تامین و حفظ امنیت مردم خط قرمز پلیس / هرمزگان یکی از امن ترین استان های کشور است


ساعت: 10:52
تاریخ انتشار: 1401/02/21
کد خبر: 1837975

سردار اشعری با تاکید بر اینکه امنیت انسانی امروز خط قرمز ماست، گفت: تمام تلاش پلیس استان هرمزگان برای ارتقای این آرامش و امنیت در استان است و شاخص ها نشان می دهد که از همه جرایم پیشگیری می شود. و درگیری خوبی رخ داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز ؛ سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور صبح امروز در جمع خبرنگاران با تقدیر و تشکر از زحمات مضاعف نیروی انتظامی هرمزگان و پیشرفت های خوب در این استان گفت: از فرماندهی فرماندهی انتظامی استان هرمزگان بازدید به عمل آمد. با گزارشات دریافتی و رصد کارکنان، وضعیت استان خوب و مناسب است و با فرصت های موجود توانسته اند بیشترین خدمات را به مردم عزیز ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه امنیت انسانی امروز خط قرمز ماست، افزود: تمام تلاش پلیس استان هرمزگان برای ارتقای این آرامش و امنیت در استان است و شاخص ها نشان می دهد که همه جرایم اقدامات پیشگیرانه است. «و برخورد خوبی صورت گرفت و پیشرفت خوبی در استان داشتند.

فرمانده کل قوا همچنین گفت: استفاده از کادر مجرب و آموزش دیده، تجهیزات حرفه ای و مدرن و استفاده از فناوری های نوین و اقدامات انجام شده، همه اینها نشان می دهد که همکاران تلاش خوبی کرده اند، البته تا رسیدن به آن فاصله داریم. نقطه مورد نظر

سردار اشعری ادامه داد: در بازدیدهای یک قرنی از کلانتری های بندرعباس و گزارش هایی که پلیس برای پیشگیری از تمامی کلانتری ها به اینجانب ارائه کرد، یکی از کارهای خوب انجام شده در استان است که در کشور اجرا خواهیم کرد و اقدامات برخی استان ها; پرونده های الکترونیکی به قوه قضائیه ارسال می شود بنابراین بیش از 70 درصد پرونده ها به صورت الکترونیکی به دستگاه قضایی ارسال می شود که این امر باعث افزایش سرعت و دقت همکاران و همچنین صرفه جویی در وقت و تجهیزات لازم همکاران می شود و مردم سریعتر پاسخ خود را دریافت می کنند.

وی افزود: در حوزه مشاوره بیش از 80 درصد مواردی که به مراکز مشاوره و حلقه های مشاوره ارجاع شده اند منجر به آرامش شده است. به عبارت دیگر کسانی که می خواهند قبل از تشکیل پرونده و ارجاع آن به مراجع قضایی، پرونده خود را به مراکز انتظامی برسانند، طرفین به این مراکز مشاوره مراجعه می کنند که اغلب منجر به صلح و نیاز به ادامه رسیدگی می شود. نه از طریق قضایی موفقیت خوبی هم بود. البته در کل کشور ما آمار بالای 70 درصد است که در استان هرمزگان 84.5 درصد است که رکورد بسیار خوبی را به دست آورده است. امیدواریم در این زمینه اقدامات لازم را ادامه دهند.

فرمانده کل نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی و دریابانی استان هرمزگان در زمینه مبارزه با مواد مخدر اکتشافات خوبی داشته اند به طوری که در ماه های اخیر بیش از ده ها تن مواد مخدر و مقادیر بسیار زیادی کالای مورد نیاز مردم و … همچنین بیش از 30 میلیون لیتر سوخت قاچاق در روستاها کشف کردند. امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و از قاچاق سوخت و مواد مورد نیاز انسان جلوگیری شود. البته در روزهای اخیر این کار با شدت بیشتری انجام شده و اکتشافات بسیار خوبی داشته ایم.

سردار اشتری ادامه داد: متأسفانه بیشتر کالاهای مورد نیاز مردم در داخل کشور ذخیره می شود که بیشتر از داخل کشور در انبارها نگهداری می شود که با اشراف و رصد انجام می شود. همکاران ما توانستند این انبارها را شناسایی کرده و برگردانند.» مردم به کالا نیاز دارند، البته ما هنوز به سامانه های لازم دسترسی نداشته ایم که بخشی از نیاز نیروی انتظامی است؛ محل تولید به جایی که در دسترس مردم است، همه ما باید در سامانه ای داشته باشیم که وزارتخانه های ذیربط ما را در دسترسی به این سامانه ها یاری کنند. بنابراین دسترسی پلیس به سامانه های تولید و توزیع کالاهای اساسی ضروری است و انتظار می رود سازمان های ذیربط در این سامانه ها اقدام کنند. اقدام عملی در این زمینه

وی گفت: پلیس در موضوع گمرک حضور فعال دارد. البته ما به زیرساخت ها و سیستم های لازم هم نیاز داریم که باید در اختیار پلیس نیز قرار گیرد، اما در این مورد اقدامات بسیار خوبی انجام شده و کشفیات خوبی در زمینه مواد مخدر صورت گرفته است. در اقصی نقاط کشور و استان آماده ارائه خدمات به مردم عزیز و شریف میهن اسلامی می باشد.

فرمانده کل انتظامی استان هرمزگان با بیان اینکه تلاش های پلیس در استان هرمزگان قابل تقدیر است، تاکید کرد: بنابراین دستگاه های مربوطه باید همکاری مضاعفی با فرماندهی انتظامی استان و ناوگان داشته باشند. ارائه پایگاه‌های اطلاعاتی و سیستم‌های مورد نیاز شرکای ما بدون شک می‌تواند تلاش‌های ما را کارآمدتر کند و نتایج بهتری به همراه داشته باشد.

سردار اشعری افزود: همکاران ما در چند روز اخیر تلاش مضاعف خود را برای برخورد با کسانی که کالاهای مورد نیاز مردم را انباشته کرده اند و اکتشافات بسیار خوبی انجام داده اند، افزایش داده اند. اگر اطلاعات بیشتری داشته باشیم قطعا تاثیرات بهتر و بیشتری خواهد داشت و مردم تاثیر اعمال ما را بیشتر احساس خواهند کرد.

وی بیان کرد: هرمزگان یکی از استان هایی است که از ضریب امنیتی بسیار خوبی برخوردار است و یکی از امن ترین استان های کشور محسوب می شود و باید از زحمات نیروی انتظامی و همکاری بسیار خوب مردم استان هرمزگان تقدیر و تشکر کنم. . مردم هرمزگان پلیس را فرزند خود می دانند و همکاری بسیار خوبی با پلیس دارند که باعث ارتقای امنیت در استان شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید