تعطیلی تنها کمپ مواد مخدر «لنده»/پرداخت وام 100 میلیونی به معتادان درمان شده + عکس


ساعت: 13:54
تاریخ انتشار: 1301/09/24
کد خبر: 1918049

مسئول پیشگیری از آسیب های اجتماعی و بهزیستی شهرستان لنده از اعطای بیش از 17 صندوق خوداشتغالی به ارزش 100 میلیون تومان به بهبود یافتگان این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس شمشمان ، جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان لنده ظهر امروز 3 آذرماه با حضور فرماندار، معاون دادستان، جانشین سپاه و نیروی انتظامی برگزار شد. فرماندهان نیرو، روسای ادارات و نهادهای عضو این شورا در سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد.


8fd5d6a5 054d 4abb b9d0 921c29b08d61 خبر خاکستری

در ابتدای این جلسه دبیر شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان لنده به بیان مصوبات قبلی این شورا پرداخت و از اداراتی که متعهد به اجرای مصوبات شده اند تقدیر و تشکر کرد.


627cee63 5a1c 4d94 b8be 5911a2dd451b خبر خاکستری

همچنین مسئول پیشگیری از آسیب های اجتماعی و بهزیستی شهرستان لنده از اعطای بیش از 17 صندوق خوداشتغالی به ارزش 100 میلیون تومان به بهبود یافتگان آن شهرستان خبر داد.

یاسربشیری همچنین تاکید کرد: متاسفانه تنها کمپ معتادان در شهرستان لنده به دلیل مشکلات مالی نامزد تعطیل شده است.


f5404532 7c9b 4d4f bd36 c0501a4ded58 خبر خاکستری

رئیس کمیته مددکاری امام خمینی (ره) شهرستان لنده با اشاره به فعالیت های این نهاد در راستای حمایت از بهبود یافتگان گفت: برگزاری همایش های مختلف و حمایت های مادی و معنوی از خانواده های بهبود یافتگان و بهبود یافتگان زندانیان از جمله فعالیت هایی است که در حوزه مددکاری اجتماعی انجام می شود کمیته حمایت تشکیل شد.

امیر محمود بصیری گفت: کمیته همیاری شهرستان از ابتدای سال تاکنون بیش از 170 طرح برای ایجاد اشتغال با ایجاد فرصت شغلی در مشاغل مختلف ارائه کرده است.


861b586a 8249 4eab b27a 48105ec9c5b0 خبر خاکستری

در ادامه جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده گفت: ایجاد محلات اسلامی در مناطق آسیب پذیر اجتماعی شهرستان لنده با همت پایگاه های مقاومت بسیج لنده در حال اجراست.

سرهنگ رضایی خاطرنشان کرد: ایجاد 4 حوزه اسلامی در حوزه اقتصادی و فرهنگی. حوزه های اجتماعی و سایر حوزه ها اجرا می شود.

وی افزود: در این محلات ضمن شناسایی نقاط قوت و ضعف محلات، با توجه به نیاز این محلات، آسیب ها، چالش ها و رویکردها با برنامه ریزی مدون صورت می گیرد.

وی ادامه داد: مردم باید حتما در یک محله مشارکت کنند و سپس روسای نهادها و ادارات در این زمینه همکاری و همکاری لازم را انجام خواهند داد.

رضایی گفت: تفاهم نامه ملی همکاری با محلات اسلامی یک نیاز اساسی است و این اهمیت نیازمند حمایت ویژه در سطح شهرستان نیز است.


b49ac186 5de6 4455 b2a2 913112a3f185 خبر خاکستری

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان لنده در ادامه گفت: قطعا اگر پیشگیری به درستی انجام می شد امروز با چالش و آسیب مواجه نبودیم.

وی افزود: در چارچوب مبارزه جدی با سارقان، هفته گذشته یک سارق حرفه ای را که به صورت مستقیم در چندین فقره سرقت در استان یزد نقش داشت دستگیر کردیم.

جهاندیده گفت: بر اساس آمارهای دقیق کشوری، شهرستان لنده یکی از امن ترین شهرهای کشور است که با تلاش شبانه روزی کارکنان این افراد در مجتمع های مختلف فرج این شهرستان ایجاد شده است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از یک کیلوگرم، 225 گرم مواد مخدر از خرده فروشان در سطح شهرستان کشف و 22 نفر دستگیر و روانه زندان شدند.


e2ca7c67 d620 4338 a7b0 95f173338ad1 خبر خاکستری

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان لنده گفت: از یک دستگاه خودروی سواری بیش از 10 کیسه آرد قاچاق و توزیع شده خارج از شبکه کشف و ضبط و متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

جهاندیده تاکید کرد: هر چه داریم از همکاری خوب مردم است و وظیفه داریم این امنیت را برای مردم پیاده کنیم.

در ادامه معاون دادستانی شهرستان لنده گفت: پیشگیری لازم است و همه باید در این موضوع ورود کنند.

قاضی هالووی خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد کاهش سن مصرف مواد در شهر لنده هستیم که دغدغه همه خانوارها است.

وی تاکید کرد: با توجه به وضعیت معیشتی مردم در شهرستان در برخی جرایم باید وضعیت معیشتی افراد نیز لحاظ شود لذا از خانواده ها انتظار داریم در اطلاع رسانی به خانواده ها دقت لازم را داشته باشند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان لنده نیز گفت: گشت های میدانی و بازدید مستمر در منطقه به طور مرتب انجام می شود.

محمدی گفت: در سال های اخیر 250 بوته خشخاش نیز در یکی از مناطق روستایی شهرستان کشف شد که با هماهنگی دستگاه قضایی معدوم شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان لنده گفت: بیش از 109 روستا تحت پوشش و 70 روستا تحت پوشش پهنه بندی کشاورزی جهاد قرار گرفته اند و به کشاورزان برای آموزش های تخصصی برای ممنوعیت کشت کنف به طور مداوم تذکر داده می شود.

عطاب الله بیژنی گفت: آموزش های تخصصی توسط کارشناسان به کشاورزان داده می شود و در پایان برای تمامی شرکت کنندگان گواهینامه با معرفی به ادارات صادر می شود.


45784972 2cf9 4c1f 8995 80b95789bc41 خبر خاکستری

وی تاکید کرد: انتظار داریم پلیس ضمن شناسایی عامل توزیع غیرقانونی آرد در شهرستان لنده، افراد مختلف را در جریان مجازات های دولت برای اجرای قانون قرار دهد.

معاون آموزش و پرورش شهرستان لنده گفت: واحد مشاور معاونت پرورشی شهرستان بارها دوره های مختلفی را در سطح مدارس برگزار می کند.

سید علی اصغر خرمی تاکید کرد: البته توجه به پیشگیری در حوزه اعتیاد اصل مهمی است که خانواده ها باید به آن توجه کنند.

وی بیان کرد: برای حفظ نشاط و نشاط در نوجوانان و جوانان و ایجاد زمینه ای برای پرکردن اوقات فراغت این عزیزان، اجرای طرح پایداری و توجه به نشاط و سلامت اجتماعی یک اصل مهم است. نوجوانان و جوانان در سطح مدارس شهری.

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر لنده گفت: عدم موفقیت در برخی طرح های پیشگیرانه در حوزه مواد مخدر باید بررسی و کالبد شکافی انجام شود.


02c8ebdd 96db 4842 9827 4236f2ca83ae خبر خاکستری

کورش محمدی تاکید کرد: چگونه باید رفتار کنیم که آحاد جامعه و فرزندانمان به معضل اعتیاد نیفتند و مشکل اصلی این است که به نوجوانان و جوانان «نه» گفتن به مواد ممنوعه را آموزش ندهیم.

وی افزود: متاسفانه در اکثر مواقع صورت مشکل را پاک می کنیم و مشکل اصلی سود ناشی از مواد مخدر است که باعث افزایش تمایل به خرید و فروش مواد مخدر شده است.

رئیس شورای اسلامی شهرلنده گفت: انگیزه لازم برای برخورد قاطعانه با اعتیاد باید به درستی انجام شود و با کار ریشه ای فرهنگی این مهم را در دستور کار خود قرار دهند.

امام جمعه موقت لنده در ادامه گفت: بدون شک تنها جامعه ای که صددرصد در معرض خطر است دانش آموزان هستند که این وظیفه همگان است که بر روشنگری دانش آموزان و خانواده های آنان تاکید دارد.

حجت الاسلام الهی نیا گفت: موضوع آگاه سازی خانواده ها در این زمینه یک ضرورت اساسی است و باید از معتادان بهبودیافته در مدارس برای آموزش استفاده شود.

در ادامه فرماندار لنده گفت: از زحمات شبانه روزی پلیس این شهرستان به ویژه قدردانی می کنیم.

جلال دانش تاکید کرد: همچنین باید از زحمات و زحمات شبانه روزی سپاه پاسداران در جبهه های مختلف شهرستان قدردانی کرد و همچنین از سایر ادارات که در خدمت رسانی به شهروندان تلاش می کنند تشکر کرد.

وی گفت: مواد قانونی ما واقعاً پیشگیرانه نیست و باید همه چیز را نمایندگان شورای اسلامی برای ارتقای سطح پیشگیری از مواد مخدر و اجرای قوانین جدید تدوین کنند تا شاهد اجرای قوانین سخت گیرانه باشیم.

دانش افزود: معضل مواد مخدر معضلی فراگیر است که همه باید در سطح خانواده و محله برای رفع آن تلاش بیشتری کنند.

وی تاکید کرد: کمک به معتادان برای بهبود و بازپروری خود در جامعه یک نیاز اساسی است که همه باید بر اساس تعهدات انسانی و قانونی خود به آن کمک کنیم تا فرد بیمار بتواند به آغوش جامعه بازگردد.

فرماندار لنده گفت: هر چقدر برای زیباسازی شهر تلاش کنیم اما مردمی بی نشاط داشته باشیم قطعا نمی توانیم به برنامه ها و فعالیت های خود برسیم.


405bf615 b438 41b6 92ac 9f600ea2c475 خبر خاکستری

وی تاکید کرد: شهرداری به عنوان یکی از نهادهای تاثیرگذار فرهنگی می تواند با برگزاری جشن های مختلف نشاط اجتماعی شهروندان را تامین کند.

دانش بیان کرد: این شهرستان در حوزه مواد مخدر جایگاه بهتری نسبت به سایر شهرستان های استان دارد اما اصل پیشگیری همیشه مقدم بر اقدام است و همه باید مشارکت داشته باشیم.

فرماندار لنده تاکید کرد: تجربه نشان می دهد خانواده هایی که در مسائل دینی سخت گیری کمتری دارند در معرض بیشترین آسیب های اجتماعی هستند و آن هایی که سخت گیری بیشتری دارند کمتر در معرض آسیب هستند.

وی گفت: اجرای طرح زنگ زندگی در محلات و مدارس برای ایجاد نشاط اجتماعی در بین مردم می تواند نقش مهمی در ارتقای نشاط روحی و روانی جامعه داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید