس ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه بندرعباس گفت: سنگین امتناع کرد.

امام جمعه در بندرعباس با بیان اینکه آموزش آسیب های اجتماعی به جوانان برای حفاظت از آنها بسیار ضروری است، افزود: گرگ ها در کمین جامعه کودکان ما هستند و بهترین راه برای حمایت از جوانان و نوجوانان تبیین شرایط خارج از کشور است. خانواده و آنها را راهنمایی کنید.

حجت الاسلام عبادی زاده با اشاره به سومین هورد سالروز فتح هرمشهر ادامه داد: 12 خرداد که در تمام سال های پس از فتح هرمشهر شاهد آن بوده ایم و بدون شک فتح هرمشهر یک معجزه الهی بود و امام زمان(عج) فتح هرمشهر را کار خدا دانست.

وی عملیات بیت المقدس را برگ زرین پاسداری می داند و می افزاید: علل، عوامل، پیامدها و برکات فتح خرمشهر نیازمند بررسی و بیان بیشتر است.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به حمایت خانواده های زندانیان و خانواده های معتادان یادآور شد: خانواده های زندانیان و معتادان بیشترین آسیب را از گناه و رنج سرپرستان خود می بینند و به دلیل اینکه کمتر مورد حمایت دستگاه های حمایتی قرار می گیرند. ایشان از قضات محترم خواهشمند است برای کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از جامعه و خانواده ها هر چه کمتر از مجازات حبس استفاده نمایید.

اقتدار کشور به توجه مردم بستگی دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به موضوع جمعیت و تمرکز همیشگی رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این موضوع، گفت: رسانه های استکباری با نزدیک کردن کشورمان به دنبال جلوگیری از تولد خانواده های ایرانی هستند و این موضوع به قدری مهم است که رهبری فرمودند کشور هدفمان را تقویت کنیم. و یکی از عواملی که در دوران دفاع مقدس توانستیم در مقابل هجمه دشمن ایستادگی کنیم، جامعه جوان ما بود و نقش جمعیت در پیشرفت کشور انکارناپذیر است.

حجت الاسلام عبادی زاده ادامه داد: باید بدانیم در حال حاضر آمار جمعیت کشور نگران کننده است و خساراتی در این زمینه برای کشور به همراه دارد که نباید از آن غافل شد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان همچنین از دولت و قوه قضائیه خواست تا به دلیل رسوب خاک عمدتاً در میناب و رودان درختان جنگلی در وسط رودخانه رشد کنند و آبراه اصلی را منحرف و مسدود کنند. به همین دلیل باید نسبت به لایروبی رودخانه ها و همچنین پیشرفت های صورت گرفته در بستر رودخانه ها اقدام شود تا در زمان سیل شاهد خسارات بیشتری نباشیم.

حجت الاسلام عبادی زاده همچنین خواستار تسریع در پرداخت خسارات ناشی از سیل زمستانی به مردم مناطق شرق و غرب استان شد.


سوم از هورداد واقعه ای بزرگ و مجسم توحیدی است

حجت الاسلام والمسلمین شعیب صالحی امام جمعه بندر حمیر امروز در نماز جمعه این شهرستان گفت: سوم هورداد سالروز حماسه فتح هرمشهر آن توحیدی بزرگ و مظهر حافظه تاریخی است. ملت ایران

امام جمعه بندر حمیر افزود: سوم خرداد برای همیشه دلیل عینی و عملی اراده خداوند مهربان، پیروزی نظام اسلامی در برابر اراده مادی و استکباری دشمنان اسلام است.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: ترویج امید به آینده و حرکت نظام اسلامی کلیدواژه مهمی است که باید در مدارس و محیط های آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری کنگره 4 هزار روحانی از کشور هستیم، افزود: و اموال خود را سرمایه گذاری کردند.

امام جمعه شهرستان حمیر با اشاره به رسانه های معاند در تخریب چهره روحانیت گفت: حضور در میدان عمل، جدا نشدن از مردم مهمترین ویژگی روحانیت است.

حجت الاسلام صالحی خطاب به مردم گفت: انقلاب اسلامی محصول حوزه های علمیه است و دشمن در صدد تخریب بنیان انقلاب است، باید مراقب بود که دشمن در این امر ناامید نشود.


ستاد مرکزی طرح تفریحی تابستانی در بندرلنگه تشکیل می شود

حجت الاسلام جواد اسماعیلی نیا در نماز جمعه این هفته گفت: متأسفانه در سه دهه اخیر نرخ باروری کل در دنیا 33 درصد اما در ایران 70 درصد کاهش یافته است. ناباروری در تاریخ بشریت

امام جمعه بندرلنگ افزود: ایران در حال ورود به مرحله سالمندی است و در حال حاضر ششمین کشور در جهان است که به سرعت پیر می شود. مردم می دانند که در صورت پیر شدن کشور، هزینه نگهداری از سالمندان به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و این امر به تنوع روحی، عاطفی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می انجامد و پیری جامعه ما عاملی برای کاهش نیروی کار و کاهش است. تولید و نیاز به خارجی.

حجت الاسلام اسماعیل نیا ادامه داد: تغییر فرهنگ جمهوری اسلامی ایران به واردات نیروی کار از خارج و تضعیف نیروهای دفاعی کشور یکی دیگر از آفت های سالخوردگی جمعیت کشور است.

وی افزود: پدران، مادران و حامیان نظام نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت باشند و زمینه را برای افزایش زاد و ولد فراهم کنند. خانواده های جامعه اسلامی ما باید شاهد تولد فرزندان جهاد در راه خدا باشند و به این اقدام خداپسندانه توجه کنند.

خطیب نماز جمعه بندرلنگه یادآور شد: امروز روز ملی جمعیت است. امیدوارم مشوق های دولت و مجلس برای افزایش زاد و ولد عملیاتی شود و شاهد جوان و بانشاط ایرانی باشیم. “

امام جمعه بندرلنگه با اشاره به روز اول هورداد روز بهره وری و بهینه سازی مصرف گفت: یکی از راه های اصلی دستیابی به اقتصاد پایدار اصلاح الگوی مصرف و بهینه سازی مصرف است. نوجوانانمان را نهادینه کنیم.

حجت الاسلام اسماعیلی نیا گفت: در برخی از چیزهایی که واقعاً اسراف می کنیم، مثلاً در مصرف نان، آب، برق، سوخت، یکسری عادات غلط وجود دارد که باید آنها را ریشه کن کنیم.

وی با اشاره به سومین هورداد سالروز فتح هرمشهر یادآور شد: در این عملیات صادقانه بیش از پنج هزار کیلومتر از خاک کشور توسط رزمندگان اسلام آزاد شد و این پیروزی بزرگی برای انقلاب اسلامی در جهان بود.

امام جمعه بندرلنگه افزود: تابستان در راه است و تعطیلات مدارس و اوقات فراغت دانش آموزان طبق حکمت و آمار می گوید والدین باید برای اوقات فراغت فرزندان خود برنامه ریزی داشته باشند. کلاس های قرآن، هنر، ورزش و غیره توسط مساجد و برخی ادارات برگزار می شود.»

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم یک اردوی تابستانی برای ساماندهی فعالیت های تابستانی برگزار کنیم تا بهره وری آنها افزایش یابد. پدران و مادران متولیان این برنامه های فرهنگی را همراهی می کنند تا اوقات خوشی را برای دانش آموزان عزیز فراهم کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید