تامین آب شرب روستای یورگرگان توسط شرکت آبفای استان زنجان در حد وعده باقی ماند.


ساعت: 13:52
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883793

اگرچه مدیر بهره برداری شرکت آبفای زنجان قول داده بود تا پایان تیرماه آب شرب روستای جوجارگان را تامین کند اما این وعده محقق نشد و اقدام قاطعی در این زمینه صورت نگرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موفا رسا; جوجارگان یکی از روستاهای شهرستان طارم است که همواره در تمام فصول سال با مشکل دسترسی به آب شرب مواجه است.

در این روستا در تابستان آب آشامیدنی وجود ندارد، لوله های آبی که از تیرهای برق رد شده در زمستان یخ می زند! در فصول بهار و پاییز به دلیل تامین آب رودخانه و عدم تصفیه آب از گل و لای پر می شود.

اما در ماه گذشته از چشمه این روستا آب با گل و لای جاری بود.

به گفته اهالی روستا مشکل آب شرب این روستا نیاز به بررسی جدی و دقیق دارد و مشکل اصلی روستای جوزهرگان نبود منبع پایدار آب آشامیدنی است و ثانیاً نبود شبکه آبرسانی در سطح روستا. و ثالثاً عدم تصفیه آب ورودی که مستقیماً از رودخانه فصلی تأمین می شود و در تابستان به خشکی کامل می رسد.

اهالی روستا همچنان امیدوارند با تلاش آبفای سالیان متمادی مشکلات آب شرب این روستا برطرف شود اما مردم نیز در همه زمینه ها از مرجعیت حمایت کنند.

آنها اذعان دارند که مشکل آب روستای جوجارگان فراتر از شبکه توزیع آب است، زیرا به دلیل افزایش جمعیت، سیستم موجود پاسخگو نیست. تامین آب پایدار آب آشامیدنی از منابع و روستاهای مجاور باید تضمین شود.

با این حال خبرنگار مجرسا در تاریخ 9 خردادماه در جریان پیگیری این مشکل توسط شرکت آب و زمانی که مشکل آبرسانی روستای جوجارگان برطرف می شود، با معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب زنجان اذعان کرده است. استان؛ در پایان فرودین 1401 مبلغ 150 میلیون تومان از محل عاری از دهیاری به حساب شرکت آبفای استان زنجان واریز شد. اما به دلیل اینکه متراژ پروژه بسیار کم است، استقبال پیمانکار از اجرای پروژه زیاد نیست و تاکنون منجر به انتخاب پیمانکار نشده است، اما برای حل مشکل روستا نیازمند انتخاب پیمانکار هستیم. .

نادرهانی گفته بود؛ شرکت آب در تلاش است ظرف یک ماه گذشته و در نهایت تا پایان تیرماه در روستای ژجرگان قنات احداث و مشکل آبرسانی به اهالی روستا را برطرف کند.

یک ماه از این وعده می گذرد و خبری از احداث قنات و حل مشکل آب شرب این روستا نیست.

علی محمد نادرخانی در این خصوص و علت عدم احداث قنات در این یک ماه در گفت و گو با خبرنگار مجرسا اظهار داشت: مبلغ 150 میلیون تومان مورد نیاز برای احداث قنات هنوز در قنات واریز نشده است. حساب آبفا

وی در پاسخ به این سوال که پیگیری وصول 150 میلیون تومان و آغاز عملیات اجرایی آب شرب روستای جوجرگان بر عهده کدام سازمان است، گفت: شرکت آب این وظیفه را بر عهده دارد اما مشکل اصلی این است که که هیچ پیمانکاری در طارم برای اجرای پروژه آب روستای جوجارگان وجود ندارد.

قائم مقام شرکت آبفای استان زنجان گفت: اگر برای این پروژه پیمانکاری از استان زنجان وارد شود کارهای دیگری باقی می ماند اما به رفع مشکل ادامه می دهیم.

با تمام این اوصاف بدیهی است که احداث قنات توسط شرکت آب در روستای جوجرگان آنطور که وعده داده شده نیست و مردم همچنان با مشکل دسترسی به آب شرب دست و پنجه نرم می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید