تدوین برنامه راهبردی و نقشه راه صرفه جویی در مصرف آب در مازندران


ساعت: 15:09
تاریخ انتشار: 1301/08/16
کد خبر: 1909264

معاون امور عمرانی استاندار مازندران اعلام کرد:

رضا علیخانی گفت: آب منطقه ای مازندران باید نقش همه دستگاه ها را برای تبیین مشکلات مرتبط با آب مشخص کند. ‏

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، رضا علیخانی عصر امروز در دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب مازندران که در استان مازندران برگزار شد، اظهار داشت: مشکل آب یکی از مهم ترین و چالش برانگیزترین معضلات دنیاست و مشکلات و چالش هایی در ارتباط با آن در حوزه آب وجود دارد. کشور و حتی در استان ما دیده می شود

وی افزود: ریل گذاری برای رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه مدیریت آب و مصرف آب در استان باید در شورای حفظ منابع آب انجام شود که برای رسیدن به این هدف نیازمند تشکیل کمیته هایی زیر نظر این شورا است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران تصریح کرد: طرح جامع زیرساخت های حبس و انحراف آب های سطحی باید جدی گرفته شود. نتایج پروژه های مرتبط با آب باید جمع آوری شود. طرح مصرف آب شرب، طرح مصرف آب کشاورزی و صنعتی و یک سری طرح های اضطراری تهیه و تدوین شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کمیته زیرساخت، کمیته آب آشامیدنی، کمیته آب کشاورزی، کمیته صنعت و معدن و کمیته اقلیم باید زیر نظر این شورا برای بررسی روندهای مرتبط با آب تشکیل شود. پیش بینی می شود در جلسه آینده اعضای کمیسیون ها مشخص شوند.

معاون ملکی استاندار تصریح کرد: هم باید برنامه های بلندمدت داشته باشیم و هم برنامه های اضطراری. زمان می گذرد و باید نتیجه طرح ها را در این شورا بررسی کنیم و به واحدهای مختلف ابلاغ کنیم تا اجرایی شود.

علیخانی خاطرنشان کرد: برنامه راهبردی و نقشه راه کلی صرفه جویی آب در استان از نظر منابع و کاربری در دستور کار قرار دارد، ضمن اینکه در جلسه آتی عناوین تمامی پروژه های مرتبط با آب استان باید در یک طرح ارائه شود. فهرستی مشخص و طبقه بندی شده، برای ارزیابی موانع موجود، در مقابل این طرح ها به اجرای آنها کمک کنید.

وی افزود: از مراکز علمی و دانشگاهی نیز می خواهیم طرح های خود را در این زمینه ارائه کنند تا در تصمیمات اجرایی مورد توجه قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار مازندران خاطرنشان کرد: بالاترین مرجع تصمیم گیری آب در استان این شورا است. انتظار می رود شرکت آب منطقه ای مازندران نقش همه دستگاه ها را برای تبیین مسائل مربوط به آب مشخص کند. رادیو و تلویزیون نیز باید به عنوان ابزاری مؤثر در خلاقیت فرهنگی حضور داشته باشد. بنابراین باید نقش همه دستگاه ها مشخص شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید