تامین 50 درصد خمیر مورد نیاز کشور از واحدهای تولیدی استان زنجان

ساعت: 20:51
تاریخ انتشار: 1400/08/27
کد خبر: 1785416

افشارچی استاندار زنجان با اشاره به نیاز استان گفت: راه آهن دو خطه استان نیازمند ورود دولت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; محسن افشارچی امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس جمهور و برخی از وزرا با اشاره به ظرفیت استان زنجان برگزار شد، گفت: این استان محصولات کشاورزی خاصی مانند آلوچه دور ریختنی تولید می کند و استان مرکزی است. تولید بر روی ماهی قزل آلا.

وی با بیان اینکه معادن غنی و فعالی در استان وجود دارد، افزود: استان زنجان قطب تولید فرش است.

استاندار زنجان با بیان اینکه شهرستان هدبنده قطب تولید گندم و سیب زمینی استان است، گفت: این شهرستان آمادگی جهش در تولید محصولات کشاورزی را دارد و سرمایه گذاران می توانند از ظرفیت این منطقه برای سرمایه گذاری استفاده کنند.

وی با بیان اینکه خرمدره زادگاه صنعتی ترین شهرستان استان است، خاطرنشان کرد: در این شهرستان معادن غنی از جمله معادن سنگ آهن وجود دارد.

افشارچی با بیان اینکه شهرستان خرمدره قطب تولید مواد خمیری است گفت: این شهرستان 50 درصد نیاز کشور به مواد خمیری را تولید می کند.

وی با اشاره به جایگاه و صنعت کفش های هیدج خاطرنشان کرد: زنجیره تولید مرغ در استان نیز در شهرستان هیدج است.

افشارچی با بیان اینکه استان زنجان قطب تولید صنایع دستی از جمله ملیله، ظروف، چاقو و مس است گفت: زنجان قطب تولید سرب و روی در کشور است.

وی با اشاره به راه اندازی صنعت چند طایفه ای در زنجان تصریح کرد: استان زنجان با دو طرح صد هزار راسی در سلطانیه و هدبنده به قطب تولید و نگهداری دام سبک در کشور تبدیل می شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه زنجان با مشکل آب مواجه است گفت: سدهایی که ساخته شده و در حال ساخت هستند جوابگوی نیاز استان نیست.

وی با اشاره به طرح دو خطه شدن راه آهن زنجان – قزوین خاطرنشان کرد: راه آهن دو خطه زنجان – قزوین در تاکستان مشکل ساز شده است.

افشارچی گفت: نمی خواهیم به صورت نمادین راه آهن دو خط داشته باشیم.

وی با اشاره به وضعیت راه های استان گفت: استان زنجان کریدور جنوب به شمال است که استان همدان را به شمال کشور متصل می کند.

استاندار زنجان با اشاره به پروژه های مهم در استان گفت: پروژه های آب، ریلی و جاده ای را جدی خواهیم گرفت و پروژه های آبی و جاده ای زیادی در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید