تجمع مدارس کانکسی در سبزوار تا پایان سال جاری


ساعت: 12:59
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893748

حسینی از تجمع مدارس کانکس سبزوار تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید ولی الله حسینی مدیر آموزش و پرورش سبزوار در گفت و گو با صبح توس؛ وی با اشاره به اینکه تنها سه مدرسه پیوندی در سبزوار وجود دارد، گفت: با تلاش خیرین و تامین فضای استاندارد آموزشی این مدارس تا پایان سال تکمیل می شود.

وی بابیان اینکه متاسفانه نزدیک به 870 دانش آموز به دلیل ابتلا به ویروس کرونا ترک تحصیل کرده اند، تصریح کرد: تمام تلاش آموزش و پرورش بر این است که این افراد به مدرسه بازگردند و تاکنون بیش از 50 درصد از این جمعیت به مدرسه بازگشته و در حال کسب دانش هستند.

حسینی در ادامه با تاکید بر اینکه متاسفانه کمبود معلم یکی از مهمترین مشکلات سال تحصیلی جدید خواهد بود، خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار دانشجویان سه سال تحصیلی دانشگاه فرهنگیان به کمک خواهند آمد. معلمان با گذراندن دوره مجازی

مدیر آموزش و پرورش سبزوار به کمبود معلم در مقطع ابتدایی اشاره کرد و افزود: کمبود معلم در سایر مدارس با نوبت دهی مدارس تامین می شود.

وی کمبود فضای آموزشی را از دیگر کمبودهای آموزش و پرورش برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر 56 هزار دانش آموز در مدارس سبزوار تحصیل می کنند که برای هر کدام 2 متر فضای آموزشی نیاز داریم.

حسینی ادامه داد: بیشترین کمبود فضا در حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار است.

وی به مشکلات فضای مجازی که در این دو سال با وجود بیماری کرونا و یادگیری مجازی گریبانگیر دانش آموزان شده است، اشاره کرد و افزود: باید برای رفع این معضل چاره ای اندیشید تا برخی از رفتارهای ناخوشایند را از آنان دور کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید