تشکیل بیش از 1500 گروه جهادی در کردستان/ جهادگران یار و یاور مردم در روزهای سخت هستند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، خستگی از دایره لغات آنها پاک نشده است، چرا که چاشنی همه اعمالشان عشق است، وقتی وقت جهاد است، همه جا میدان جنگ است. تفاوتی بین صبح و عصر، گرما و سرما، تعطیلات و روزهای هفته وجود ندارد. برای همه دوست دارند به مردان خدمت کنند. اگر عاشق هستید، مهم نیست کجا خدمت می کنید. یک روز تهیه جهیزیه برای فقرا، یک روز در کارگاه های دوخت ماسک، روز دیگر با بیماران کرونایی، از سنگر ترویج حجاب تا خاکریزهای فرهنگی، همه جا سرزمین مادری آنهاست.

بنا به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حضور در جمع مستضعفان و همدردی با آنان و خدمات رسانی به آنان بسیار مهم است، در این میان جهادگران نیز به این دستور عمل کردند و در صحنه جهاد حضور یافتند. ارزش روحیه جهادی در جهادگران که. قرار دادن خود در این عرصه بسیار ارزشمند است زیرا وقتی یک جهادگر لباس رزم به تن می کند با ورود به این عرصه در حال خدمت به مردم است.

اصغر عزیزی فر مسئول بسیج سپاه بیت المقدس کردستان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی اظهار داشت: گروه های جهادی سپاه بیت المقدس کردستان بر اساس اطلاعیه و برنامه هایی که قرار داده شده، 1540 گروه جهادی را ساماندهی کرده اند. در دستور کار اطلس جهادی که سامانه ای کامل و جامع در بستر اینترنت است برای ثبت فعالیت ها و اقدامات این گروه ها ایجاد شد.

وی گفت: گروه های جهادی تشکیل شده در سطح استان متشکل از گروه های جهادی پایگاه و محله محور و گروه های جهادی تخصصی است که همگی زیر نظر مهندسان، فرهنگیان و سایر گروه ها به مردم خدمت می کنند.

عزیزی فر گفت: در استان کردستان 3 اردوی جهادی محرومیت زدایی در شهرستان های سکز، بیجار و کامیاران ایجاد شده که آماده عملیات و ماموریت هستند که با توجه به نیاز کارهای انجام شده به ویژه در حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله برای ارائه کمک و خدمات به افراد آسیب دیده در این حوادث.

وی گفت: گروه های جهادی هیچ گاه تعطیلی ندارند و حتی در ایام تعطیل نیز فعال هستند. استان آماده و پرکار است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه بیت المقدس کردستان افزود: در سال 1401 گروه های جهادی در طرح آبرسانی به 169 روستای کم آبی استان کردستان مشغول و سازماندهی شدند و در این امر به همکاران خود کمک می کنند. منطقه در بحث برای ساخت و ساز.

وی کارهایی را که این گروه های جهادی در عرصه های مختلف و در حاشیه فعالیت های عمرانی انجام می دهند ذکر و بیان کرد: برگزاری دوره های قرآن در اوقات فراغت تابستان، فعالیت گروه های جهادی دانش آموزی در مساجد و مناطق روستایی، برگزاری کلاس های تقویتی در مدارس، پزشکان جهادی و… دندانپزشکان و داکتران سطح ولسوالی که به ارائه خدمات به مردم اشتغال دارند فعال هستند.

عریضی فر در ادامه بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در فصل تابستان توسط گروه های جهادی پیگیری می شود و هم اکنون در حال اجراست و در روزهای آینده رونمایی می شود طرح هجرت است که توسط دانشجویان جهادگر دانشگاه در حال راه اندازی است. بسیج که دانش آموزان مدارس از امکانات و ظرفیت گروه های حمایتی برای ساخت، نوسازی مدارس، آموزش و پرورش و نیکوکاران برای بازسازی و رنگ آمیزی مدارس خود برای حمایت و نوسازی مدارس و ایجاد روحیه و تفکر جهادی استفاده می کنند شروع به کار در بین دانش آموزان .

دیدگاهتان را بنویسید