تابستان گرم تری نسبت به سال گذشته در انتظار سعودی هاست

به گفته بن جاکوبز از گاردین، سعودی ها در حال حاضر حدود 2 میلیارد پوند (2.3 میلیارد یورو) برای تابستان آینده در نظر گرفته اند که شامل هزینه انتقال، دستمزد و پاداش برای واسطه ها می شود. باشگاه‌های عربستانی تابستان گذشته 750 میلیون پوند هزینه کردند و انتظار می‌رود که در تابستان 2024 این رکورد بهتر شود اگر ستاره‌های آنها وارد این تیم شوند.

تابستان گرم تری نسبت به سال گذشته در انتظار سعودی هاست

کوین دی بروین از منچسترسیتی و محمد صلاح از لیورپول برجسته ترین ستاره های مورد نظر آنها در پنجره نقل و انتقالات بعدی خواهند بود. النصر و الهلال پیش از این به دی بروین که تا سال 2025 با سیتی قرارداد دارد ابراز علاقه کرده بودند. صلاح که تابستان گذشته مورد توجه الاتحاد قرار داشت، همچنان گزینه مورد علاقه آنهاست و اگرچه ممکن است در نهایت به این تیم برود. به عربستان مطمئن نیست که این اتفاق در تابستان 2024 بیفتد. البته این بار الهلال که در آستانه قهرمانی در لیگ عربستان است دست برتر را خواهد داشت و آنها نیز در تلاش برای جذب هستند. صلاح

تیاگو آلکانتارا، بازیکن لیورپول، بخش دیگری از علاقه سعودی ها و به ویژه استیون جرارد به این معامله است. نام دیگری که ذکر شد سون هیونگ مین کاپیتان تاتنهام است. حتی اگر ویکتور عثیمان به پست قبلی تابستانی خود نرسد و لیگ برتر را اولویت خود نداند، در صورت جدایی از ناپولی، احتمال حضورش در عربستان وجود دارد.

البته تنها چهار باشگاه تحت حمایت صندوق سرمایه گذاری سلطنتی عربستان به دنبال جذب نام های بزرگ نیستند و دو باشگاه الفاتح و القادسیه به دنبال جذب ویلفرد اندیدی از لسترسیتی هستند. با وجود اینکه القادسیه هنوز در بالاترین سطح فوتبال عربستان حضور ندارد، اما در آستانه صعود به لیگ حرفه ای این کشور قرار دارد و از حمایت مالی آرامکو برخوردار است.

طبق تغییرات قوانین لیگ حرفه ای عربستان از فصل آینده باشگاه های این لیگ به جای 8 بازیکن خارجی، 10 بازیکن خارجی دارند.2003 به بعد. علاوه بر این، باشگاه ها فقط مجازند در هر مسابقه 8 بازیکن خارجی را در فهرست خود قرار دهند. در چنین شرایطی سعودی ها بیشتر به جذب جوانان خوش آتیه علاقه مند خواهند شد و یکی از راه های تشویق آنها به مهاجرت به خاورمیانه، توسل به نقل و انتقالات وام خواهد بود.