مسکن ۲۵ متری با فرهنگ ما سازگار نیست/آیین نامه‌های زیست محیطی اجرایی نمی‌شود

عضو کمیسیون عمران در گفت و گو باخبرگزاری موج؛

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مسکن ۲۵ متری را مغایر فرهنگ کشور دانست و درباره معادن گفت: آیین نامه‌های زیست محیطی اجرا و معادن بعد از برداشت احیا نمی‌شود.


عادل نجف زاده عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج اظهار کرد: در راستای قانون جهش تولید مسکن در برنامه هفتم تاکید مجدد ما تامین مسکن و عرضه کافی برای مردم و جوانان است.

وی افزود:تولیدات لازم در حوزه مسکن که یک میلیون مسکن است هنوز اجرایی نشده است که امیدواریم با رویکرد خوب برنامه هفتم و تلاش خوب دولت و مجلس به زودی بتوانیم مسکن برای مردم تولید کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم با بیان اینکه با ساخت مسکن های ۲۵ متری موافق نیستم، گفت: مسکن ۲۵ متری با فرهنگ سنن آداب و آیین اسلامی ما سازگار نیست.

 

تنها ۴ درصد معادن کشف و استخراج شده است

نجف زاده درباره معادن و ایمن سازی آن اظهار کرد: متاسفانه توجه جدی به استراتژی معادن در کشور نشده است و با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری در هر دو سه دیدار، که معدن جایگزین اقتصاد نفت قرار بگیرد، نه تنها چنین نشده است، بلکه تنها ۴ درصد اقتصاد معدن مورد اکتشاف قرار گرفته و این جای تاسف دارد.

وی با تاکید بر اینکه حرکت جدی در این زمینه یاید انجام شود، ادامه داد: ایمن سازی در کنار معدن‌کاوی از اصول است نمی توان در معدن کار کرد اما ایمن سازی نداشت یا در بحث استفاده از معادن هنوز آیین نامه های زیست محیطی اجرایی نمی شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: وقتی معدنی برداشت می شود، بازسازی  مجدد آن نقطه قاعدتا باید انجام و برای احیا، با خاک و سنگ مدفون و جتی آن، گیاه کاری و درختکاری شود که در هیچ یک از معادن انجام نمی شود.

نجف زاده گفت: به نظرم حوزه معادن نیاز به توجه جدی دارد که وزیر صنعت، معدن و تجارت یک سری کارها در دست انجام دارد که امیدواریم زودتر به اجرایی شود.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید