ترمینال باری فرودگاه زنجان در آینده نزدیک منجر به عقد قرارداد می شود

ساعت: 14:15
تاریخ انتشار: 14/15/1400
کد خبر: 1789992

مدیر فرودگاه زنجان با بیان اینکه بهره برداری از ترمینال بار (ترمینال صادرات هوایی) روند خاص خود را دارد، گفت: و شروع کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد قاسمی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی در خصوص آخرین وضعیت بهره برداری ترمینال بار (ترمینال صادرات هوایی) فرودگاه زنجان گفت: عملیات اجرایی ترمینال بار فرآیندهایی دارد که در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی خواهان سرمایه گذاری در ساخت ترمینال بار است، خاطرنشان کرد: پایانه بار یک ترمینال بزرگ تقریباً به اندازه ترمینال موجود است که بخش خصوصی باید آن را بسازد و تجهیز کند که هزینه های هنگفتی را می طلبد.

قاسمی با اشاره به مذاکره با بخش خصوصی و شرکت های سرمایه گذاری صادرات و واردات در استان افزود: بخش خصوصی و سرمایه گذاران کارهایی انجام داده اند و شرکای ما نیز کمک کرده اند و برنامه نهایی برای قرارداد نهایی منجر به عملیاتی شدن در چند روز آینده. «اجرا شد.

مدیر فرودگاه زنجان با بیان اینکه بهره برداری از ترمینال بار روند خاص خود را دارد، گفت: مصوبه اولیه هیات مدیره شرکت فرودگاهی برنامه فنی و عملیاتی دارد تا ظرف چند روز آینده قرارداد نهایی را پیگیری و شروع به کار کند. .

وی در پاسخ به اینکه مدت زمان بهره برداری از ترمینال باربری چقدر است، گفت: پایانه بار یک پروژه مشخص است و این به سرمایه گذار بستگی دارد که زمان ساخت آن را در برنامه خود مشخص کند.

قاسمی با بیان اینکه ساخت پایانه بار پس از نهایی شدن پروژه از 6 ماه تا 2 سال به طول می انجامد، خاطرنشان کرد: زمان راه اندازی به سرمایه گذار و نحوه برنامه ریزی آن بستگی دارد.

مدیر فرودگاه زنجان در خصوص مزایای بهره برداری از ترمینال بار گفت: بحث اصلی این است که راه اندازی ترمینال بار می تواند محصولات مختلفی را از استان زنجان و استان های همجوار شمال غرب کشور در کشورهای مختلف صادر کند.

وی با بیان اینکه بر صادرات کالا تاکید بیشتری شد، گفت: صادرات از استان زنجان به کشورهای مختلف از جمله اوراسیا و کشورهای حوزه خلیج فارس قابل انجام است و حتی صادرات به کشورهایی مانند افغانستان نیز در دستور کار صادراتی قرار دارد.

قاسمی خاطرنشان کرد: صادرات انواع محصولات صنعتی، معدنی، فرهنگی و صنایع دستی در برنامه است که رونق بسیار خوبی برای استان زنجان در حوزه اقتصاد و اشتغال خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید