تاریخچه اختلاف شورا و شورای اجرایی / چه کسی قانون شکنی کرد؟!


ساعت: 13:23
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914249

اساسنامه انجمن ورزش شهرداری با مشکل مواجه شد و به همین دلیل رئیس شورا تهدید به برخورد قانونی با هیئت اجرایی مصوب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آنایی، کشمکش شورای شهر تبریز و شورای اجرایی استانداری بر سر مصوبات مشکل جدیدی نیست و حتی در شورای پنجم نیز گاهی اعضای شورا از استاندار و شورای اجرایی انتقاد می کردند، اما در دور جدید شورا، شورای شهر تبریز، شورای شهر تبریز، شورای شهر تبریز، شورای شهر تبریز، شورای شهر تبریز، شورای شهر تبریز، شورای شهر تبریز، شورای شهر تبریز را به تصویب رساند. این تنش ها افزایش یافت و به مدت یک سال در گذشته حداقل در چندین نوبت، هیات مدیره هیات مدیره به شدت به تصمیمات هیات تعدیل واکنش نشان دادند.


اما وظیفه هیئت تطبیق چیست؟

به عبارت ساده، هیأت اجرای مصوبات که با حضور استاندار یا نماینده وی، قاضی معرفی شده از سوی قوه قضائیه و یکی از اعضای هیأت تشکیل می شود، وظیفه تطبیق مصوبات هیأت با قانون را بر عهده دارد. سرزمین. طبق قانون مصوبات باید ظرف ده روز در هیات اجرایی بررسی شود و در صورت وجود مشکل برای اصلاح به شورای شهر ارسال می شود.

در آن زمان دو حالت وجود دارد: یا مصوبه توسط شورا اصلاح می شود یا شورا بر آن مصوبه اصرار دارد که در این صورت شورای اجرایی 20 روز فرصت دارد تا دوباره آن را بررسی کند. هیات اجرایی در عمل وظیفه بررسی مصوبات و انطباق آنها با قانون را دارد و نمی تواند راهی جز قانون را طی کند.


دعوا سر چیه؟

اساسنامه شرکت ورزش شهرداری تبریز موضوعی است که رئیس شورای شهر تبریز را بر آن داشته تا شورا را به شکایت برای اجرای مصوبه تهدید کند. حجت الاسلام برقی معتقد است رد این مصوبه نظر شخصی است و مطابق قانون نیست.

وی با اشاره به رد اساسنامه شرکت ورزش شهرداری تبریز گفت: شورای اجرایی بنا به سلیقه شخصی این مصوبه را رد کرد و اگر این بار مصوبه ای بدون اطلاع قانونی رد شود از شورای اجرایی شکایت خواهم کرد.

از سوی دیگر فرماندار تبریز که رئیس شورای اجرای مصوبه است، تصمیمات این شورا را بر اساس قانون و انطباق با قوانین کشور دانست.

علی جعفری آذر فرماندار تبریز در پاسخ به سخنان رئیس شورا مبنی بر اینکه تنها شهری که هیئت تطبیق با ترجیحات شخصی و بدون اجرا پیش می رود، گفت: طبق قانون مرجع مرجع برای اعتراض به مصوبات شورای شهر برای اجرا شورای استان است و هیچکس تعطیلی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: سند مصوبه شورا برای اجرای بند 55 قانون شهرداری است و در تمامی موارد استنادات قانونی به صورت دقیق و کامل در مکاتبات شورا نوشته و ارسال شده است. عزیزان شورا با توجه به درخواست خود در کشور الگو قرار دهید.


چه کسی قانون را زیر پا گذاشت؟

در حالی که رئیس شورا مدعی است تصمیمات شورای اجرایی غیرقانونی و شخصی است، فرماندار تبریز می گوید تمام اسناد قانونی برای رد مصوبات به شورا ارسال شده است. در ضمن چه کسی قانون شکنی کرد؟ آیا انحرافی از قانون وجود دارد یا دلایل دیگری برای اصرار بر تاسیس شرکت ورزشی شهرداری تبریز وجود دارد؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید