تعویق انتخاب شهردار دوگنبدان/ مسئول این آسیب کیست؟

ساعت: 13:09
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1789702

مسئولان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد باید برای تسریع در روند انتخاب شهردار دوگنبدان تلاش کنند و مطمئن باشند که به تعویق افتادن چنین موضوع مهمی آسیب جدی به شهر وارد می کند و تنها مسئول آن خواهند بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس; نزدیک به پنج ماه از آغاز به کار شورای اسلامی شهر می گذرد اما در شهر دوگنبدان هنوز موضوع تصویب اختیارات شهردار از سوی فرماندار به نتیجه قطعی نرسیده و شهر همچنان در امضای آن معطل است.

لازم به ذکر است شهر دوگنبدان دارای مشکلات عدیده ای است و امکان تسریع در فعالیت ها و همچنین برنامه ریزی بلند مدت اقدامات کلان و اصلاحات در شهرداری دوگنبدان با ناظر وجود نخواهد داشت، لذا لازم است در سطح بالای سازمان قرار گیرد. مسئولان استانی و سایر مقامات این تعلل را کنار بگذارند. هر چه زودتر تکلیف شهر را مشخص کنید.

با وجود اینکه همه مسئولان به نوعی زیر پرچم انقلاب به قدرت رسیده اند، لذا از آنها انتظار می رود همچنان تصمیمات درست را اتخاذ کنند و از رفتارهای سیاسی و مشارکتی پرهیز کنند، زیرا آفت اصلی ناامیدی مردم همواره کار سیاسی محسوب می شود. بی شک بیش از پیش به دست مردم گچساران خواهد رسید.

حجت الاسلام صفایی امام جمعه موقت گچساران در بخشی از خطبه های نماز جمعه در واکنش به تاخیر در انتخاب شهردار گفت: متاسفانه چند ماه است که شهر ما شهردار ندارد و جای تعجب است که چقدر باید منتظر بمانیم. ما هیچی نمیگیم؟چند هفته تحمل کردیم و هیچی نگفتیم پس تاکی؟! چقدر طول میکشه تا شهردار انتخاب بشه چرا اینقدر بی خیاله شهر بدون شهردار طبیعتا برای مردم هم مشکل داره مشکلات پیش میاد.

مجتبی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد گچساران نیز در سخنانی گفت: می خواهند با انتخاب شهردار موثر، متخصص، با تجربه و انقلابی دستشان را کوتاه کنند و شهر را از این آشفتگی خارج کنند.

با این تفاسیر یک منبع آگاه در گفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی درباره تاخیر در انتخاب شهردار دوگنبدان گفت: علی محمد آقایی نزدیک به 50 روز است که با اکثریت اعضای شورای شهر ششم در راس آن رای می دهد. توسط دوگنبدان – احمد.

وی افزود: به همین دلیل است که وزارت کشور نیز برای تایید مدرک تحصیلی و سایر موارد استاندار استان تاییدیه آقای آقایی را ارسال کرده و از سوی دیگر نهادهای امنیتی نیز تاییدیه پذیرش آقای آقایی را صادر کرده اند. مسئولیت شهرداری دوگنبدان.

این منبع آگاه ادامه داد: به هر حال استاندار هنوز تاییدیه نهایی آقای آقایی را امضا نکرده است اما به هر دلیلی خدا می داند. استاندار داشتند اما هنوز جوابی نگرفته اند.

وی افزود: بنابراین طبق مواد قانونی، آقای استاندار باید کتباً اعلام کنند که اگر مثلاً رد صلاحیت آقایی به هر دلیلی رد صلاحیت شده است، این موضوع نیز به سرعت در شورای حل اختلاف مطرح شود. تا آنجا که ممکن بود، اما با این وجود حضور نتیجه انتخاب شهردار باید توسط اعضای شورای شهر 10 روز پس از انتخابات انجام می شد، بیش از 50 نفر نبود و همه این مشکلات شهر را عذاب می داد.

این منبع آگاه ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در گکساران وجود دارد، دفع زباله یکی از معضلات بزرگ شهرستان است و با توجه به اینکه هیچ پیمانکاری در این منطقه وجود ندارد و ناظر حق امضای قرارداد یکساله را ندارد. شهرداری.

وی افزود: هر چند کمیسیون های مختلف دیگری نیز وجود دارد که باید با حضور شهردار تشکیل شود، اما حالا دلیل این که پس از گذشت این همه مدت همچنان شهر در جریان عدم موافقت شهردار است چیست؟ اما چه دلیلی دارد که تصویب نشد و واقعاً معجزه زمانه است، بنابراین اعضای شورای شهر کارهای قانونی را انجام داده و مرتب پیگیر موضوع بوده اند.

بنابراین باید گفت که مسئولان عالی رتبه استانی باید اعتماد مردم را بسنجند و برای تسریع در روند انتخاب شهردار دوگنبدان تلاش کنند و مطمئن باشند که به تعویق افتادن چنین موضوع مهمی آسیب جدی به شهر وارد می کند و تنها مسئولیت را بر عهده دارد. برای این خسارات. بر آنها خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید