تاج 21 راننده تاکسی را در قزوین کشت

اسماعیل عرشیان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در خصوص لزوم رعایت نکات بهداشتی برای بیماری های عروق کرونر در ناوگان حمل و نقل عمومی، گفت: رویه های بهداشتی در حوزه حمل و نقل عمومی و تاکسی ها همانند سال گذشته است. تشریفات اعلام شده توسط این وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید از ابتدای اپیدمی تاج رعایت شود.

وی افزود: تا امروز تصمیم جدیدی از سوی ستاد کرونا به ما ابلاغ نشده است، اما به محض دریافت اطلاعیه جدید، مصمم به رعایت آن و اجرای کامل آن خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 21 راننده تاکسی در قزوین بر اثر بیماری قلبی جان خود را از دست داده اند. در سه ماه گذشته هیچ مورد مرگ جدیدی نداشته ایم.»

عرشیان با بیان اینکه واکسیناسیون رانندگان تاکسی در استان قزوین به دو صورت انجام شد، گفت: واکسینه شدند و در حال حاضر آمار کاملی از آنها نداریم.

وی ادامه داد: در مجموع 85 درصد رانندگان حداقل دو نوبت واکسن کراون دریافت کرده اند که لازم است تمامی رانندگان مراحل واکسیناسیون را تکمیل کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین تعداد تاکسی های شهر قزوین را 3550 تاکسی عنوان و تصریح کرد: حدود 5 هزار راننده در قالب آژانس ها، لاین، مینی بوس گردشگری و … فعالیت می کنند که از این تعداد 1700 نفر در 48 خط شهری هستند. و 23 خط روستایی به شهروندان خدمات رسانی می کنند.

عرشیان در پایان درباره نرخ کرایه تاکسی در سال 1401 گفت: تاکنون نرخ کرایه تاکسی بر اساس مصوبه سال 1400 است و برای سال جدید با استعلام لوازم یدکی و خطوط روستایی و گردشگری تا یک ماه آینده تعرفه جدید شورای شهر را اعلام خواهیم کرد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید