تعمیر سدهای 24 کیلومتری جنوب استان توسط سپاه ثارالله / تامین آب شرب 16 روستای زهکلوت در دستور کار قرار گرفت.


ساعت: 12:08
تاریخ انتشار: 1400/11/14
کد خبر: 1805678

سردار محمدعلی نظری گفت: سپاه 24 کیلومتر از سدهای آسیب دیده در اثر سیل را تعمیر کرده است. تاکنون 14 کیلومتر از آنها را زده ایم و 10 کیلومتر دیگر از سدهای دارای مشکل را تعمیر خواهیم کرد و در صورت نیاز مجدداً “بله، تا زمانی که مشکل مردم منطقه حل نشود، خواهش می کنیم که دستگاه ها با با مجوز فرمانده کل سپاه پاسداران.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار محمدعلی نظری در گفتگو با راه آرمان؛ وی در خصوص اقدامات انجام شده توسط سپاه ثارالله در استان کرمان گفت: با وقوع سیل در مناطق جنوبی استان ماشین آلات مهندسی را به مناطق سیل خیز اعزام کرده ایم تا سیل با فرار مردم وارد منازل شود. آبراه ها. «به تجهیزات مردم آسیب نرسانید.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: جلساتی با نمایندگان استان داشتیم و مقرر شد با توجه به تقسیم سیل بندها با آب های منطقه ای، استانداران توسط سپاه، ارتش و … مورد حمایت و اجرا قرار گیرند. . آژانس‌ها. «آنها باید مهندسی بکنند.

وی ادامه داد: تعمیر 24 کیلومتر از سدهای آسیب دیده سیل که تاکنون 14 کیلومتر آن را زده ایم را برعهده سپاه گرفته است و ده کیلومتر دیگر از سدهایی که مشکل دارند و در صورت نیاز دوباره تعمیر می کنیم. «تا رفع مشکل مردم منطقه درخواست داریم دستگاه ها با مجوز فرمانده کل سپاه ذخیره شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: مشکل این است که دستگاه های مهندسی مورد حمایت استان ها و استانداری هستند که متاسفانه علیرغم اینکه اعتبارات از وزارت کشور به استان منتقل شد اما به دلیل پیچ و خم ها و بروکراسی اداری وام نشد. به استان ها برسد.

سردار نظری گفت: روز گذشته در جلسه ای با استاندار مصوب شد و مقرر شد این وام ها به دست استانداران برسد تا دستگاه ها نخوابند; زیرا برخی از دستگاه ها آسیب دیده اند و برخی دیگر نیاز به سرویس دارند.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: نیروهای ما در شهرستان های رودبار، منوجان، کله گنج و کهنوج جنوب در حال عملیات هستند و تجهیزاتی را به این مناطق اعزام کرده ایم و در حال تعمیر و ترمیم برخی از سدهایی هستیم که تاکنون انجام شده است. آسیب دیده.”

وی افزود: در رودبار جنوبی 24 کیلومتر و در شهرستان های کله گنج، منوجان و کهنوج بیش از 10 کیلومتر سد پر آب داریم. نیروها مشغول کار هستند و امیدواریم هر چه زودتر سدها را تعمیر کنیم تا بارندگی شود. «ما خیلی زیاد داشتیم، می‌توانستیم اوضاع را کنترل کنیم تا آسیب زیادی وارد نکنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پیگیر تامین آب شرب 16 روستای منطقه زهلوت از توابع رودبار جنوبی هستیم. اینکه آب از منازل خارج شد، لوازم خانگی شسته شد و همچنین در صورت نیاز به تعمیرات گروه های جهادی حضور داشتند و تعمیرات لازم انجام شد.

سردار نظری گفت: برخی از راه ها و مسیرهایی که در زمان وقوع سیلاب صعب العبور بودند، با پیگیری دستگاه های مربوطه، برخی از راه های روستایی را تعمیر کردند و هم اکنون در حال بازسازی سرویس های بهداشتی و چاه های آب شرب هستند.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: کمک های نقدی و غیر نقدی جمع آوری شده از طریق سپاه و بسیج را به مناطق سیل زده ارسال کردیم و همچنین با توجه به قطع آب شرب منطقه مقدار زیادی از مناطق آب معدنی و تعداد زیادی قوطی خریدیم و از طریق خیرین نیز جمع آوری و ارسال کردیم.

وی ادامه داد: در روزهای اول با توجه به مشکلات فراوان مردم منطقه سعی کردیم روزانه بین ده تا بیست هزار وعده غذای گرم در منطقه جیرفت، منوجان و قلعه گنج تهیه کنیم که در اختیار مردم قرار دادیم.»

این مقام مسئول تاکید کرد: از همه مسئولان استانی تقاضا داریم با توجه به گستردگی سیل و خسارات وارده به کشاورزی، دام و خانوارهای انسانی با سرعت بیشتری نسبت به کمک های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با توزیع اعتبارات برخورد کنند. بنیاد مستضعفان در حوزه توزیع و ساخت سیمان راه اندازی شود.

سردار نظری با اشاره به مطالب فوق و با بیان اینکه قبل از رسیدن به عید نوروز و ورود به ششمین قله تاج باید اقدامات لازم انجام شود، گفت: و به دستگاه های مختلف برسیم تا بتوانیم کارها را با سرعت بیشتری انجام دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید