استان قزوین با مدارس کانکسی خداحافظی کرد

وی افزود: در حال حاضر حدود یک هزار و 100 فضای آموزشی در استان وجود دارد که 70 درصد آن تجهیز و دارای برق است و 15 درصد مدارس نیاز به تجهیز و 15 درصد مابقی نیاز به تخریب و تخریب کامل دارند. بازسازی شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس قزوین تصریح کرد: طرح نوسازی فضاهای آموزشی در شهرهای مختلف استان بر اساس سرانه های آموزشی در مدارس و اولویت های در نظر گرفته شده در دستور کار قرار گرفته است.

شهرستان البرز کمترین سرانه تحصیلی را دارد

سعادت فر با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در شهرهای مختلف استان متفاوت است، ادامه داد: کمترین سرانه فضای آموزشی حدود 3.3 در شهرستان البرز است که در مقایسه با میانگین سرانه در استان که 7.5 است وجود دارد. بیش از 2 مترمربع کمبود فضای آموزشی است. بله باید بتوانیم با برنامه ریزی های انجام شده در سال های آینده سرانه آموزش را در این شهر جبران کنیم.

وی ادامه داد: مدارس نیازمند تخریب و بازسازی در شهرهای مختلف پراکنده است، بنابراین برخی مدارس در جنوب شهر قزوین، شهرستان تاکستان، شهرستان بویین زهرا و شهرستان آبیک نیاز به تخریب و نوسازی دارند.

مدیر کل نوسازی مدارس استان قزوین با بیان اینکه در تمامی مناطق 14 گانه استان خوابگاه های دانشجویی وجود دارد گفت: بر اساس برنامه ریزی های اولویت دار ساخت خوابگاه شبانه روزی را در دستور کار داشتیم که به بهره برداری می رسد. در پایان مهرماه امسال

ساخت و بهره برداری از 15 تا 20 پروژه و فضای آموزشی در استان

وی گفت: به طور متوسط ​​سالانه حداقل 15 تا 20 پروژه و فضای آموزشی می سازیم و به اداره کل آموزش و پرورش تحویل می دهیم. بخشی از پروژه ها در سال جاری تاکنون و بخشی دیگر به دلیل تاخیر در پرداخت وام تا پایان مهرماه تحویل داده شده است و ابتدای آن در آبان ماه به اتمام می رسد.

سعادت فر تصریح کرد: 30 واحد آموزشی، یک خوابگاه، 42 آبنمای بهداشتی در 15 مدرسه، 2 زمین چمن مصنوعی در ارکان کرد و اسپرورین و چندین مرکز فرهنگی و آموزشی برای امسال ساخته و در ماه آینده تحویل آموزش و پرورش می شود.

مدارس گرد هم می آیند تا ارتباط برقرار کنند

مدیر کل نوسازی مدارس استان قزوین افزود: از 30 مدرسه 23 مدرسه با کمک و مشارکت خیرین ساخته و تحویل داده شد.

وی افزود: خوشبختانه امسال حدود 30 میلیارد تومان برای طرح های استانداردسازی گرمایش مدارس در سطح استان اختصاص یافت و در این راستا توانستیم بیش از 200 مدرسه را در قالب 900 کلاس درس تهیه و عرضه کنیم و توسط در پایان مهرماه، تعداد زیادی از این پروژه ها آماده بهره برداری خواهند شد.

سعادت فر اذعان داشت: ماه گذشته طرحی با عنوان «طرح دانش آموزی شهید پناهی» راه اندازی شد که بر اساس آن مدارس کانسی با بیش از 10 دانش آموز تا پایان امسال یا تا یک سال از شروع این طرح راه اندازی شد. و تبدیل به فضای استانداردی شود که امیدواریم پروژه های آغاز شده با همکاری بنیاد برکت و حایرین را با آن تکمیل کنیم.

30 درصد هزینه ساخت مدارس توسط خیرین تامین می شود

مدیر کل نوسازی مدارس استان قزوین گفت: 20 مدرسه مستقل وابسته در استان قزوین داریم که 4 مدرسه بالای 10 دانش آموز دارند. ما در حال بررسی پایان قرارداد هستیم.

وی با اشاره به اینکه به طور میانگین حدود 30 درصد از هزینه های مدرسه سازی توسط خیرین تامین می شود، گفت: سال گذشته بیش از 40 میلیارد تومان کمک شد و مشارکت خیرین در ساخت پروژه ها و فضاهای آموزشی بود. در مجموع از سال 1392 تاکنون خیرین در بیش از 140 پروژه به ارزش حدود 160 میلیارد تومان با ساخت بیش از 1000 کلاس درس مشارکت داشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید