تبر به ریشه تجارت الکترونیک با قطع اینترنت/400 هزار کسب و کار در معرض نابودی

تبر به ریشه تجارت الکترونیک با قطع اینترنت/400 هزار کسب و کار در معرض نابودی

در این بیانیه آمده است: فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی، برخورد قهری با کاربران این فضا و ده‌ها تصمیم اشتباه دیگر نه تنها به ریشه‌های تجارت الکترونیک در کشور ضربه زد، بلکه این بار موجی از نارضایتی را در بین پرسنل شرکت ایجاد کرد. کسب و کارهای فناوری که باعث اعتصاب شده اند بخشی از کارکنان این شرکت ها شده است.
انجمن تجارت الکترونیک تهران مسئولیت وضعیت فعلی فضای مجازی را بر عهده «نهادهای تصمیم‌گیر» می‌داند و در ادامه تأکید می‌کند: «نحوه تصمیم‌گیری در مورد حاکمیت اینترنت ضربه‌ای جبران‌ناپذیر به بدنه وارد می‌کند. اقتصاد دیجیتال، امید باقی مانده در میان کارشناسان را از بین می برد. و مسیر مهاجرت نخبگان کشور را هموارتر می کند.» در روزهای اخیر کارکنان اسنپ و دیجی کالا در بیانیه ای اعلام کردند که در پی اعتراضات کشور دست به اعتصاب زده اند.
میتبی توانگر، رئیس کمیسیون اقتصاد دیجیتال مجلس در واکنش به این اقدام اعتراضی به «صاحبان مشاغل آنلاین» هشدار داد: برای ایجاد حصار ایمن از اقتصاد خود باید مشکل را پیگیری و تکذیب کنند.
لطف الله سیاهکلی نماینده مجلس نیز به ادامه خاموشی تا تداوم اعتراضات اشاره کرد و گفت: فضای مجازی به یکی از بزرگ‌ترین مکان‌های توطئه دشمنان تبدیل شده است، هر چند امنیت هزینه دارد، نمی‌تواند به دلیل قطعی بالا، امنیت باشد. چشم پوشی.”

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات دولت رئیس جمهور روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی مبنی بر دائمی یا موقت بودن بسترهای خارجی، تصمیم گیری در این زمینه را بر عهده همان مراجعی دانست که دستور این محدودیت را صادر کردند و پیشنهاد کردند. شرکت هایی که برای فعالیت در پلتفرم هایی که مشمول قانون جمهوری اسلامی نیستند، سرمایه گذاری نمی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید