تعاونی های مسکن مهر قزوین دارای گواهینامه می باشند

کشاورز ترکیه ای عین الله کشاورز در این نشست اظهار داشت: با جدیت پیگیر حل مشکلات چندین ساله تعاونی های مسکن مهر هستیم.

وی افزود: موضوع سندسازی تعاونی های مسکن مهر به عنوان اولویت اول معاونت تعاون در سال جاری قرار گرفته است که تحقق آن بسیاری از مشکلات تعاونی ها را حل می کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان قزوین بیان کرد: استانداردسازی تعاونی ها مراحل متعددی دارد که از جمله آن می توان به اخذ استاندارد آسانسور اشاره کرد که باعث افزایش کیفیت آسانسور و برآورده شدن الزامات قانونی می شود.

کشاورزترک یادآور شد: مستندسازی تعاونی های مسکن مهر موجب ارتقای شاخص های هویتی و اجتماعی و افزایش ارزش افزوده برای تعاونی های مسکن مهر می شود.


احیای اتحادیه تعاونی مسکن مهر در دستور کار اداره کل تعاون قرار گرفت.

وی اذعان داشت: تعداد تعاونی های مسکن مهر استان شامل 135 تعاونی است و حدود 10 هزار واحد در استان ساخته شده است که برخی از آنها در گذشته مستندسازی شده و برخی نیز فاقد سند هستند. مصوبات لازم در این زمینه به هیأت بیمه مسکن ارائه خواهد شد.

این مسئول گفت: احیای اتحادیه تعاونی مسکن مهر را در دستور کار قرار می دهیم.

کشاورزتراک گفت: تمامی پروژه های عمرانی و مسکن مهر دارای مهندس ناظر بوده و نظارت بر اساس قوانین کشور انجام می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با هم افزایی معاونت عمرانی بخشداری، اداره کل تعاون، اداره کل راه و شهرسازی، نظام مهندسی، سازمان تامین اجتماعی و اداره کل امور مالیاتی بتوانیم تکمیل مستندات تعاونی های مسکن مهر.


10 هزار تعاونی آزادانه در قزوین ساخته شد

قاسم آقا علیخانی در این جلسه اظهار داشت: می خواهیم با همکاری بین نهادی مشکل تعاونی های مذکور را حل کنیم چرا که رفع این مشکلات نیازمند مشارکت نهادهای مربوطه است.

وی افزود: محور پنجمین جلسه سازمان مسکن مهر و کارگروه فنی هیات تامین استان بر تامین اعتبار و تسهیلات به ساکنین و اعضای تعاونی بود.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه استان قزوین گفت: 10 هزار برند مسکن تعاونی در استان ساخته شده است که اعضای آن شامل اقشار کم درآمد و افرادی است که در ادارات و شرکت ها شاغل نیستند و ندارند. درآمد کافی برای تامین مسکن دارند.

آقا علیخانی اظهار داشت: مساعدت بانک مسکن برای پرداخت بخشی از هزینه ها از طریق تسهیلات اعطایی به اعضای تعاونی ها مطرح و با پیگیری تصمیم بانک مسکن رضایت نماینده ذیربط اخذ شد.


18 تعاونی مسکن مهر در قزوین احداث شده است

وی بیان کرد: در حوزه سایر هزینه ها از جمله بیمه، استاندارد آسانسور و نظام مهندسی مقرر شد کارگروهی در سازمان نظام مهندسی و مسکن و شهرسازی از سازمان راه و شهرسازی تشکیل شود که برخی از ناظران ممکن است. تکمیل را در محل کار در نظر بگیرید. دسترسی ندارید

این مسئول بیان کرد: پیشنهاد می شود امور مربوط به اتحادیه های مسکن مهر به کارگروه اصلی هیأت مسکن استان ارجاع شود تا با فعال شدن آنها بتوانیم امور اتحادیه مسکن مهر آزاد را به این اتحادیه واگذار کنیم.

آقا علیخانی ادامه داد: 10 هزار واحد مسکونی توسط تعاونی ها ساخته و تحویل اعضا شده است.

وی در پایان گفت: 18 تعاونی به شهرستان قزوین، 8 تعاونی در شهرستان البرز، 4 تعاونی در آبیک، 4 تعاونی در تاکستان و یک تعاونی در بوئین زهرا متصل هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید