تشنگی زمین برای خشکسالی طولانی / رشد محصولات آبدوست وضعیت را بحرانی می کند


زمان: 19:18
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1820107

مدیر شرکت ویک بروجرد با اشاره به کاهش بارندگی ها گفت: میزان بارش ها نسبت به سال قبل 20 میلی متر کاهش داشته و بر اساس پیش بینی ها در بهار امسال بارش قابل توجهی نخواهیم داشت. در واقع با خشکسالی و کاهش بارندگی مواجه هستیم.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر حجت الاسلام سیدعلی حسینی ظهر امروز در جلسه شورای اداری بروجرد در استان، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان درهای رحمت به روی بندگان باز است و در این ماه خیرات زیاد می شود و راز کار شایسته است. در این ماه یعنی دست و پای شیطان بسته است و قبولی عبادات جدی تر است و خداوند عنایت خاصی دارد و دعای بندگان در این ماه مستجاب است.

وی افزود: اگر به خدا توکل کنید خداوند در همه چیز به شما کمک می کند و باید در این ماه اعتقادات خود را افزایش دهید.


افزایش 9 درصدی مصرف برق در بهار

محمدعلی خسروی، مدیر برق بروجرد در این نشست گفت: با توجه به کاهش بارندگی و کاهش ذخیره آب در پشت سدها، در تولید برق با محدودیت مواجه خواهیم بود و با قطعی های گسترده مواجه نمی شویم، برنامه هایی تدوین، اجرا و ابلاغ می شود. قادر به عبور از طریق پیک

وی افزود: یکی از برنامه های پیش بینی شده مدیریت مصرف در صنایع است. بورژوا یکی از شهرهای صنعتی است که باید در اواسط هفته تعطیلات هفتگی داشته باشد و روز جمعه نیروها در محل کار و شیفت هستند. شیفت در ساعات اوج مصرف تا پایان شب.”

مدیر برق بروجرد بیان کرد: در بخش کشاورزی کشاورزان باید از استفاده از شبکه سراسری در پیک مصرف خودداری کنند و سال گذشته 2 میلیارد و 200 میلیون تن مشوق برای مدیریت مصرف پرداخت شد و امسال این پاداش برای سایرین دو برابر خواهد شد. بخش ها از جمله نصب کنتورهای هوشمند ادارات و مشترکین پرمصرف و در صورت عدم رعایت الگوی مصرف برق آنها قطع می شود.

مدیرکل انرژی بروجرد گفت: همه ادارات در تابستان به فکر تامین برق اضطراری باشند تا در تابستان مشکلی ایجاد نشود و روز گذشته 44 هزار مگاوات برق مصرف شده که نسبت به سال قبل 9 درصد افزایش داشته است. .

خسروی با اشاره به تعرفه های جدید برق افزود: مدل مصرفی 200 کیلووات ساعتی با تعرفه یارانه ای محاسبه می شود و در صورت افزایش تعرفه برق به تدریج محاسبه می شود و امیدواریم با همکاری مشترکان بتوانیم از قله ها عبور کنیم. “

وی گفت: مسائل انرژی به 16 میلیارد تن از ادارات نیاز دارد تا کارکنان بتوانند دریافت مطالبات را پیگیری کنند.


از خط هشدار عبور کردیم

حبیب حدادی مدیر آبفای بروجرد گفت: در بروجرد 116 هزار مشترک شهری و 25 هزار مشترک روستایی داریم همچنین 35 هزار مشترک فاضلاب در تلاش برای ارائه خدمات لازم هستند.

وی افزود: هفت میلیارد پروژه در شهرستان بروجرد در دستور کار و 40 میلیارد تن در سفر ریاست جمهوری برای توسعه شبکه آب و فاضلاب قرار گرفت.

مدیر شرکت ویک بروجرد با اشاره به کاهش بارندگی ها گفت: میزان بارش ها نسبت به سال قبل 20 میلی متر کاهش داشته و بر اساس پیش بینی ها در بهار امسال بارش قابل توجهی نخواهیم داشت. در واقع با خشکسالی و کاهش بارندگی مواجه هستیم.»

حدادی گفت: از مرز عبور کرده ایم و اگر مدیریت مصرف انرژی و آب رعایت نشود، وضعیت بحرانی می شود. آبی برای استفاده از این ظرفیت.

وی با اشاره به هجوم کشاورزان خارجی افزود: کشاورزان غیر بومی نباید حق ورود به مزارع کشاورزی را داشته باشند. همچنین باید از کشت بی رویه محصولات آبی خودداری کرد و از توسعه فضای سبز جلوگیری کرد تا بتوانیم تابستان را به تماشای وضعیت آب بگذرانیم.»


لزوم مدیریت مصرف آب

مجید منعمی فرماندار بروجرد نیز در این نشست گفت: هماهنگی بین ادارات یکی از الزاماتی است که موجب کاهش هزینه ها و بهبود برنامه ها می شود.

وی افزود: مدیران باید تا جایی که می توانند برنامه های خود را اعلام کنند و برنامه های خود را به گونه ای اعلام کنند که از عهده آنها برآیند.

فرماندار بروجرد با اشاره به درخواست های ادارات گفت: با توجه به بدهکاری برخی ادارات به دستگاه های خدمات رسان، لازم است این ادارات نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند تا عدم پرداخت منجر به قطعی خدمات نشود.

منعمی به کمبود آب اشاره کرد و افزود: کم آبی معضل کاهش تولید برق در سراسر جامعه است و مدیریت مصرف انرژی در این روزهای گرم سال ضروری است. لزوم رعایت مدیریت مصرف باید از طریق رسانه ها و همه افرادی که می توانند نماینده را بازگو کنند، بررسی شود.

وی افزود: رسانه ها در این زمینه نقش مهمی ایفا می کنند و خواستار آن هستند که خدمات نظام به بهترین شکل ممکن افشا شود و اگر همه به تعهدات خود عمل کنند عملاً شاهد تغییر ساختار و محتوا هستیم.

فرماندار بروگر فضاسازی را در برخی موارد ضروری می داند و می گوید: به نظر می رسد فضاسازی آن طور که باید در وسط ادارات انجام نمی شود در حالی که این مهم است و همه ادارات موظف به رعایت آن هستند.


80 میلیارد تن برای آسفالت بروجرد اختصاص یافت

یحیی عیدی بیرانوند گفت: در حوزه امور عمرانی شهرداری بروجرد در سه ماهه آخر سال 206 میلیارد تومان پروژه راه اندازی و 80 میلیارد تومان برای تردد آسفالت منعقد شد.

وی افزود: در سال 1400 سامانه شفافیت مالی راه اندازی شد که یکی از مهم ترین اقدامات شهرداری است.

عیدی بیرانوند گفت: برای ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در بروجرد تلاش و برنامه ریزی شده است.


راه مبارزه با استکبار جهانی خدمت به مردم است

سرهنگ احمد حسنوند فرمانده سپاه بروجرد گفت: 43 سال از پیروزی انقلاب می گذرد و فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته ایم و شهدای زیادی تقدیم کرده ایم و در این مدت تحریم ها، آشوب ها و جنگ های تحمیلی رخ داده است. سالها شهید برای هر دفتر خدمت تقدیم شد.

وی افزود: امروز بزرگترین راه مبارزه با استکبار جهانی خدمت به مردم است، دولتی که امروز کار می کند شعار خدمت به مردم و خدمت به مردم را دارد.

فرمانده سپاه بروجرد گفت: در راستای خدمت به مردم، الگوی محله‌ای که در محلات شکل می‌گیرد و به دنبال حل مشکلات مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی است و چون یک ملت است نیازمند حمایت است.

حسنوند بیان کرد: ادارات مستقر در این محلات موظفند نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

وی با اشاره به کنگره 6 هزار و 544 شهید لرستان افزود: این کنگره در سال آینده برگزار می شود و ادارات تعهداتی برای تغییر سیمای شهر دارند که باید کار خود را با قوت انجام دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید