منابع هدفمندی یارانه ها مشخص شد

منابع هدفمندی یارانه ها مشخص شد

اعضای شورای اسلامی تصمیم گرفتند در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده کلیه دریافتی ها (منابع) قانون جهت هدایت یارانه ها صورت گیرد.

نمایندگان شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 25 اسفندماه) در جریان بررسی قسمت درآمدی لایحه بودجه سال 1402 کل کشور با بند (1) بند (الف) این قانون موافقت کردند. تبصره 14 ماده واحده این لایحه.

با توجه به بند الف تبصره 14; 1- کلیه درآمدها (منابع) حاصل از قانون هدفمندی یارانه ها به استثنای عوارض شهرداری و روستایی، حق بیمه مشترکان گاز طبیعی، منابع آب و برق و عوارض گازرسانی (به ترتیب موضوع مواد (12) و (65) الحاق مواد معینی به قانون تنظیم بخشی از احکام مالی دولت (2) و حق بیمه منازل مسکونی در اجرای مواد (2) و (4) قانون تشکیل صندوق بیمه عمومی تحت پوشش طبیعی. بلایا به مبلغ شش میلیون و 598 هزار و 420 میلیارد ریال از شرکت های تابعه وزارت نفت بابت درآمد حاصل از فروش داخلی فرآورده های نفتی، درآمد حاصل از فروش صادراتی فرآورده های نفتی، درآمد حاصل از فروش داخلی گاز طبیعی اعم از عوارض و مالیات بر ارزش افزوده و وجوه حاصل از عرضه گاز پتروشیمی ها و سوخت های صنعتی به حساب سازمان جهت واریز یارانه ها به خزانه داری کشور واریز می شود. کشور.

به دولت اجازه داده می شود در راستای حمایت از صنایع، نرخ عرضه گاز پتروشیمی و سوخت صنعتی را به شرط محدود نشدن منابع ذکر شده در بالای این بند، تعدیل کند.

۲- منابع حاصل از تعدیل قیمت بنزین نسبت به قیمت قبل از سهمیه بندی در سال ۱۳۹۷ مشمول حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده و سهم چهارده و نیم درصدی شرکت ملی نفت ایران نمی باشد.

3- مالیات شهرداری ها و دهیاری ها از فروش حامل های انرژی موضوع بند «الف» ماده (26) قانون مالیات بر ارزش افزوده و پرداختی ها (مصرف کنندگان) این تبصره پس از وصول در. حساب تمركز وجوه وزارت كشور ظرف مدت يك ماه.

4- سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است در صورت کمبود اعتبار یارانه های پولی نسبت به تامین وجوه از سایر نقاط و واریز وجوه به حساب سازمان هدفمندی یارانه ها به خزانه داری کل کشور اقدام نماید. کل کشور

5- بانک مرکزی مکلف است تا پایان اردیبهشت ماه 1402 حساب شرکت های تابعه وزارت نفت در بانک های تجاری مربوط به منابع فروش داخلی محصولات آنها را مسدود کند و وجوه این حساب ها به خزانه واریز می شود. حساب های کل کشور در بانک مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید