تصویب نهایی طرح جامع شهری به عهده شورای شهر است/ مرمت بازار تاریخی همدان در حال انجام است.


ساعت: 12:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887309

به مناسبت هفته خبرنگار و یکمین سال از آغاز به کار شورای ششم نشست خبری اعضای شورای شهر همدان با اصحاب رسانه در سالن عمومی شورا برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان; به مناسبت هفته خبرنگار و یکمین سال از آغاز به کار شورای ششم نشست خبری اعضای شورای شهر همدان با اصحاب رسانه در سالن عمومی شورا برگزار شد..


محمود مسگریان رئیس شورای شهرداری همدان در رسانه ها گفت: خبرنگاران در سطح جامعه اخبار را پوشش می دهند، ما موظفیم به مناسبت سالگرد آغاز به کار شورای ششم از آنها تشکر کرده و گزارش هایی را به آنها ارائه کنیم..


وی افزود: در سالروز تاسیس شورای ششم و حضور مردم شریف همدان در صندوق های رای بد نیست بدانید در این یک سال نمایندگان مردم تلاش های بی چون و چرای کرده اند و این شورا ویژگی های منحصر به فردی دارد زیرا کارشناسان جوان در این شورا با اتحاد و همدلی به بررسی و حل مشکلات پرداختند..


مسگریان ادامه داد: اقدامات شورا بر اساس شفاف سازی و مصوبات است و صورتجلسات منعکس می شود و کمتر شهرستانی در این حد شفاف سازی می کند..


وی افزود: پخش زنده جلسات شورا یکی دیگر از اقدامات است و تلاش می کنیم از شبکه های داخلی پخش زنده داشته باشیم. 110 جلسه ای رسمی تشکیل شد که در آن جدای از لوایح شهرداری طرح هایی از سوی کمیته پیشنهاد شد و اعضا سعی کردند موضوعات مختلف را در حوزه های مختلف مطرح کنند. 291ما قطعنامه ای داشتیم که نشان می دهد در مورد مسائل شهر فعال بوده ایم.


رئیس شورای شهر همدان تاکید کرد: همه اعضای شورای شهر فعالانه تلاش کردند تا نتایج خوبی ارائه دهند و کمترین غیبت را در کمیته ها داشتند و حضور اعضای شورا در ادارات نیز کم نظیر بود..


مسگریان گفت: توجه ما معطوف به منافع مردم است و آنچه می توان گفت هر کمیسیون بیش از 700 یک نامه ای بود که علاوه بر مصوباتی که داشتند پیگیری کردند چون مصوبات زیادی از سوی مردم به شهرداری وجود دارد و مستقیما به مردم مربوط می شود..


وی تاکید کرد: در این شورا تلاش کرده ایم از بودجه بهتر استفاده کنیم و توسعه متوازنی داشته باشیم که به خوبی پیش می رود، مناطق محروم همیشه در اولویت بوده و شهرداری باید بر اساس بودجه تنظیمی شهرداری کار خود را انجام دهد. شورا..


مسگریان ادامه داد: با بازرسی های متعدد از پروژه های سردار حمدانی و پل غدیر فعال هستند و امیدواریم هر چه سریعتر این پل به مردم ارائه شود چرا که بخشی از حمل و نقل درون و برون شهری را انجام می دهد. بنابراین روزهای پل غدیر در آنجا حساب می شود.


وی تاکید کرد: شورای اسلامی شهر وقتی مصوبات را در شورا می گیرد به هیات انطباق می فرستد و آنها مصوبات را با قوانین تطبیق می دهند چرا که بدون تایید هیات انطباق مجاز به اجرا نیست..


رئیس شورای شهر همدان گفت: بررسی اسناد طرح جامع و تصویب طرح جامع شهر بر عهده شورای شهر است. در حال حاضر شورای شهرداری باید در مورد تصویب نهایی نظر بدهد. در خصوص ورودی های تهران و کرمانشاه مصوبات خوبی داشته ایم و مرمت بازار تاریخی همدان در حال انجام است..


علی اکبر نظری، رئیس کمیته خدمات شهری شورای شهر نیز در آن جلسه گفت: اخبار و رسانه ها باید جایگاه خود را حفظ کنند. حضرت زینب راوی واقعه عاشورا است و جایگاه ایشان بسیار عالی است زیرا ساختار بنی امیه را ویران کرد و اهرم های به کار رفته در این زمینه متفاوت است و قرآن نقش تربیتی قلم را بیان می کند..


نظری گفت: من به عنوان کمیته خدمات شهری در شورا حضور دارم که وظایف زیادی در قبال ما دارد و تقریباً. 64 جلسه داشتیم 41 جلسه فقط مربوط به کمیته هایی بود که به جنبه های مختلف طرح ها رسیدگی می کردند.


او اضافه کرد: 23 این نشست در زمینه پسماند و … نیز برگزار شد. 867 نامه ای دریافت کردیم و 1760 توسط افرادی که مشکلاتشان بررسی شده و 7 طرح مصوب برای مناطق شهرداری است و از شهردار خواستیم به مناطق اختیاراتی بدهد. 42 ما بازدیدهایی داشته ایم و این بازدیدها مادی است 7 با کمیسیون خدمات شهری است و باید آنچه شهرمان نیاز دارد را به دست آوریم.


مهدی حیدری رئیس کمیسیون فنی عمران و راه شورای شهر نیز در اصحاب رسانه اظهار داشت: طبق اعلام پایگاه مالی شهرداری پروژه ها حالت پرداخت و سه پروژه مهم پارکینگ آقاجانی بیگ، پل غدیر و شهید را دریافت می کنند. حمدانی به عنوان رئیس کمیسیون معرفی شده است. در ابتدای فصل آسفالت تقریبا 70 هزار تن آسفالت ساخته شد که تا قبل از آن قابل قبول نبود 120 لحن باید برسد.


حیدری تاکید کرد: امسال سرویس مدارس وارد چرخه خدمات می شود و تجهیزات ورزشی انفرادی مانند دوچرخه را در دستور کار داریم..


سعید شهابی نیا رئیس مرکز آموزشی شورای شهر همدان گفت: آسیب شناسی در حوزه سرمایه گذاری انجام شده و پروژه های زیادی به اتمام نرسیده است که باید با آسیب شناسی انجام شود..


وی افزود: تلاش کرده ایم تا مشکلات پروژه سیمان شهرداری حل شود و همه مشکلات برطرف شده و این به شهرداری کمک می کند تا فعالتر شود..


شهابی نیا تاکید کرد: کارخانه بازیافت هواپیما نیز در دست بررسی است و شهرداری در حال بررسی زمین و تغییر کاربری آن است..


وی ادامه داد: در حال تولید و فروش پوست هستیم، پمپ بنزین ها نیز در حال اکتشاف هستند. کمیته فناوری اطلاعات سیستم یکپارچه نوسازی که به طور قابل توجهی زمان پایلوت را کاهش می دهد.


حمید بدامی نجات، یکی از اعضای شورای شهر نیز به رسانه ها گفت: 27 مکان های مختلف بازدید شده و مسائل محلی بررسی شده است و ما در اکثر امور مربوط به شورا حضور فعال داشته ایم..


وی افزود: در کمیته معاملات حضور داریم و سعی کرده ایم در خرید و فروش هایی که انجام شده حق مردم ضایع نشود و سود به خزانه برگردد و ساختار اصلاح شده تا همه مشارکت کنند. در این مسابقه “.


وی بیان کرد: تلاش کرده ایم ساختاری ایجاد کنیم که مسئولان شهرداری در بسیاری از شهرها لزوماً اعضا کمیسیون نگیرند، اما به رای مردم اعتماد دارم و در حاشیه نیستم و همه کارها را انجام می دهم..


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید