تصمیم دولت برای حمایت از بورس، تبصره هدفمندی یارانه ها را تغییر داد + جدول

بر اساس بند سوم این مصوبه هیأت وزیران، قسمت دریافتی و پرداختی تبصره 14 لایحه بودجه به شرح زیر اصلاح شد. منابع حاصل از اصلاح قیمت گاز پتروشیمی پایین دستی و فولاد و غیره. با اعمال سقف گاز به قیمت گاز صادراتی تا سقف 5000 تن و نرخ گاز سوخت معادل 40 درصد نرخ خوراک پتروشیمی ها معادل حداکثر 2000 تن و گاز، نرخ واحدهای تولید سیمان معادل 10. درصد مواد غذایی و معادل 500 تن.


بورس اوراق بهادار تهران،

بدین ترتیب بر اساس مفاد بند 4 مکاتبات دولت، 17 هزار میلیارد تن از منابع – ردیف 5 درآمدها کاهش و 40 هزار میلیارد تن از پرداخت ها یا یارانه های هدفمند (صندوق توسعه و عدالت ایران) حذف شد.

جدول تبصره 14 لایحه بودجه در زیر قابل مشاهده است. بر این اساس، با تصویب دولت برای حمایت از بورس، منابع حاصل از نرخ گاز سوخت پتروشیمی ها و فولادها در تبصره 14 بودجه از 94 هزار میلیارد تن به 77 هزار میلیارد تن کاهش یافت.


بورس اوراق بهادار تهران،


کاهش 40 هزار میلیارد تنی وام در صندوق پیشرفت و عدالت ایران

گفتنی است حدود دو ماه پیش معاون برنامه ریزی و اقتصاد وزیر کشور با اشاره به تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت ایران در قانون بودجه 1401 گفت: تامین می شود.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت نیز به صندوق گفت: در بودجه به منظور تقویت و توسعه نقش مردم در اقتصاد، صندوقی به نام صندوق پیشرفت و عدالت در نظر گرفته شده و قرار است از منابع این صندوق برای جلب مشارکت بخش خصوصی استفاده شود. و عموم مردم برای اجرای پروژه های ملی و استانی از آن استفاده می کنند.

یعنی در حال حاضر منابع درج شده در بودجه این صندوق به 26 هزار میلیارد تن کاهش یافته است. اگر منابع ۶۶ هزار میلیارد تنی بر اساس رشد ۸ درصدی اعلامی دولت برای سال آینده در نظر گرفته شود، به طور میانگین به هر استان حدود ۲ هزار میلیارد تن اختصاص می یابد. اکنون با کاهش 60 درصدی منابع صندوق به طور متوسط ​​800 میلیارد تن در هر استان توزیع می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید