تاکید اصناف و بازرگانان بر حفظ آرامش بازار در مقابل شورش های اخیر


ساعت: 10:50
تاریخ انتشار: 07/07/1401
کد خبر: 1900078

اصناف و بازرگانان ایرانی در بیانیه ای ضمن محکومیت شدید ناآرامی های اخیر در کشور، امنیت اقتصادی را مدیون امنیت ملی دانستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اصناف و بازرگانان ایران امروز با صدور بیانیه ای هتک حرمت مقدسات و همچنین دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب اسلامی را محکوم کردند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: جنگ ما جنگ ایمان است، جنگ ارزش‌های دینی – انقلابی علیه دنیای کثیف قدرت، پول و لذت. جنگ ما جنگ حرمت و عزت و عزت و پایداری با غیر انسانهاست، رزمندگان ما در عالم پاک ایمان و در عالم ایمان نفس می کشند و مسلمانان جهان که میدانند جنگ بین استکبار و اسلام است. ، جهانخواران را تنها نخواهد گذاشت و به همه آنها حمله خواهد کرد.به ساکنان قصر وارد شوید.

این بیانیه می افزاید: بیانات امام خمینی (ره) 13/4/1364 در حالی که انقلاب شکوهمند اسلامی با قاطعیت گام دوم خود را برداشت و قله های عزت را یکی یکی به یاری خداوند متعال و همت ملت بزرگ ایران فتح کرد. ، چند نفر با تحریک امپراتوری، رسانه های غربی و یهودی به میدان آمدند و به قرآن کریم و پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) توهین کردند و به دستورات الهی به ویژه حجاب و عفاف حمله کردند. که از احکام اولیه دین هستند و به نماد ملی پرچم مقدس جمهوری اسلامی حمله کردند. قیام کردند و معتقد بودند که در صدد حمله به امنیت ملی کشور هستند. در این میان برخی از چهره های معروف یا ناآگاهانه یا عمدا آتش جنگ زدند و نمکدان را شکستند و خواسته یا ناخواسته به این کشور و ملت بزرگ به ایران خیانت کردند.

در ادامه بیانیه اصناف و بازرگانان کشور آمده است: این گروه موذی و بعضا فریبکار اشتباه قبلی خود مبنی بر تشویش جامعه را تکرار کردند و دست خود را به خون بهترین جوانان این دیار آلوده کردند اما باز هم از امت رسول خدا (ص) سیلی محکمی خورد و فرار را ترجیح داد. در این شورش از پیش برنامه ریزی شده اصناف و بازارجیکلیا با آینده نگری مثال زدنی خود نه تنها با این یاغیان و رذل همراهی نکردند، بلکه با حفظ آرامش در بازار، نقشه شوم استکبار جهانی و مزدوران داخلی را خنثی کردند. ناآرامی‌های اخیر در کشور، قدردان همه حراست به‌ویژه نیروی انتظامی قهرمان و بسیجیان دلاور بوده و امنیت اقتصادی را مرهون امنیت ملی می‌دانند.

این بیانیه می افزاید: ما اصناف و بازرگانان کشور مانند گذشته که در دفاع از احکام اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران مقدس حراست که امروز نقش اساسی داشتیم. یادآور رشادت های رزمندگان با نثار مال و جان و تقدیم یازده هزار شهید کیان. ما از ایران اسلامی دفاع کرده‌ایم، پشت انقلابمان می‌ایستیم و خطاب به عناصر ایثارگر می‌گوییم: پرواز کنید، میدان سیمرغ میدان شما نیست. شما مواظب خودتان باشید و ما را به زحمت بیاندازید.»

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: اصناف و کسبه کشور خواستار برخورد قاطع دستگاه قضایی با عوامل این فتنه و عوامل مغلوب آن برای حفظ حریم عفاف و حجاب هستند که سلامت اخلاقی خانواده و جامعه را تضمین می کند. و مطابق تبصره ماده 638 ق.م.ا اسلام بر رسیدگی به جرائم منافی عفت و منافی عفت از قبیل نپوشیدن فرجه و پوشیدن فرجه اصرار دارد.

در قسمت پایانی این بیانیه آمده است: ضمن ابراز تاسف از رها شدن فضای مجازی که به حوادث اخیر دامن زده است و کوتاهی نهادهای مسئول در قوه مجریه و مقننه در حوزه حجاب و عفاف، خواهان رسانه ای، فرهنگی، آموزشی و اساسی هستیم. اقدامات آموزشی توسط ما مسئول موضوع بوده و آمادگی خود را برای همکاری همه جانبه در این زمینه اعلام می داریم و انشالله کم کاری اصناف و بازار در حوزه فرهنگی را جبران خواهیم کرد و وظیفه خود می دانیم که احیای فرایض امر به معروف و نهی از منکر.

به همین دلیل گزارش تجمع اصناف و بازاریان در محکومیت هتک حرمت مقدسات و اغتشاشات و همچنین دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب اسلامی صبح امروز چهارشنبه با حضور سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه سپاه محمد رسول الله (ص) و بازاریان در مسجد امام خمینی (ره) بازار تهران.

دیدگاهتان را بنویسید