تصویب پروژه ایران در وین نیازمند اراده جمهوری اسلامی در اروپا است/ حوزه مذاکرات وین در دست تیم ایرانی است.

ساعت: 11:06
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797406

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار دانا:

ابازاده مشکینی گفت: ایران در این دوره از مذاکرات توانسته اراده خود را به اروپا تحمیل کند، این یعنی اراده جدی برای پرهیز از مذاکرات مبتذل.

«محمود عباس زاده مشکینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی با اشاره به لزوم دوری مذاکره کنندگان از مذاکرات مبتذل، گفت: گفتگوهای مبتذل خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در دور قبل مذاکرات متأسفانه کشور درگیر مذاکرات مبتذل شد، خاطرنشان کرد: دولت از یک سو می گفت خزانه خالی است و از سوی دیگر با مذاکرات آب و برق را به مردم گره می زد. ، این سرنخ ها از بخش غربی کشور است. گرفتار در باتلاق مذاکرات شکست خورده.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه مذاکره کنندگان دولت متعهد و باهوش هستند، گفت: دولت اولین و مهمترین موضوع خود را معطوف به مذاکرات برجام کرد اما در آن دولت مذاکرات در حالی که روند خودش را طی می کند. ، به موضوع اصلی مذاکرات تبدیل نشد.

ابازاده مشکینی با اشاره به اینکه در این دوره از مذاکرات میدان و ابتکار عمل در دست جمهوری اسلامی ایران است، تاکید کرد: پیش نویس مذاکرات در ابتدای مذاکرات از سوی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای اروپایی ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی برای بررسی و رایزنی پروژه ارائه شده از سوی ایران به پایتخت های خود بازگشته اند و علیرغم حاشیه سازی های فراوان اما برای ادامه مذاکرات به وین بازگشته اند، تاکید کرد: ایران در این دوره از مذاکرات موفق شده است ابزاری را به اروپا تحمیل کند. که اراده جدی برای پرهیز از مذاکرات مبتذل وجود دارد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید