ترانزیت کالا از بنادر شمال ایران به ترکیه برای اولین بار

زمان: 08:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۲
کد خبر: 1799809

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: اولین محموله کود شیمیایی یکی از کشورهای CIS برای ترانزیت به ترکیه وارد بندر امیرآباد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدعلی اصل سعیدی پور با بیان اینکه ظرفیت بالای ترانزیتی بندر امیرآباد در کنار ظرفیت واردات و صادرات یکی از اهداف مهم این مجموعه برای افزایش درآمد و توان کشور در شاخه های مختلف حمل و نقل بین المللی به ویژه در منطقه است. CIS گفت: محموله ترانزیتی 50 هزار تنی کود شیمیایی از یکی از کشورهای CIS وارد بندر امیرآباد شد تا به ترکیه ارسال شود.

وی با توجه به تمایل تجار، تجار و صاحبان کالاهای خارجی برای ترانزیت کالا از بندر امیرآباد، افزود: این بندر تنها بندر متصل به شبکه سراسری ریلی شمال کشور با ایجاد زیرساخت های لازم برای تسهیل استفاده کنید. امکان استقرار واگن ها در اسکله بندر امیرآباد برای ترانزیت این محموله از طریق ریلی را در اختیار طرف ترک قرار دهد.

مدیرکل بندر امیرآباد با اشاره به اینکه این نوع محموله ترانزیتی شامل کودهای شیمیایی از گرانول اوره و اوره است، گفت: بر اساس توافق صورت گرفته، قطعات بعدی این محموله ترانزیتی از طریق بندر امیرآباد به ترکیه ارسال می شود. چندین بار. “

سعیدی پور با ابراز امیدواری از افزایش 180 درصدی ترانزیت کالا به بندر امیرآباد در سال جاری خاطرنشان کرد: بندر امیرآباد با استفاده از موقعیت استراتژیک خود در کریدور بین المللی شمال به جنوب و نگاه ویژه دولت به استفاده از این ظرفیت با همکاری های صورت گرفته در این بندر و مساعدت مسئولان می تواند گام های اساسی در جهت توسعه اقتصاد دریایی و ارتقای روابط اقتصادی با کشورهای همسایه بردارد.

انتهای پیام/


منبع: سازمان بنادر و دریانوردی

دیدگاهتان را بنویسید