تحریم دارویی این کشور با روشن کردن پرچم ایران در آمریکا مغایرت دارد. بی اعتدالی با اصل نظام سازگار نیست


ساعت: 16:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۷
کد خبر: 1900934

حسین پورلسانی در خصوص اعلام حمایت آمریکا از ایران و روشن شدن دقایقی آبشار نیاگارا به رنگ پرچم ایران گفت: مقایسه تحریم های آمریکا علیه ملت ایران مانند جلوگیری از ورود دارو برای بیماران پروانه ای، بیماران سرطانی و جانبازان شیمیایی و حمایت از ملت ایران با این سبک قطعا به تناقض رفتاری می رسیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین پورالثانی، استاد سیاسی دانشگاه های خراسان شمالی و دانشجوی دکتری روابط بین الملل در گفتگو با خبرنگار عصرترک اظهار داشت: در هفته های اخیر شاهد حوادثی بوده ایم که امنیت کشور را به خطر انداخته و ترک کرده است. هرج و مرج و شورش که به روش های مختلف قابل پرداخت است.

وی با اشاره به اینکه افرادی که در این اغتشاشات حضور داشتند باید مورد بازجویی و رسیدگی رفتاری قرار گیرند، گفت: درگذشت خانم امینی اتفاق ناراحت کننده ای بود اما عده ای این حادثه را بهانه می کنند و مطالبات غیرمنطقی را مطرح می کنند. ایجاد فرصت برای کسانی که به دنبال این شرایط بودند تا موجی از فضای ایجاد شده را ایجاد کنند و آرامش مردم و جامعه را برهم بزنند، منطقی نیست.

پورلسانی افزود: اگر ادعای این افراد حقوق زنان و حفظ حقوق زنان است قطعا سوزاندن قرآن، آتش زدن ماموران نیروی انتظامی، حمله به اماکن عمومی و اموال مردم در راستای احقاق حقوق زنان نیست.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که دستگاه قضایی کشور علت مرگ «مهسا امینی» را اعلام نکند، قضاوت در این خصوص درست نیست، ادامه داد: تصمیم گیری عجولانه در این زمینه باعث ایجاد تنش و ناآرامی در جامعه می شود. جامعه.» که این موضوع باید به درستی و درستی بررسی شود.

مدرس دانشگاه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در اغتشاشات اخیر شاهد حضور جمعیتی بودیم که برای مقابله با پوشش اسلامی و ایرانی به خیابان ها آمدند، در مقایسه با جمعیت کشور بسیار محدود بودند، به عنوان مثال در شهری مانند مشهد با جمعیت چهار میلیونی این شرکت. حدود 200 نفر در جلسات نشان می دهد که عده محدودی می خواهند برای این جمعیت تصمیم بگیرند.


لجام گسیختگی با اصل نظام سازگار نیست

دانشجوی دکتری روابط بین الملل گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران با رای مردم و بر اساس دین و ارزش های اسلامی شکل گرفت و مردم برای نظام جمهوری اسلامی ایران هزینه های زیادی پرداختند.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: حجاب یکی از ارزش های نظام جمهوری اسلامی ایران است و در موضوعی که اصل نظام است، قطعاً جای سازش نیست.


محیط کار پلیس با محیط آشنا متفاوت است

وی بیان کرد: آنچه در امر سفارش لباس مناسب و راهنمایی و امر به معروف اهمیت دارد مقوله ای فرهنگی، معنوی، عاطفی و مذهبی است و قطعا سپردن این کار به یک سازمان نظامی که کارش متفاوت است، اشکال دارد، چرا که ماموریت فرهنگی این است. بسیار مهم است او ظریف و حساس است.

پورلسانی با اشاره به اینکه فضای کاری پلیس با مشاهیر متفاوت است، گفت: نکته قابل توجه این است که سایر دستگاه های فرهنگی که این ماموریت را بر عهده دارند به درستی به رسالت خود عمل نکرده اند، مثلا در آموزش و پرورش پس از گذشت 12 سال. در آموزش و پرورش دانش آموز بدون حجاب فارغ التحصیل می شود و در واقع شالوده فکری انسان این روزها ساخته شده است و رهبری نمی تواند در نیم ساعت طرز فکر انسان را تغییر دهد.


مسئولانی که صندوق های فرهنگی دارند باید توضیح دهند

این مدرس دانشگاه خراسان شمالی با بیان اینکه مسئولان فرهنگی کشور باید پای کار بیایند، افزود: دستگاه های دریافت کننده وجوه فرهنگی باید در قبال این اعتبارات پاسخگو باشند و توضیح دهند که چه خدمات و اقداماتی برای وضعیت فرهنگی انجام داده اند و آیا مدعی اجرای آن هستند. موارد، چرا واکنش های منفی در این زمینه وجود دارد.

پورلسانی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در جشنواره فیلم فجر از بدترین نوع حجاب هنرپیشه تجلیل و قدردانی می شود و این خانم به عنوان الگو در اذهان مردم قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: نقش رسانه ها در این امور قطعا بی تاثیر نخواهد بود، با توجه به اینکه از ابتدای امسال مقام معظم رهبری بیش از سال های گذشته بر مقوله تبیین جهاد تاکید داشته اند، ابزار رسانه ها باید در این یک سوال استفاده شود. چرا که رسانه ها بستری برای رشد انقلاب هستند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه رسانه ها مانند تیغ دولبه هستند، گفت: دشمن به خوبی از آن استفاده می کند و محتوای فشرده تولید می کند در حالی که در داخل کشور محتوای تولید شده نسبت به خروجی دشمن ضعیف است. به گونه ای که ما به طور تصادفی وارد فضای مجازی شدیم و دشمن در آن منطقه موفق تر بود.


یک سلبریتی در موقعیتی نیست که در مورد سیاست اظهار نظر کند

این دانشجوی دکتری روابط بین الملل با بیان اینکه سلبریتی ها باید جایگاه خود را بشناسند، ادامه داد: فردی در جایگاه بازیگر، فوتبالیست و کارگردان ممکن است در کار خود متخصص باشد اما دولتمردی یک هنر است و قوانین خاصی دارد که این افراد قطعاً دارند. آنها آن را درک نمی کنند و همه صلاحیت تجویز نسخه در این زمینه را ندارند.

وی تصریح کرد: متأسفانه در جامعه ما از رانندگان تاکسی گرفته تا سلبریتی ها خود را تحلیلگر مسائل سیاسی کشور می دانند و در موضوعات مختلف اظهار نظر می کنند.

وی افزود: مردم دوست دارند با سلبریتی ها مانند افراد دیگر رفتار شود و در این زمینه نباید آنها را دست کم گرفت، هرکسی که حرکتی در جهت تضعیف امنیت کشور انجام داده است بدون در نظر گرفتن موقعیتی که دارد باید محاکمه شود.

پورلسانی گفت: البته سلبریتی های باهوشی هم بودند که با خوش اخلاقی و درایت نقش خود را در حفظ امنیت کشور ایفا کردند.


تحریم دارویی کشور با روشن کردن پرچم ایران در آمریکا مغایرت دارد

مدرس دانشگاه خراسان شمالی دقایقی درباره اعلام حمایت آمریکا از ایران و چراغانی شدن آبشار نیاگارا به رنگ پرچم ایران گفت: جوانان کشوری که ممکن است به مسائل امروز اعتراض داشته باشند، می توانند بفهمند که هیچ کدام. تحرکات دشمن به سمت کشور برای شفقت است.

وی ادامه داد: تحریم هایی که آمریکا علیه ملت و نظام ایران دارد از جمله ممنوعیت واردات دارو برای بیماران پروانه ای، بیماران سرطانی و جانبازان شیمیایی از یک سو و افزایش حمایت از ملت ایران با این سبک قطعاً است. در تضاد با یکدیگر . .


هیچکس خارج از مرزها با مردم ایران همدردی نمی کند

پورلسانی بیان کرد: با راه اندازی 190 رسانه فارسی زبان در خارج از کشور که علیه ارزش های اسلام و نظام فعالیت می کنند، قطعاً به راحتی می توان دریافت که هیچ یک از اقدامات خارجی که در برخی مقاطع حساس در راستای حمایت از نظام انجام شده است، به راحتی قابل مشاهده است. مردم ایران جعلی است، واقعی نیست و به مردم اهمیت نمی دهند.

مدرس دانشگاه خراسان شمالی گفت: نسل جوان باید بدانند که هیچکس آن سوی مرز با مردم ایران همدردی نخواهد کرد، کسانی که 4000 نفر از حزب دمکرات کومله را به فجیع ترین شکل ها کشتند، منافقانی که کشتند. 17000 نفر c در این سرزمین مردم را سلاخی کردند، قطعاً هیچ دلسوزی با مردم ندارند.

وی گفت: جوانان مواظب باشند در دام رسانه ای این افراد نیفتند. اگر ایران را تحریم کنند، داروهای مورد نیاز بیماران را ممنوع کنند، از طرفی 190 شبکه فارسی زبان که علیه مردم هستند و سیستم فعال است راه اندازی می کنند، این مسائل باید به دقت بررسی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید