تسریع در روند اجرای پروژه تصفیه خانه آب سد سنندج/اشتت در حال ساخت در کردستان.


ساعت: 21:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۰۱
کد خبر: 1885001

محرابیان وزیر نیرو گفت: روند اجرای پروژه تصفیه خانه آب سنندج برای تامین آب شرب سالم شهروندان باید تسریع شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از کردی، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در دیدار با استاندار و مدیران صنعت آب و برق استان کردستان به پروژه های در حال اجرا در حوزه آب در استان کردستان اشاره کرد و گفت: سیستم انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج یک سیستم بسیار بزرگ آبرسانی، شرب و کشاورزی در شهرهای مختلف استان است که انتقال آب بخشی از آن به سنندج با سرعت مناسبی در حال انجام است.

وی افزود: 50 میلیارد تومان اعتبار مصوب برای تکمیل پروژه مربوط به نوسازی تصفیه خانه سنندج اختصاص یافته است.

محرابیان تصریح کرد: روند اجرای این طرح برای تامین آب شرب سالم شهروندان سننجی باید تسریع شود.

وی گفت: پنج سد در حال بهره برداری و هشت سد در دست احداث در استان وجود دارد که با تکمیل این سدها و طرح های آبی استان، بخش قابل توجهی از مشکلات آبی استان برطرف می شود.

وزیر نیرو افزود: سد سیازخ با ظرفیت 230 میلیون مترمکعب یکی از سدهای مهم استان است که با تکمیل راه دسترسی به آن، برداشت آب به صورت کامل انجام می شود و آب مناطق مختلف را تامین می کند. بیجار.

پروژه سد ژاوه در سنندج، سد گاران در مریوان و سد چراغ ویس سقس از دیگر پروژه های مطرح شده در این نشست بود.

محرابیان در ادامه بر تامین آب شرب روستاهای بی آب استان تاکید کرد و گفت: در قالب طرح جهاد آبفای 169 روستای بی آب استان با اعتباری بالغ بر 528 میلیارد تومان از آب شرب سالم بهره مند می شوند.

خیوه لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پاسخ به سوال وزیر نیرو در خصوص وضعیت توزیع برق استان در پیک 1401 گفت: با مدیریت بار انجام شده در بخش کشاورزی و صنعت هیچ وقفه ای ایجاد نشده است. در استان به ویژه در بخش خانوار و مراکز حساس و حیاتی اجرا نمی شود.

لهونیان با اشاره به اینکه صنعت به عنوان یکی از بخش های مهم تولید و چرخاندن چرخ های اقتصادی همواره نیازمند برق پایدار است، افزود: در بخش صنعت انتقال تعطیلات هفتگی از روز جمعه به یکی از روزهای میانی هفته می تواند باعث صرفه جویی در مصرف شود. 10 مگاوات برق اتفاق افتاد.

وی بیان کرد: سال گذشته بیش از 8 میلیارد تومان به مشترکین کردستانی تعلق گرفت که در مدت همکاری همکاری خوبی با این شرکت داشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید