تعداد 132 پروژه برای رفع مشکلات در طرح تحول طرح توسعه انسانی هرمزگان

ساعت: 21:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۳
کد خبر: 1800331

استاندار هرمزگان در جلسه استانداری گفت:

استاندار هرمزگان گفت: در مجموع 132 پروژه برای حل مشکلات استان هرمزگان در قالب طرح تحول توسعه انسانی هرمزگانی سرشماری شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; مهدی دوستی در جلسه شورای اداری استان هرمزگان که با حضور آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با اشاره به تدوین طرحی برای توسعه مردم کشور گفت: هرمزگان و در مجموع 132 پروژه در این راستا احصاء شد.

وی ادامه داد: در این طرح تحول، سیاست های دولت مقتدر مردم ایران را برای دستیابی به رشد اقتصادی و افزایش رفاه مردم، برای پیشبرد با عدالت مورد تاکید مقام معظم رهبری تعیین کرده ایم.

استاندار هرمزگان تامین آب روستاها را یکی از موضوعات اصلی استان هرمزگان اعلام کرد و افزود: در مجموع هفت هزار و 500 میلیارد تن فولاد برای انجام کارهای اساسی در حوزه آب در استان نیاز است. هرمزگان.

دوستی با اشاره به لزوم کنترل خروجی گفت: می خواهیم اعتبارات لازم برای ساخت سد گابریک را تامین و ساخت شش سد دیگر در استان هرمزگان را در دستور کار قرار دهیم.

وی تعیین تکلیف اسناد مالکیت اراضی را یکی از موضوعات مهم در حوزه کشاورزی استان هرمزگان دانست و گفت: نامشخص بودن اسناد مالکیت اراضی کشاورزی باعث کاهش سرمایه گذاری در این حوزه شده است و ما خواستار تشکیل کارگروه ملی برای تعیین تکلیف هستیم. این سوال.”

استاندار هرمزگان ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی، توجه به ظرفیت بسیار خوب گیاهان دارویی در شهرستان بشاگرد، توسعه کشت گلخانه ای و هیدروپونیک و اعطای اعتبارات و تسهیلات بیشتر برای اصلاح الگوی کشت را از دیگر موارد ذکر کرد. نیازهای مهم کشاورزی.

دوستی در سخنانی در حوزه شیلات، پیچیدگی صدور پروانه شیلات را برشمرد و گفت: باید در این زمینه سیاست ها بازنگری شود و می خواهیم استان با اختیارات بیشتری در این زمینه تصمیم گیری کند.

وی افزود: با ارتقای بهره وری در زیرساخت های موجود نیازمند افزایش تولید هستیم و در این راستا باید حل مشکل کمبود برق در مزارع پرورش میگو و همچنین صدور مجوز برای صید در آب های دوردست و لایروبی را در نظر بگیریم. اسکله ها درخواست های دیگر.”

استاندار هرمزگان با بیان اهمیت توسعه حمل و نقل کالا گفت: با توجه به برنامه دولت سیزدهم برای دیپلماسی اقتصادی و افزایش مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه، استان هرمزگان از فرصت های خوبی در این زمینه برخوردار است. “

دوستی، لزوم ساخت بندر اقیانوسی نسل چهارم، تمرکز بر صادرات محصولات کشاورزی، فعال سازی گمرکات غیرفعال برای ارتقای تجارت، تسهیل قوانین تجاری و ایجاد سازوکار مشخص برای این امر و راه اندازی پایانه های صادراتی تخصصی در حوزه شیلات و کشاورزی را ضروری دانست. از دیگر برنامه های مهم استان هرمزگان است.

وی به طرح ایجاد اکوسیستم دریایی در هرمزگان اشاره کرد و افزود: این طرح به عنوان موتور صنعت گردشگری ایران قابل اجرا است و جزیره هرمز این ظرفیت را دارد که به اولین جزیره هوشمند ایران تبدیل شود که بر توسعه تمرکز دارد. از یک جزیره.”

استاندار هرمزگان الزام صنایع بزرگ استان هرمزگان به ایجاد زنجیره ارزش در صنایع پایین دستی را یکی از راهکارهای اصلی برای حل معضل بیکاری در هرمزگان دانست و گفت: هدایت منابع مالی صنایع به سمت اجتماعی. مسئولیت استان و گردش مالی صنایع در بانک های استان از دیگر مواردی است که در بخش صنعت باید به آن توجه شود.

دوستی با اشاره به برنامه های فقرزدایی در هرمزگان بیان کرد: طرحی برای بهبود وضعیت رفاهی 46 محله و 120 روستای کم برخوردار هرمزگان تدوین شده که نیازمند اعتبارات ویژه است.

وی ادامه داد: راه اندازی قرارگاه حضرت کمر بنی هاشم (علیه السلام) برای تامین آب و رفع مشکلات این منطقه و تقویت و راه اندازی هنرستان های بزرگ از دیگر برنامه های مهم در هرمزگان است.

استاندار هرمزگان افزود: همچنین خواستار صدور خودرو برای مناطق آزاد در سراسر استان هرمزگان هستیم که برای توسعه استان بسیار موثر خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید