اقتصاد کشور تا قبل از سال 2024 با تحریم ها سازگار خواهد بود


ساعت: 00:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۲
کد خبر: 1838194

بانک مرکزی روسیه در گزارشی پیش بینی کرد که تحریم های غرب علیه مسکو تا سال 2024 ادامه خواهد داشت و اقتصاد این کشور تا قبل از آغاز سال جاری میلادی می تواند خود را با تحریم ها وفق دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تاس، بانک مرکزی روسیه در گزارش سیاست پولی خود در روز چهارشنبه اعلام کرد که معتقد است تحریم ها و محدودیت ها بر صادرات و واردات روسیه تا سال 2024 پابرجا خواهند ماند.


به گفته کارشناسان اقتصادی روسیه، تحریم های غرب علیه روسیه ادامه خواهد داشت، اما آسیب چندانی به اقتصاد روسیه وارد نخواهد کرد.

به گفته بانک مرکزی روسیه، تحریم های غرب علیه روسیه تأثیر منفی بر اقتصاد جهان و افزایش تورم و کمبود مواد غذایی خواهد داشت.

بانک مرکزی روسیه همچنین خاطرنشان کرد که تا اواسط سال 2023، اقتصاد روسیه به طور کامل با تحریم ها سازگار خواهد شد. تخمین زده می شود که در این مرحله بازارهای فروش جدید شکل بگیرد و فرصت های بیشتری برای تولید داخلی فراهم شود.

بانک مرکزی روسیه پیشتر اعلام کرده بود که این کشور پس از تحریم های غرب وارد دوره موقت اما اجتناب ناپذیر تورم فزاینده خواهد شد و شاخص های فعلی وخامتی را نشان می دهد که منجر به انقباض در اقتصاد در سه ماهه آینده خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید