ترامپ: توافق بایدن با ایران می تواند به معنای نابودی اسرائیل باشد

ترامپ: توافق بایدن با ایران می تواند به معنای نابودی اسرائیل باشد

روز جدید دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا دیروز (چهارشنبه) در مصاحبه با فاکس نیوز از دولت جو بایدن انتقاد کرد و گفت که توافق دولت بایدن با ایران بدتر از دوران ریاست جمهوری باراک اوباما خواهد بود و چنین توافقی می تواند به معنای نابودی اسرائیل باشد. .

رئیس جمهور جنجالی سابق آمریکا بار دیگر تاکید کرد که دولت بایدن به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اجازه می دهد تا به توافق با ایران کمک کند، در حالی که کرملین را تحریم کرده و با حمله روسیه به اوکراین مخالفت می کند.

ترامپ سپس از توافق موسوم به برجام در سال 2015 انتقاد کرد و گفت که این توافق “وحشتناک” است اما توافق جدید با ایران برای نزدیک ترین و نزدیک ترین متحدان ایالات متحده بدتر خواهد بود.

او گفت: “من به یک معامله وحشتناک پایان دادم، اما این بهتر از کاری است که آنها می خواهند انجام دهند، در صورت امکان… که حتی بدتر است.” تنها چیزی که نگفتی این بود که اسرائیل در خطر بزرگی است. اگر این اتفاق بیفتد، خطر بزرگی است زیرا نقشه راه بسیار سریعی برای آن است [تهران] این در مورد داشتن یک سلاح هسته ای است.

دونالد ترامپ علیرغم مخالفت جامعه بین‌الملل و پیوستن ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و امید به اینکه ایران را مجبور به موافقت با توافق منعقد شده با واشنگتن و در پیش گرفتن سیاست «فشار حداکثری» کند، در ماه می 2016 به‌طور یکجانبه از توافق هسته‌ای خارج شد. علیه جمهوری اسلامی این سیاست نه تنها جواب نداد، بلکه ایران پس از یک سال پایبندی به تعهدات برجام و پس از اینکه کشورهای اروپایی به تعهدات خود در قبال توافق هسته ای بدهکار بودند، گام هایی برای کاهش تعهدات هسته ای خود برداشته است. با این حال، ایران بارها تاکید کرده است که برنامه هسته ای کاملا صلح آمیز دارد و به دنبال سلاح هسته ای نیست.

ترامپ با اشاره به مخالفت برخی از اعضای کنگره با توافق هسته ای با ایران، ابراز امیدواری کرد که کنگره از نهایی شدن توافق جلوگیری کند و افزود: این (توافق) می تواند پایان اسرائیل باشد.

وی افزود: اگر دولت بایدن برای حفاظت از رژیم صهیونیستی اقدام نکند یا اجازه دهد توافقی حاصل شود که به این رژیم آسیب می رساند، تل آویو می تواند مجبور به دفاع از خود شود. ترامپ گفت: «بسیاری از مردم نیز این را می گویند، مگر اینکه اتفاقی بیفتد که اسرائیل را مجبور به جنگ کند. “وضعیت وحشتناک است.”

وی همچنین جو بایدن را مسئول تضعیف موقعیت ایالات متحده در جهان دانست و افزود که متاسفانه بایدن به تضعیف موقعیت ایالات متحده در چندین جبهه از جمله تولید انرژی و تعطیلی پروژه خط لوله گاز آلبرتا کیستون منجر شده است. . یکی از نقاط ضعف دولت بایدن را شرح می دهد.

بر اساس این گزارش، شان هانیتی مجری برنامه نیز پس از اظهارات ترامپ گفت که جیسون کنی، نخست وزیر آلبرتا اخیراً پیشنهاد کرده است که اگر بایدن به سادگی اجازه دهد ساخت خط لوله کیستون XL ادامه یابد، این خط لوله نفت زیادی را به ایالات متحده خواهد رساند. .

دیدگاهتان را بنویسید