تصمیم دولتمردان تب رشد اجاره بها در یزد را کاهش داد


ساعت: 22:13
تاریخ انتشار: 1301/06/12
کد خبر: 1894781

دشتی نژاد نایب رئیس اتحادیه املاک یزد گفت: با آمدن استاندار و موافقت دولتمردان تب رشد اجاره بها در استان یزد فروکش کرده اما همچنان اجاره بها کاهش نیافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا دشتی نژاد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به مصوبه سران قوای سه گانه در خصوص ساماندهی اجاره بهای منازل مسکونی و تعیین سقف 20 درصدی افزایش اجاره بها در شهرها، گفت: امسال شاهد افزایش اجاره بها در شهرها بودیم. افزایش غیرعادی اجاره بها در استان یزد که منجر به آمدن استاندار و تشکیل جلسات متعدد شد و در نهایت با موافقت مسئولان تب رشد اجاره بها در استان یزد فروکش کرد اما همچنان اجاره بها کاهش نیافته است.

نائب رئیس اتحادیه املاک استان یزد افزود: زمانی می توان فهمید که مصوبات رهبری در خصوص تنظیم اجاره بهای مسکن در استان یزد تا چه اندازه اجرایی شده است که اختلافی به شوراهای حل اختلاف کشیده شود یا مراکز داوری قضایی و قضات به این قطعنامه رای داده اند.

وی ادامه داد: مواردی وجود دارد که موجر و مستاجر حتی بیش از 20 درصد روی قیمت مجاز توافق می کنند مگر اینکه برای تعدیل اجاره بها به دفتر املاک مراجعه کنند و معمولا هم موجر و هم مستاجر به سراغ واقعی نمی روند. دفتر املاک برای تمدید اجاره نامه در پشت اجاره نامه های قبلی تنظیم و امضا شده است.

دشتی نژاد تصریح کرد: با توجه به جلسات متعددی که برگزار شده و اظهارات برخی از مسئولان قضایی استان، چنانچه مستاجر به دلیل افزایش غیرقانونی اجاره بها به دادگاه مراجعه و شکایت کند، بر اساس رای صادره صادر می شود. از روسای قوه قضاییه

وی یادآور شد: تقریباً در پایان فصل اجاره هستیم، اما از ابتدای سال که بحث اجاره بها داغ شد، متأسفانه شاهد افزایش غیرعادی و ناعادلانه ای در یزد بودیم که حتی نسبت به سایر استان ها نیز این افزایش افزایش یافت. قابل توجه بود و استاندار یزد ساماندهی و کنترل کرد. جلسات ویژه ای انجام شد و مصوباتی ارائه شد و در نهایت شاهد تایید سران قوا و تقاضای اجرای آن در استان ها بودیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید