ترفندهای گل محمدی برای تکرار قهرمانی چیست؟

نکته جالب دیگر قهرمانی نیم فصل پرسپولیس این است که این تیم در طول رقابت های لیگ برتر 7 بار قهرمان نیم فصل شده و در 6 دوره از آن قهرمانی پایان فصل را نیز به دست آورده است. همچنین در این فصل پرسپولیس تنها تیمی است که به تعداد امتیازات فرمول قهرمانی رسیده است. پرسپولیس از هر بازی بیش از 2 امتیاز دارد و با 32 امتیاز صدرنشین است.

تنها فصلی که پرسپولیس قهرمان نیم فصل شد اما در پایان همان فصل نتوانست جام قهرمانی را کسب کند، به لیگ سیزدهم مساوی شد. در همان سال تیم علی دایی در نیم فصل قهرمان شد اما در پایان فصل نایب قهرمان شد و فولاد قهرمان شد.

تاکتیک گل محمدی با دستیار برزیلی تغییر کرد

پس از جدایی حمید مطهری از پرسپولیس و گل محمدی، مدت زیادی طول کشید تا یحیی دستیار دستیار مورد نظر خود را پیدا کند. او ابتدا به سراغ خسوس کاساس مربی تیم ملی اسپانیا و دستیار لوئیس انریکه رفت اما نتوانست او را جذب کند تا اینکه در نهایت با اسمار لاس ورا برزیلی به توافق رسید تا این مربی راهی تهران شود. این مربی برزیلی توانست سیستم قرمزها را تغییر دهد و کم کم شیوه بازی گل محمدی توسط حریفان در لیگ دیکته شد. بازی پرسپولیس مقابل نساجی نقطه عطف این تفکر بود و پاس های مداوم و بازی زمینی قرمزها نشان از نفوذ زیاد این مربی در پرسپولیس دارد.

ترفندهای گل محمدی برای تکرار قهرمانی چیست؟

بیرانوند آماده تر از همیشه است

علیرضا بیرانوند دروازه بان شماره یک تیم ملی پس از چندین فصل دوری به پرسپولیس بازگشت و بازیکن شماره یک این تیم شد. بیرانوند که پس از جام جهانی 2018 راهی اروپا شده بود، در آستانه جام جهانی 2022 به پرسپولیس بازگشت تا به آمادگی جسمانی برسد و دوباره شماره یک تیم ملی شود. بازگشت بیرو به پرسپولیس نشان داد که پیشرفت او در اروپا چشمگیر بوده و این بازیکن به تسلط خاصی در کار پا دست یافته است. پرسپولیس بازی را از روی خط دروازه شروع می کند و این وظیفه بر عهده بیرانوند است.

بیرو در 15 بازی لیگ فقط 6 گل دریافت کرده و این آمار خوبی برای این دروازه بان ملی پوش است.

ترفندهای گل محمدی برای تکرار قهرمانی چیست؟

یک جفت خط دفاعی جدید با قدرت گلزنی

پس از جدایی شجاع خلیل زاده و کنعانی زادگان از پرسپولیس و خداحافظی سیدجلال حسینی، پرسپولیس در فصل گذشته در خط دفاع ضعیف بود و همین امر باعث شد در کورس قهرمانی قافیه به رقیب سنتی خود ببازند و در نهایت نایب قهرمان شوند. گل محمدی به دنبال بازسازی خط دفاعی خود برای فصل جدید بود و با به خدمت گرفتن پورعلی گنجی و گلسیانی خون تازه ای به خط دفاعی قرمزها اضافه کرد. دو مدافع بلند قامت و قوی سرخ پوشان ثابت کردند که انتخاب گل محمدی درست بوده و علاوه بر حفاظت از دروازه بیراوند، گل هایی هم به ثمر رساندند که این مدافع گرجستانی دو گل مهم پرسپولیس را در دربی به ثمر رساند.

همچنین یکی از خریدهای خوب گل محمدی در فصل جدید دانیال اسماعیلی فر بود. دفاع راستی که جای رامین رضایان را گرفت و عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت. او علاوه بر بازی در پست دفاع راست، فرصت بازی در چند پست دیگر را نیز دارد و در بازی با نساجی که یک خط جلو بود، توانست دو گل به ثمر برساند و نشان دهد که گلزن است.

ترفندهای گل محمدی برای تکرار قهرمانی چیست؟

بازیکنان هافبک فانتزی

پرسپولیس فصل نقل و انتقالات جالبی داشت. قرمزها جدا از امضای قرارداد دوباره با سوروس رفیعی، سعید صادقی، سلطان نقل و انتقالات را نیز به خدمت گرفتند. بازیکنی که از استقلال و سپاهان پیشنهاد داشت اما پرسپولیس موفق به جذب این بازیکن شد. صادقی و رفیعی به همراه مهدی ترابی سه بازیکن مرکزی این تیم هستند که موتور محرکه تیم گل محمدی هستند و وظیفه تغذیه مهاجمان را بر عهده دارند.

ترفندهای گل محمدی برای تکرار قهرمانی چیست؟

پیدا کردن الماس گمشده

بهترین خرید پرسپولیس در این فصل بدون شک یورگن لوکادیا بوده است. مهاجم هلندی که سابقه بازی در برایتون و با حضور در پرسپولیس را داشت، نشان داد که شش امتیازی است. او اگرچه دیر به پرسپولیس اضافه شد و قبل از دربی کنار رفت، اما در همین چند هفته توانست 6 گل برای پرسپولیس به ثمر برساند و یکی از ارکان مهم هدایت گل محمدی است. لوکادیا مهاجم و بازیکنی بود که پرسپولیس سال ها به دنبالش بود اما یک شبه تهران را ترک کرد و یک طرفه قراردادش را با آن تیم فسخ کرد و دست گل محمدی را خالی گذاشت.

ترفندهای گل محمدی برای تکرار قهرمانی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید