مطالبات اروپا پس از مناقشه مانعی برای وین است / مذاکرات اروپا خواسته آمریکاست

ساعت: 12:08
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792340

اروپا با طرح مطالبات پس از مناقشه در وین و در عین حال نمایندگی از خواسته های ایالات متحده، مانع از روند مذاکرات می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دور جدید مذاکرات ایران و 4+1 در حالی در وین در حال برگزاری است که به نظر می رسد اروپایی ها عزم جدی برای دستیابی به توافق منطقی ندارند.

در حالی که هیأت ایرانی به صورت جدی به مسائل می پردازد، اروپایی ها با اتلاف وقت و شرط بندی روی موضوعات مطرح شده در مذاکرات، سعی می کنند در مذاکرات چالش ایجاد کنند تا از دستیابی به توافق جلوگیری کنند.

این تلاش غرب در حالی صورت می‌گیرد که رسانه‌های غربی در ایران در خواسته‌های خود انعطاف‌پذیر نیستند و تا حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان و علی باقری از اعضای ارشد تیم مذاکره‌کننده اجازه ادامه مذاکرات را نخواهند داد. هسته ای بارها گفته است که اگر طرف مقابل آماده بازگشت به تعهدات کامل خود و رفع تحریم ها باشد، توافق خوب و حتی فوری امکان پذیر است.

اما شواهد نشان می دهد که غرب اراده ای برای دستیابی به توافق ندارد.

از سوی دیگر، اروپا که نماینده مطالبات آمریکایی ها در وین است، به دنبال کاهش لغو تحریم های شورای امنیت سازمان ملل است و مطالبات خارج از برجام را پیگیری می کند، در حالی که مقامات ایرانی بارها پاسخ منفی داده اند. چیزی کمتر از برجام را نپذیرید و به دنبال جستجوی خارج از برجام نباشید.

به نظر می رسد کارشکنی اروپا در وین تنها به تعویق انداختن مذاکرات و جلوگیری از یک توافق معقول و خوب باشد. هر چند سناریویی برای این منظور با دقت تدوین و اجرا شده است، اما با فضاسازی رسانه ای سعی دارد وانمود کند که ایران با مقصر جلوه دادن ایران از توافق جلوگیری می کند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید