تا اواسط سال 2022، سوخت ارزانی وجود نخواهد داشت

ساعت: 13:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۱
کد خبر: 1783630

اتحادیه اروپا پیش بینی می کند که قیمت بالای حامل های انرژی در قاره سبز قبل از نیمه دوم سال 2022 شروع به کاهش نخواهد کرد.

اتحادیه اروپا پیش بینی می کند که قیمت بالای حامل های انرژی در قاره سبز قبل از نیمه دوم سال 2022 شروع به کاهش نخواهد کرد.

با این حال انتظار می رود قیمت بالای گاز که مستقیماً بر هزینه برق تأثیر می گذارد تا بهار آینده ادامه یابد.

به گفته پائولو جنتیلونی، کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا، انتظار می‌رود این قیمت‌های بی‌سابقه در چند ماه آینده باقی بماند و به این زودی‌ها کاهش پیدا نکند.

وی در بیانیه ای با اشاره به بی سابقه قیمت های انرژی و مصرف کننده، افزایش اخیر بیماری عروق کرونر قلب و اختلالات زنجیره تامین که طیف وسیعی از بخش های اقتصاد را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: “اقتصاد اروپا به سمت توسعه حرکت می کند، اما اکنون با باد همراه است.” درست است.

قیمت گاز طبیعی که به عنوان سوخت اصلی تولید برق مورد استفاده قرار می گیرد، با افزایش پنج برابری به رکورد خود در سال جاری رسید.

افزایش قیمت ها به دلیل عوامل متعددی از جمله کاهش ذخایر، افزایش مصرف از زمان همه گیر شدن سلطنت و تقاضای شدید در آسیا برای گاز طبیعی مایع عرضه شده توسط کشتی است.

بر اساس این گزارش، قیمت بالای انرژی منجر به تورم بالاتر در این قاره شده است و اتحادیه اروپا را وادار به ارزیابی مجدد تورم قیمت مصرف کننده در منطقه یورو کرده است.

گزارش اتحادیه اروپا می گوید: پیش بینی می شود که تورم در منطقه (پولی) یورو در سال 2021 به 2.4٪ برسد، قبل از اینکه به 2.2٪ در سال 2022 و 1.4٪ در سال 2023 کاهش یابد، چرا؟که قیمت حامل های انرژی به تدریج در حال کاهش است.

همچنین انتظار می رود تورم در سال 2021 به 2.6 درصد، در سال 2022 به 2.5 درصد و در کل اتحادیه اروپا به 1.6 درصد در سال 2023 برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید