تعمیر و بازسازی پمپ های گریس برای نورد خشن دوک


ساعت: 10:39
تاریخ انتشار: 25.08.1401
کد خبر: 1913233

برای اولین بار در کشور تعمیر و بازسازی پمپ های درشت دوکی (شوارتز) در منطقه نورد گرم با تکیه بر تخصص فولاد مبارکه و شرکت های داخلی انجام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روحاله قیصریها مسئول تعمیرات هیدرولیک، غلطک و جوش کارگاه مرکزی فولاد مبارکه اصفهانوی ضمن اعلام این خبر گفت: پمپ های شوارتز به صورت جفت بر روی دوک های نورد اصلی در قسمت ناهموار ناحیه نورد گرم نصب می شوند و این مکانیزمی برای پمپاژ گریس و روانکاری دوک ها است. با توجه به اهمیت دقت و حساسیت بالای عملکرد پمپ، میزان تزریق گریس و روغن کاری آن باید همواره پیوسته و بدون نشتی باشد.

وی در تشریح علت تعمیر و بازسازی این پمپ ها اظهار داشت: با توجه به استهلاک پمپ و نشتی در سیستم و همچنین پیچیدگی و خاص بودن سیستم مکانیزم این نوع پمپ ها، منحصر به فرد بودن داخلی قطعات پمپ، کمبود تامین کننده قطعات و کمبود دانش فنی، با تشکیل تیم تحقیق و توسعه و تجزیه و تحلیل خرابی در کارگاه مرکزی، با کمک پیمانکار داخلی، قطعات داخلی پمپ شوارتز طراحی، تولید و بهینه سازی شد. و تمام پمپ های رد شده به چرخه تولید بازگشتند.

مسعود آزاد کارشناس تعمیرات هیدرولیک تعمیرگاه مرکزی در این باره گفت: برآورد قیمت خرید هر یک از پمپ های شوارتز حدود 11 میلیارد و 500 میلیون ریال و هزینه تعمیر هر کدام حدود یک میلیارد و 500 میلیون ریال است. که با اجرای این طرح برای هر پمپ حدود 10 میلیارد ریال برای شرکت صرفه جویی شده و از خروج ارز از کشور جلوگیری شده است.

در این زمینه علیرضا ذوالفقاری، تکنسین تعمیرگاه مرکزی نیز گفت: با توجه به عرضه محدود این نوع پمپ ها و نقش بسیار مهم آنها در عملیات نورد، بر آن شدیم تا تعمیرات آنها را با همکاری سایر واحدها انجام دهیم. لذا کلیه امور مربوط به آماده سازی از جمله هماهنگی بین پیمانکار، قسمت نورد گرم و تعمیرگاه مرکزی انجام شد و با سایر تلاش های فنی که همکاران انجام دادند، این پروژه در سریع ترین زمان ممکن به اتمام رسید.

مسئول تعمیرات هیدرولیک ایستگاه مرکزی تعمیرات فولاد مبارکه در پایان از زحمات کلیه کارکنان شاغل در واحد تعمیرات هیدرولیک تعمیرگاه مرکزی و نورد گرم و شرکت پیمانکار تقدیر و تشکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید