تحریم های آمریکا دلیل عدم پرداخت بدهی گاز به ایران است

ساعت: 12:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803263

سخنگوی وزارت برق عراق خاطرنشان کرد که تحریم های آمریکا مانع از پرداخت بدهی گازی این کشور به ایران شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ثمریس موسی، سخنگوی وزارت برق عراق گفت: ما در حال حاضر برای فعال نگه داشتن نیروگاه های عراق به گاز ایران نیاز نداریم.

وی تاکید کرد: برای یافتن جایگزینی برای گاز ایران در آخر هفته به کشورهای عربی سفر خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت برق عراق گفت تحریم های آمریکا مانع از پرداخت بدهی های گازی این کشور به ایران شده است.

وی افزود: طرف ایرانی می گوید بدهی های عراق دلیل کاهش صادرات گاز به این کشور است.

سخنگوی وزارت برق عراق در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: قرارداد واردات گاز از ایران توسط وزارت برق عراق امضا نشده، بلکه توسط دولت عراق امضا شده است.

بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت برق عراق پیشتر در یک کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرده بود که این کشور جایگزینی برای گاز ایران ندارد.

وی با اشاره به کاهش صادرات گاز ایران به عراق و راه اندازی طرحی برای حمایت از دولت انرژی این کشور گفت: در تلاش هستیم تا منابع گازی را متنوع کنیم و وابستگی به ایران را کاهش دهیم.

موسی همچنین به خبرگزاری رسمی واع گفت که بیشتر نیروگاه های عراق به دلیل کاهش واردات گاز از ایران تعطیل شده اند.

وی تاکید کرد: مذاکرات با ایران در حال انجام است اما ایران خواهان بدهی خود است و وزارت برق اعلام کرده که آماده پرداخت تمامی بدهی ها است و این مبلغ در اختیار بانک تجارت عراق قرار می گیرد. وزارت دارایی عراق باید این بدهی ها را به ایران بپردازد و ما از این وزارتخانه می خواهیم این پول را پرداخت کند، زیرا در صورت کاهش واردات گاز با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی در خصوص رایزنی با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس گفت: در حال حاضر با آن کشورها قیمت تعرفه در حال مذاکره است و هنوز به توافق نرسیده ایم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید