تاکید رئیس جمهور بر جلوگیری از ورود ماشین آلات راهسازی و معدن فرسوده / هپکو پایتخت کشور است

ساعت: 16:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۱۸
کد خبر: 1790850

نظری گفت: با توجه به نگرانی نمایندگان مجلس، رئیس جمهور دستور داد تا برای حمایت از هپکو نگرانی ها در مورد واردات ماشین آلات راهسازی و معدن مستعمل رصد و از این مشکل به طور جدی جلوگیری شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا نظری رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در پاسخ به سوال خبرنگار دیار آفتاب؛ وی در خصوص جلسه امروز استانداری و استانداری با رئیس جمهور گفت: یکی از موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه مشکلات شرکت هپکو بود که علیرغم ظرفیت بالای آن به دلیل مدیریت و انتقال ضعیف، محصولات راکد مانده است. در سالهای اخیر. “

نظری با اشاره به مجوز گمرک و وزارت صمت برای واردات ماشین آلات متعلق به رده محصولات هپکو، افزود: اخیرا مجوز استفاده از تجهیزات راهداری و معدنی مستعمل با عمر کاملا غیرقانونی صادر شده است. تا 10 سال که باید 10 تا 12 هزار دستگاه دست دوم وارد کند.

نظری خاطرنشان کرد: این حجم واردات چند هزار دستگاهی می تواند هپکو را در رکود قرار دهد و سال های آینده متوقف شود و در نهایت ورشکست شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: با توجه به نگرانی نمایندگان، رئیس جمهور دستور داد نگرانی ها در خصوص واردات ماشین آلات فرسوده پیگیری و به طور جدی از آن جلوگیری شود. امیدواریم با اجرای این دستور هپکو، سرمایه و صنعت بزرگ کشور به چرخه تولید بازگردد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید