تصمیمات مجلس و دولت باید کارشناسی باشد

ساعت: 10:46
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1779683

رئیس شورای تشخیص مصلحت گفت: تصمیمات اقتصادی دولت و مجلس علی القاعده باید بر اساس مطالعات دقیق کارشناسی و ملاحظات مختلف اجتماعی و سیاسی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله صادق آملی لاریجانی روز گذشته در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام با تبریک ولادت با سعادت حضرت مسعود اعظم، حضرت محمد (ص) و ولادت فرخنده امام جعفر صادق (ع) گفت: از خداوند متعال خواستاریم که افتتاح شود. دلها از همه ما به نور معرفت و محبت اهل بیت علیهم السلام باید هر روز منورتر شود.

در ابتدای جلسه امروز با آیه از باب دهم و یازدهم طلاق که می فرماید: فتقوا الله یا اول الالباب الذین قائم الاعلی الله لکم ذکرا را می بینند و در آیه بعد که می فرماید: رسولان یتلو عن العلم. سخنان خداوند لیخرج را نازل کرد کسانی که معتقدند وملوا صالح من الظلمات النُّورِ. وی با اشاره به احتمالاتی که در معنای ذکر و مرسل در این آیه شریفه وجود دارد، افزود: از ظاهر آیه فهمیده می شود که «رسول» جانشین «ذکر» است. منظور از پیامبر، پیامبر اکرم (ص) است. همچنین ممکن است منظور او جبرئیل بوده باشد. در روایات معصوم علیه السلام به صراحت بیان می کنند که یکی از نام های پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله «ذکر» است و به این آیه ای که خداوند برای شما فرستاده است اشاره کرده اند. رسول الله. خانه می گوید پیامبر اکرم (ص) «ذکر» است و ما «ذکر» هستیم.

رئیس شورای تشخیص مقتضیات در ادامه به مفهوم اهل ذکر اشاره کرد و گفت: اهل ذکر در آیات دیگر بر اساس ظاهر آیه به علمای یهود و مسیحیان قابل سرایت است، اما ائمه (ع) گفته اند: ما اهل ذکر هستیم. این تعبیر را ائمه مهدی از جمله امام بکر، امام جعفر صادق و امام رضا و بالاتر از همه امیرالمومنین علی علیه السلام نقل کرده اند. امتناع می کنند. باید به معنای این آیه توجه کرد. ذکر یعنی چه؟ ذکر لفظی و ذکر معنایی یک چیز است. اما روشن است که پیامبر(ص) این معانی را بیان نمی کند.

آملی لاریجانی افزود: در برخی عبادات جامعه به ائمه اطهار خطاب می شد: سلام یاد خدا. یعنی امام خانه یاد خداست. کلمه ای را ذکر کنید که مسکن نمی خواهد. ذکر معانی هم همینطور. با توجه به معانی این ذکر، چه ویژگی دارد که امام جایگاه ذکر خداست، معانی ذکر در دل همه جا افتاده است. قلب ائمه (ع) محل ذکر اوست و همین ذکر با پیامبر (ص) متحد است. أَنْزَلَ اللَّهُ لِلَیْکُمْ ذِکْراً رَسُولًا. این موضوع باید رسیدگی شود. به نظر می رسد که حقیقت ذکر، حقیقت بسیار بزرگی است که حق تعالی آن را تنزل داده و با حقیقت پیامبر و ائمه اطهار علیهم السلام متحد می شود.

رئیس شورای تشخیص با اشاره به افزایش قیمت ها و وضعیت معیشتی اخیر گفت: امروز وضعیت تورم در کشور و فشار بر اقشار ضعیف جامعه واقعا نگران کننده است. افزایش قیمت ها بر بسیاری از محصولات غذایی عمومی تأثیر گذاشته است. خیلی دردناک است که بعضی ها نمی توانند برایشان گوشت بپزند و حتی میوه ها و چیزهای دیگر از سفره شان جمع می شود و فکر کردن به آن ضروری است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه امروز خاطرنشان کرد: تصمیمات اقتصادی دولت و مجلس علی القاعده باید همراه با بررسی های دقیق کارشناسی و ملاحظات مختلف اجتماعی و سیاسی باشد و اعتقاد لازم را برای کشف مشکلات کشور داشته باشد. امیدواریم تلاش دولت محترم و همچنین همکاری سایر قوا در این زمینه به نتایج مطلوب و رضایت بخشی منجر شود و موجب آسایش بیشتر مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید