رئیسی معتقد است برخی تصمیمات غلط در مجلس می تواند هزینه های گزافی برای نظام داشته باشد

رئیسی معتقد است برخی تصمیمات غلط در مجلس می تواند هزینه های گزافی برای نظام داشته باشد

محمدتقی نقدعلی، نماینده فراکسیون روحانیون مجلس درباره جلسه غیرعلنی مجلس و دولت گفت: آقای رئیسی معتقد است برخی تصمیمات اشتباه در کمیسیون ها یا صحن علنی مجلس ممکن است هزینه های غیرقابل تحملی برای آنها به همراه داشته باشد. سیستم در کوتاه مدت یا بلند مدت .

یکی از اعضای فراکسیون روحانیون شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور در جلسه غیرعلنی امروز از نمایندگان خواست پس از ارائه گزینه ها و مدیران، اصرار بر این انتصاب نداشته باشند و تصمیم گیری نهایی را به مقام ذیربط واگذار کنند.

محمدتقی نقدعلی درباره جزئیات جلسه غیرعلنی شورای اسلامی با رئیس جمهور و هیات وزیران گفت: آیت الله رئیسی کاندیدای جریان ارزشی و اصولگرا بود و نمایندگان مجلس در جریان انتخابات از وی حمایت کردند. جلسه امروز نیز جلسه همکاری و همکاری نمایندگان مردم و وزرا برای حل مشکلات مردم بود.

وی در تشریح بیانات رئیس جمهور در این جلسه غیرعلنی به خبرنگار ایرنا گفت: بخشی از بیانات رئیس جمهور در خصوص شخصیت آیت الله مدرس بود و ویژگی های بارز عدالت خواهی، آزادی خواهی و مردمی بودن ایشان را برجسته کرد.

عضو فراکسیون روحانیون شورای اسلامی کشور افزود: سخنان رئیس جمهور توجه ویژه به فرهنگ، دین، آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه، انصاف در پرداخت ها، رفع تبعیض، تحقق عدالت به عنوان یک سند عالی در کشور بود. برنامه هفتم

درخواست رئیس مجلس

وی ادامه داد: رئیس جمهور بر لزوم ایجاد صندوق عدالت و پیشرفت تاکید کرد، ایجاد این صندوق در بودجه 1401 در مجلس تصویب نشد. رئیس جمهور معتقد بود تشکیل این صندوق در استان ها جای خالی ایجاد می کند.

وی افزود: آیت الله رئیسی معتقد بودند نیروهایی که در دولت به کار گرفته می شوند باید افراد پاکیزه باشند، اگر به هر دلیلی به این نتیجه رسیدیم که نیروها ناکارآمد یا مفسد هستند، آنها را تحمل نمی کنیم و متخلفان برکنار می شوند.

هشدار سربار سیستم

نماینده مردم خمینی شهر در شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور در قضاوت های نمایندگان در مورد عملکرد وزرا و مدیران استان انصاف را خواستار شد و در عین حال توصیه و مشورت نمایندگان را مد نظر قرار داد. نمایندگان به عنوان یک فرصت

وی با بیان اینکه رئیس جمهور بر پیگیری مصوبات سفر در استان ها تاکید کرد، گفت: آیت الله رئیسی معتقد است برخی تصمیمات اشتباه در کمیسیون ها یا صحن علنی مجلس ممکن است در کوتاه مدت یا بلندمدت هزینه های غیرقابل تحملی برای نظام داشته باشد.

رئیس جمهور بر این باور است که مشورت با نمایندگان مردم در انتصابات و معرفی گزینه ها، راه و مجرای برای کشف استعدادهای خوب است، اما پس از انتخاب مسئولان، باید برای انتخاب و انتصاب مدیران پایین دست باز شود که این رویه منطقی و قانونی است. .

رئیسی: پس از ارائه گزینه ها و مدیران اصرار به انتصاب نداشته باشید

وی ادامه داد: رئیس جمهور از نمایندگان خواست پس از ارائه گزینه ها و مدیران بر این انتصاب اصرار نکنند و تصمیم گیری نهایی را به مسئول مربوطه بسپارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در جلسه امروز وزرای بهداشت، اطلاعات و صمت گزارشی از عملکرد خود ارائه کردند. 6 نماینده مردم نیز در مورد عملکرد دولت اظهار نظر کردند.

وی بیان کرد: نکته اصلی در اظهارات نمایندگان مردم این بود که دولت سیزدهم خدمتگزار بوده و قابل مقایسه با دولت قبل نیست. البته برخی ضعف ها در حوزه فرهنگی، تبعیض در پرداخت ها، لزوم حذف بانیان وضعیت موجود مورد تاکید نمایندگان مردم بود.

وی گفت: محور اصلی بحث رئیس شورای اسلامی، همکاری و تعامل با دولت برای رفع مشکلات مردم و تدوین و تصویب قانون بودجه و قانون برنامه هفتم توسعه بود. قالیباف معتقد است دولت باید برنامه ویژه ای برای کنترل تورم داشته باشد.

اطلاعیه فرش به نمایندگان

یکی از اعضای فراکسیون روحانیون در مجلس در حاشیه این جلسه گفت: در چنین جلساتی وقتی نمایندگان مردم با وزرا ملاقات می کنند، مشکلات حوزه ها را در قالب مکاتبه مطرح می کنند تا دستور وزیر برای حل مشکلات جلب شود. . برخی از نمایندگان مردم در حال گفتگو و رایزنی با وزرا بودند که فضای مجلس شلوغ و فاقد آرامش لازم برای شنیدن اظهارات وزرا بود، به همین دلیل رئیس مجلس دقایقی پشت تریبون حاضر شد و از نمایندگان خواست تا آرامش جلسه را حفظ کنید تا جلسه جداگانه ای برای بررسی مشکلات حوزه ها تشکیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید