درخشش جوانان سیستان و بلوچستان در عرصه گیاهان دارویی / ساخت اولین خمیر دندان 100 درصد گیاهی در جوان ترین استان کشور


ساعت: 12:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۹
کد خبر: 1877026

فاطمه نصرتی، دانشجوی ۲۹ ساله گیاهان دارویی دانشگاه ایرانشهر به همراه دو تن از همکارانش خمیر دندان ۱۰۰ درصد گیاهی با خاصیت ضد درد و ضد باکتریایی برای مشکلات دهان و دندان درست کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون ، استان سیستان و بلوچستان که اولین استان جوان کشور است و دارای جوانانی با استعدادهای درخشان و بالقوه است که همواره در عرصه های مختلف در کشور و حتی جهان خوش درخشیده اند و امروز این جوانان با اختراعات جدید پیشرفت شگفت انگیز دیگری در زمینه گیاهان دارویی و دندانپزشکی.

با توجه به هزینه های بسیار بالای دندانپزشکی، ورود این محصول به بازار مصرف می تواند نیاز مردم به دندانپزشک را تا حدودی کاهش دهد.

این مخترع جوان ساکن شهر ایرانیان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: با توجه به اینکه خمیردندان موجود در بازار مواد شیمیایی عوارضی مانند آسیب به مینای دندان دارد، تصمیم گرفتیم خمیر دندان گیاهی بسازیم. این عوارض را کاهش دهد.

وی افزود: ایده ساخت این خمیردندان را از مسواک چوبی که در زمان های قدیم در منطقه بلوچستان استفاده می شد و اکنون در اکثر کشورهای عربی وجود دارد، به ذهنمان رسید و گیاهان حاوی این ترکیبات را شناسایی و عصاره آنها را با هم ترکیب کردیم. .

نصرتی بیان کرد: این خمیردندان 100 درصد گیاهی و ترکیبی از عصاره انزروت، نعناع و میخک است که از گیاهان بومی استان و منطقه بلوچستان است و هیچ گونه عوارضی برای دهان و دندان ندارد.

مشکلات دهان بعد از یک هفته بهبود می یابد

این مخترع جوان گفت: مصرف این خمیردندان باعث بهبود اثرات درد و ضد باکتری و مشکلات دهان و لثه در یک هفته می شود.

وی گفت: در آزمایشاتی که انجام دادیم این خمیردندان از خاصیت ضد باکتریایی جلوگیری کرده و باعث کاهش درد دندان و تقویت دهان، دندان و لثه می شود.

نصرتی بوی بد دهان و ترشح بزاق را از دیگر خواص این خمیر دندان گیاهی ذکر می کند.

وی افزود: به همراه دو همکار موفق به اختراع این محصول و ثبت این پتنت در مدت شش ماه تحقیقات و مطالعات تجربی شدیم.

این جوان سیستان و بلوچستانی با اشاره به اینکه کارآزمایی بالینی این محصول با موفقیت به پایان رسیده است، گفت: برای تولید انبوه و ورود این محصول به بازار مصرف حمایت و اعتبار بفرمایید.

لیلی محمدی مسئول مالکیت معنوی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به خبرنگار ما گفت: رئیسی، جمنیا و نصرتی از همکاران فعال در زمینه گیاهان دارویی هستند که موفق به ثبت این اختراع به نام خود شده اند.

محمدی افزود: این محصول قابلیت تسکین لثه، دهان، آبسه و زخم های دهان و بهبود آسیب لثه پس از کشیدن دندان را پس از یک هفته مصرف این محصول دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید