سفر آیت الله رئیسی به روسیه می تواند ظرفیت های تجاری خوبی را برای این کشور به همراه داشته باشد

ساعت: 09:21
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1802853

حجت‌الاسلام سید جواد حسینی کیا با بیان اینکه سفر آیت‌الله رئیسی به روسیه می‌تواند فرصت‌های تجاری خوبی را برای کشور به ارمغان بیاورد، گفت: امروز ما با روسیه از منظر عزت، مصلحت و درایت برخورد می‌کنیم و برای تعامل با آنها اقدام می‌کنیم. خوب.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفت و گو با مرصادنیوز اظهار داشت: سفر آیت الله رئیسی به روسیه می تواند ظرفیت های تجاری خوبی را برای ما به ارمغان بیاورد که یکی از آنها انعقاد قرارداد 20 ساله با روسیه است.

وی افزود: 10 میلیارد دلار تجارت با روسیه، رونق ظرفیت در کشاورزی، اقتصاد، پتروشیمی و نفت نیز باعث می شود کشور در عرصه اقتصادی گامی رو به جلو بردارد.

حجت الاسلام حسینی کیا ناکارآمدی تحریم ها را یکی دیگر از پیامدهای توافق با روسیه دانست و گفت: این امر چرخه اقتصاد را به حرکت در می آورد و بخشی از مشکلات داخلی کشور را حل می کند.

وی با تاکید بر اینکه برقراری ارتباط با روسیه نشانه عزت و اقتدار ایران اسلامی است، گفت: کشوری مانند روسیه از رئیس جمهور ایران دعوت می کند، حضور ایشان در دومای روسیه و همه نمایندگان به آیت الله رییسی احترام می گذارند. جایگاه ایران اسلامی همچنین نشان می دهد که ایران نه در انزوا، بلکه در متن است و یکی از نیروهای اصلی منطقه است.

نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از قدرت های اصلی منطقه است، از این گونه رئیس جمهور استقبال می شود.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: این سفر قطعا برکات خوبی را برای ایران اسلامی به ویژه در زمینه اقتصادی به همراه خواهد داشت.

وی افزود: عده ای کشور را هشت سال به تاخیر انداخته اند اما غرب به آنها نگاه نکرده است بنابراین نمی توان چنین کشوری را اداره کرد.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: برخی از مشکلات کشور نتیجه هشت سال نگاه به غرب است که ما را در این مرحله عقب نگه می دارد.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: باید با همه کشورهای جهان به ویژه همسایگان تعاملات ویژه داشته باشیم و بر اساس عزت، مصلحت و درایت عمل کنیم.

وی گفت: امروز با روسیه از منظر عزت، مصلحت و درایت رفتار خواهیم کرد و برای تعامل با آنها اقدام خواهیم کرد.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: کمک های روسیه به ایران در بحران ها و مشکلات مختلف نشان از جایگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران دارد. هر چه بیشتر به گوشه و کنار نگاه می کنند، بیشتر متوجه می شوند که هیچ خبری فراتر از آن نیست.

وی افزود: ما مسائل کشور را به تعویق نمی اندازیم، اما با برقراری رابطه با روسیه معادلات برجام به هم می ریزد و در این صورت برجام به نتیجه می رسد و این باعث می شود ده ها امتیاز به ایران بدهند، بنابراین می توانیم با این کشور مذاکره کنیم. “بیایید مذاکره کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید