80 درصد گندم مورد نیاز برای تولید آرد نانوایی در استان زنجان از شهرستان خدابنده تامین می شود.


ساعت: 10:33
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1842769

تراسی با اشاره به تولید نیمی از گندم استان در این شهرستان گفت: با وجود توزیع نادرست بارندگی ها، برآورد می شود بیش از 80 درصد گندم مصرفی برای تولید آرد نانوایی در استان توسط خدابنده تامین شود. شهر.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد تراسی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اینکه شهرستان هدبنده سالانه تقریباً نیمی از گندم استان را تولید می کند، گفت: خوشبختانه جهاد کشاورزی با همکاری کشاورزان محلی موفق به تهیه بذر اصلاح شده و در اختیار کشاورزان شده است که این خود بر میزان آن تأثیر می گذارد. از تولید خواهد شد.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی کود و سم تهیه کرد و در اختیار کشاورزان قرار داد، گفت: کشاورزان شهرستان هدبنده برداشت محصول را بر اساس سهمیه و سطح کشتی موجود کشت کردند.

فرماندار شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه به منظور افزایش تولید محصول، کلاس های گسترده و توصیه های لازم در خصوص مصرف کود، سموم و عناصر کمیاب، گفت: سان پوره وجود دارد، سمپاشی با توصیه کارشناسان انجام می شود. جهاد کشاورزی

وی گفت: متاسفانه تنش آبی وجود داشت و توزیع آب در شهر در ماه های مختلف مناسب نبود.

تراسی گفت: با وجود عدم توزیع مناسب بارندگی ها، برآورد می شود بیش از 80 درصد گندم مصرفی برای تولید آرد نانوایی در استان توسط شهرستان هدبنده تامین شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید