تصمیم گیری در مورد بقا یا استیضاح شهردار ساری در هفته آینده

ساعت: 16:14
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1797952

این در حالی است که به نظر می رسد روند شورای شهرداری ساری در انتظار آخرین موضوعات از شهردار تا استیضاح وی است که غیبت اجباری و قانونی 10 روزه جواد طالبی در حیاط به دلیل بیماری قلبی در رصد مردمی بسیار بحث برانگیز و مبهم است. ; در هجدهمین جلسه شورا تصمیم گیری در این راستا به جلسه نوزدهم موکول شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ هجدهمین جلسه شورای شهرداری ساری امشب به صورت علنی و با حضور اصحاب رسانه با موضوعات مهم در دستور کار برگزار شد.
تصمیم عدم حضور شهردار ساری در صحن شورا برای پاسخگویی به سوالی که در هفته های اخیر در پی سوال سبحان بخشی نایب رئیس شورا به سوژه داغ فضای مجازی تبدیل شده بود از جمله سوالات مهمی بود که در این جلسه مشخص شد. . تعیین تکلیف و تصمیم گیری.
بر اساس این گزارش، جلسه با سخنرانی ذوالفقار شریفی از اعضای شورای شهر ساری و تذکرات متعدد به شهرداری آغاز شد.
وی از وضعیت فعلی ترافیک شهری و شهرداری به دلیل عدم رفع این مشکل، نبود بازار شبانه و ساماندهی کسبه، نبود آسفالت و روشنایی با کیفیت در محلات ساری، عدم نگهداری و روشنایی مناسب در پارک ها و نبود آن انتقاد کرد. وی این پیام ها را برای مکاتبه با شورا به شهرداری ارسال کرد.
شریفی در قسمت پایانی با اشاره به بی اخلاقی و توهین و تهمت اعضای شورای شهر از رئیس شورا خواست تا این موضوع را قانوناً بررسی و از حقوق اعضا صیانت کند.

پرویز شعبانی رئیس شورای شهرداری ساری با اعلام جدیت این شورا در صیانت از اعضای خود گفت: قطعا این موضوع را از دایره قانونی شورا پیگیری خواهیم کرد.
وی در ادامه یکی از دستور کارهای این جلسه را انتخاب نمایندگان شورا در کمیته بند 20 ماده 55 این کمیسیون عنوان کرد.
رئیس شورای شهرداری ساری انتخاب نمایندگان شورا در هیأت امنای مرکز پژوهش های شهر را از دیگر دستور کارهای این جلسه عنوان کرد که توسط شورا انتخاب شدند.
با توجه به نامه دریافتی شهرداری ساری و درخواست بررسی پیشنهاد 35 درصد در دی، 30 درصد در بهمن و 25 درصد در اسفند برای تشویق مردم به پرداخت عوارض شهری، اعضای شورا پس از بحث و تبادل نظر با 40 نفر. ٪ تخفیف در ژانویه، 35٪ در فوریه و 30٪ در ماه مارس برای تشویق مردم به پرداخت هزینه های ساخت و ساز توافق کردند.
اما با توجه به زمان اندک باقیمانده تا پایان آذرماه و زمان لازم برای تایید آن در کمیسیون انطباق، این تصمیم به تصویب هیات اورژانس رسید.

گفتنی است اعضای شورا از نماینده شهرداری حاضر در جلسه خواستار تصمیم گیری در این راستا شدند و وسعت شهرداری ساری در این قسمت را جویا شدند که در پاسخ به رقم اعلام شد. 600 میلیارد تومان از علیزاده.شهردار.
وی مطالبات معوق بالای 360 میلیارد شهرداری از دوره های قبل تا پایان سال 99 و مطالبات بالغ بر 190 میلیارد شهرداری در سال جاری را به تفصیل ذکر کرد.
ذوالفقار شریفی در این بخش از نظارت و رویکرد مطلوب شهرداری ساری برای اخذ عوارض دهیاری از 10 روستای جدید الحاقی به حوزه شهری ساری انتقاد کرد و گفت: اگر این اتفاق بیفتد قطعا بار سنگینی بر دوش شهرداری خواهد گذاشت.
وی افزود: روستاهای بلدزا، پاین دزا، آهی دشت، اسبورد، هولا، زاگلچال، کرک و شریف آباد از جمله روستاهایی هستند که با تعیین عوارض روستایی می توانند درآمد مناسبی داشته باشند.
سبحان در بخشی دیگر از این نشست، بخشی از گزارش های مکرر مردم را از عدم حضور معاونین شهرداری در ساری در محل کار یا حضور موقت و دیرهنگام پشت میزهای آنان خبر داد و گفت: به صورت سرزده و با همراهی چند نفر این موضوع بررسی شود. . اعضای شورا به شهرداری رفتند اما متاسفانه حقیقت این موضوع برای ما روشن شد.
وی افزود: متاسفانه این موضوع در شهرداری یک معضل است و باید در این زمینه چاره ای اندیشید.
در قسمت پایانی هجدهمین جلسه شورای شهرداری ساری در سال 1400 سوالی مبنی بر عدم حضور شهردار ساری در صحن علنی شورا برای پاسخگویی به دلیل بیماری قلبی که یکی از شدیدترین و شدیدترین موارد بود مطرح شد. موضوعات داغ این جلسه او به خصوص سرحال بود.
البته با توجه به پاسخ کتبی شهردار ساری به سوالات نایب رئیس شورا، بحث پذیرش این پاسخ کتبی شورا به جای تکلیف قانونی شهردار در قبال شورا یکی از چالش برانگیزترین بحث ها بود، قانع کننده، قانع کننده.
شعبانی با اشاره به پیگیری مراجع ذی صلاح استانی و کشوری، گفت: شورا یک چشم پوشی است.
وی افزود: البته پرسش و پاسخ شهردار به قوت خود باقی است و شهردار باید پس از کسب سلامت جسمی در اسرع وقت در صحن مجلس پاسخگو باشد.
اعضای شورا با اشاره به مسکوت ماندن قانون در این خصوص، نظرات و موضوعات متفاوت و متفاوتی را بیان کردند که منجر به تشدید اختلاف نظر بین مبتکران و مخالفان شد. برخی پاسخ کتبی شهردار را حضور و برخی دیگر غیبت اجباری وی در شورا را تصمیم شورا برای رای گیری به این پیشنهادات می دانستند.
برای چندین پیشنهاد با موضوع کفایت شهردار به دلیل تداوم بیماری، حرکت در زنجیره استیضاح، همراهی شهردار در حالات بیماری کنونی و امکان حضور و پاسخگویی به سلامت کامل که موافقان و مخالفان زیادی داشت.
سبحان بخشی طراح سوالات شهردار ساری در خصوص پاسخ کتبی شهردار گفت: قبل از پایان مهلت 10 روزه در هشت بند پاسخ کتبی از شهردار ساری دریافت کردم اما این پاسخ ها قانعم نکرد.
در نهایت با توجه به جمع بندی اظهارات اعضای شورا و مشخص شدن نتیجه اقدامات درمانی طی یکی دو روز آینده، مقرر شد تصمیم گیری درباره شهردار ساری به جلسه بعدی شورای شهر موکول شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید