ترافیک، معضلی که سنندج را فرا گرفته است/ معضلی که روز به روز بدتر می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، کافی است این روزها در ساعات خاصی به خیابان ها نگاه کنید. آنچه به چشم خود می بینید، ازدحام خودروهایی است که جمعیت آن بیش از مشکلی است که این روزها شهروندان کردستانی با آن دست و پنجه نرم می کنند.

به گفته بسیاری از مردم و حتی خود کارمندان، این مشکل به دلیل ضعف سیستم حمل و نقل عمومی، رشد جمعیت، اوج تردد مسافران، تمرکز فعالیت های تجاری در قلب شهر، عدم تمرکز و استقرار است. در بازار شهر اطراف میدان انقلاب این شهر است.

dc2c5cd6 5fb5 47d4 92db b4049074233b خبر خاکستری

معضل ترافیک شهری برای شهروندان

بختیار محمودی یک شهروند کردستانی است که در گفت و گو با کُردتودی گفت: تردد در خیابان های کردستان و دیدن سیل عظیم این همه خودرو واقعا برای شهر سنندج تعجب آور است.

وی با اشاره به اینکه این روزها تعداد خودروها نسبت به تردد در خیابان ها بیشتر شده است، افزود: مسئولان باید فکری به حال ترافیک اصلی خیابان های شهر کنند.

این شهروند سنندجی گفت: گاهی طاقت این ترافیک آنقدر طاقت فرسا است که به عنوان مسافر در وسایل نقلیه عمومی پیاده می شوم چون معتقدم زودتر به مقصد می رسم.

dd224e39 8652 49cd 9183 e562e1a4ee62 خبر خاکستری

اکثر خانواده ها برای هر یک از اعضای خانواده یک ماشین دارند

مصطفی احمدی یکی دیگر از شهروندانی است که گفت: افزایش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده کمتر مردم از وسایل نقلیه باعث ترافیک سنگین صبح و عصر در سنندج شده است.

وی خاطرنشان کرد: اکثر خانواده ها به ازای هر یک از اعضای خانواده یک خودرو دارند و همه آنها هنگام خروج از منزل از وسایل نقلیه شخصی خود استفاده می کنند، حتی در فواصل بسیار کوتاه، به این معنی که خودروها یک سرنشین دارند که منجر به ترافیک سنگین می شود. این روزها خیابان ها را تسخیر کرده است.

ناراحتی شدید ناشی از ترافیک در خیابان های شهر

خانم مومنی یکی دیگر از شهروندان کردستانی نیز در بیانیه ای با بیان اینکه از ترافیک خیابان های سنندج بسیار ناراحت است، گفت: همسرم سال هاست که از بیماری قلبی رنج می برد. متأسفانه این ترافیک سنگین و ازدحام ترافیک در خیابان ها باعث شد که بیماران خود را با چند ساعت تاخیر به بیمارستان برسانیم و برای موسس آسیب های جبران ناپذیری که به سلامتی همسرم وارد کرده بود خیلی دیر شده بود.

e58d5ec2 2fab 41e7 a5ad 227e284d002f خبر خاکستری

نقشه راه میدان محمدی به صورت منطقه ای در دستور کار قرار گرفت

عرفان فتحی رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری سنندج در گفت و گو با کُردتودی گفت: این امر باعث ترافیک سنگین در خیابان های سنندج شد.

فاطی با اشاره به حل این معضل با استخدام مشارکت کننده در طرح کلی ترافیک شهری، افزود: در نظر داریم با استفاده از طرح ها و برنامه های تخصصی و به کارگیری روش های علمی و عمومی ضمن کنترل ترافیک شهری، اقدامات اساسی برای کاهش معضل ترافیک در شهر انجام شود. شهر.

رئیس سازمان حمل و نقل استان کردستان گفت: در سال 92 با استفاده از طرح های مشاوره ای موفق شدیم تا حدودی از مشکل تردد در سنندج بکاهیم اما این امر نیازمند کارشناسی جدید است که بر اساس آن باید طرح ها مورد ارزیابی و بازنگری قرار گیرد. آن را بگیرید.

با توجه به اینکه تقاطع جاده در این مسیر مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است با شوراها در مسیر میدان محمدی در صدد رفع این مشکلات هستیم و طی بررسی ها و ارزیابی ها به صورت منطقه ای در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست حمل و نقل شهرداری سنندج در پایان ابراز امیدواری کرد: با همکاری شهرداری و نهادهای مسئول بتوانیم برای رفع مشکل ترافیک شهر سنندج اقدامات لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید