تاکسی های برقی یک روز جدید وارد تهران شدند

تاکسی های برقی یک روز جدید وارد تهران شدند

وزیر صامت با بیان اینکه خودروسازان باید خودروهای برقی را متناسب با اقلیم و فرهنگ کشور تولید کنند، گفت: خودروهایی که برای جاده های شیب دار و شیب دار مناسب هستند و تولید این خودروها نباید تنها بر اساس خودروهای برقی چینی باشد.

به گزارش فردا اختاز، عباس علی آبادی در مراسم افتتاحیه اولین خودروی تمام برقی تولید شده در کشور با شماره ثبت ملی گفت: امروز اولین خودروهای برقی برای اضافه شدن به ناوگان تاکسیرانی در تهران ارائه شد و از این رو هفته جاری فرآیند برق رسانی تاکسی را در تهران آغاز و در سراسر کشور آغاز می شود.

وی با بیان اینکه حضور خودروهای برقی در کشور آزمایشی است، ادامه داد: باید ببینیم کدام خودروها با شرایط کشورمان سازگاری دارند. در این راستا باید صبور باشیم و خودروی برقی متناسب با اقلیم کشورمان بسازیم.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه تولید و ساخت خودروهای برقی یک ضرورت زیست محیطی است، افزود: زیرا سوخت های فسیلی به اقتصاد کشور آسیب می زند. بنابراین خودروهای برقی به ما اجازه می‌دهند تا انواع سوخت از جمله انرژی سبز را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تولید خودروهای برقی نیازمند حمایت فرهنگی است، گفت: با توجه به سرعت بالای این خودروها نیاز به آموزش و حمایت های فرهنگی است که در وزارت حراست آماده شده است.

علی آبادی بیان کرد: فرآیند برقی شدن تاکسی های کشور از هفته آینده آغاز می شود.

تحویل 88 دستگاه خودروی برقی آریزو 5 به سازمان تاکسیرانی تهران

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در خصوص خودروهای برقی تولید داخل که 88 دستگاه از آن به تاکسیرانی های تهران تحویل داده شده است، گفت: این خودرو با مشارکت چینی ها تولید شد و در گام اول 21 درصد اهلی شد. البته انتظار می رود روند بومی سازی این خودروها با گذشت زمان افزایش یابد.

منوچهر لگی افزود: به طور کلی برای خودروهای پیش تولید رام سازی از 14 تا 21 درصد شروع و به تدریج رام سازی آنها افزایش می یابد.

ارتقای کیفیت خدمات شهری با استفاده از وسایل نقلیه برقی

شهردار تهران همچنین در مراسم افتتاح اولین خودروی تمام برقی پلاک ملی کشور گفت: اراده دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور بر برقی شدن خودروها است که در این زمینه وزیر صمت نیز توجه ویژه ای دارد. و برقی شدن خودروها در شهر تهران همزمان با زیرساخت های لازم آغاز شد.

علیرضا زاکانی با اشاره به وضعیت نامناسب هوای تهران در روزهای اخیر خاطرنشان کرد: با رونمایی از خودروهای برقی گامی در راستای جدایی از آلودگی هوا است.

وی با اشاره به معضل زیست محیطی تولید خودروهای برقی تصریح کرد: استفاده از این نوع خودروها منجر به کاهش آلودگی هوا و افزایش کیفیت خدمات شهری می شود چرا که هم اکنون 34 درصد خدمات از حمل و نقل عمومی و 66 درصد از خودروهای شخصی و تاکسی.

شهردار تهران ادامه داد: در دولت سیزدهم شاهد زمینه سازی برای ورود ده ها هزار خودرو و اتوبوس برقی در راستای هوشمندسازی شهر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برقی شدن خودروها راهی برای تحول و ارائه خدمات به مردم در اکوسیستم تهران و سپس در سراسر کشور است.

در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری برای تولید خودروهای برقی بین وزارت ایمنی، شهرداری تهران، مدیران خودرو و تاکسیرانی شهر تهران امضا شد.