تعیین فرصت یک ماهه برای رفع نواقص در اجرای سند همکاری ملی

تعیین فرصت یک ماهه برای رفع نواقص در اجرای سند همکاری ملی

روز جدید بر اساس دستور مهم رئیس جمهور به دستگاه های اجرایی در حوزه تعاون، مسئولان تا نیمه مهرماه فرصت دارند تا نواقص اجرای سند همکاری را برطرف کنند.

مقام معظم رهبری در راستای سیاست های ابلاغی در اصل 44 قانون اساسی بر رشد و توسعه بخش تعاون و افزایش سهم آن در اقتصاد تاکید ویژه داشتند.

ایجاد تعاونی ها به شکل کنونی که در اواخر قرن نوزدهم پدید آمد، یک حرکت انسانی، اخلاقی و تربیتی است که نظام اقتصادی ویژه رفاه و اشتغال در جامعه بر اساس آن شکل گرفته است.

امروزه سازمان های بین المللی توسعه بدون مشارکت عمومی را امری ارزشمند و قابل اعتماد می دانند. به همین دلیل است که جنبش تعاون به عنوان یکی از ابزارهای مهم و مؤثر برای توسعه شناخته می شود. اگر رشد و توسعه تعاونی ها به اندازه ای باشد که اکثریت مردم را شامل شود، توزیع عادلانه ثروت و ریشه کنی فقر و اختلاف طبقاتی حاصل می شود. به عبارت دیگر، اشاعه فرهنگ مشارکت در بین جوامع و کشورها و حضور مردم در صحنه اقتصادی و اجتماعی و مشارکت فکری و مالی آنها بهترین تضمین برای افزایش آگاهی، کاهش ضایعات، افزایش راندمان تولید و توزیع، کاهش است. انتظارات و توقعات کاذب و بهینه سازی تعادل بین نیازها و فرصت هاست.

یکی از مزایای توسعه تعاونی این است که سطح زندگی مردم بسیار بهتر و سریعتر از شرایط بخش خصوصی بهبود می یابد، به عبارت دیگر فرهنگ تعاون پایه های دموکراسی و مشارکت مردمی را تقویت می کند و همه اقدامات در حوزه اجتماعی و اقتصادی به نفع است. افرادی که عضو تعاونی هستند خلاصه می شود.

سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان حدود 10 روز پیش در روز ملی «تعاونی» با تعاونگران دیدار و دستور مهمی به دستگاه های اجرایی بخش تعاون داد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مراسم گرامیداشت روز ملی تعاون، با اشاره به تصویب سند همکاری ملی در سال 91 و تحقق حدود 20 درصد از اهداف آن در 10 سال گذشته، گفت: نهادهای متولی اجرای این سند از امروز 15 روز دیگر باید نظرات و دیدگاه های خود را در خصوص دلایل عدم ایفای این مسئولیت ها و راهکارهای پیشنهادی برای اجرای این مسئولیت ها به معاونت وزارت تعاون ارائه کنند. کار و کمک های اجتماعی .

رئیس جمهور افزود: همچنین معاونت تعاون وزارت کار 15 روز فرصت دارد تا این نظرات را جمع بندی و نهایی کند و در جلسه بعدی که تا 2 ماه آینده برگزار می شود ارائه کند تا بتوانیم به هدف برسیم. و نتیجه موثر این نشست برای دستیابی به اهداف دریافت سند همکاری ملی.

رئیس جمهور همچنین گفت: حمایت از بخش تعاونی سیاست دولت است و از همه شما با جدیت تقاضا دارم به تلاش خود برای رونق تولید و ایجاد اشتغال در کشور ادامه دهید.

وی تصریح کرد: زمانی که سند همکاری ملی با قوانین مربوطه مغایرت داشته باشد، اولاً قانون حاکم است، اما زمانی که تقدم قانون موجب تأخیر و عدم اجرای سند می شود، اصلاح سند و اصلاح آن ضروری است. در صورت لزوم تغییر در قانون انجام شده است. در نتیجه بررسی هایی که معاونت تعاون وزارت کار و دستگاه های متولی در یک ماه آینده انجام خواهند داد، سند ملی تعاون باید یک سند کاملاً لازم الاجرا باشد.

رئیس جمهور گفت: قرار گرفتن بخش تعاون به عنوان یکی از سه بخش فعال در اقتصاد کشور یکی از اقدامات ارزشمندی است که در تدوین قانون اساسی مورد توجه قرار گرفته است.

آیت الله رئیسی محقق نشدن سهم تعاونی در اقتصاد کشور را کاستی خواند و با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای رفع این نقص، افزود: البته این نقص به معنای بی توجهی به نقش تعاونی ها در کشور نیست. . اقتصاد. تعاونی ها در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی منشأ خدمات بسیاری به کشور بوده اند و این را نمی توان انکار کرد. .

رئیس جمهور تقویت نقش تعاونی در اقتصاد کشور را اعتقاد جدی به اقتدار مردم دانست و افزود: یکی از حلقه های مفقوده کشور ما نظارت جدی، موثر و به موقع است. همه بخش های اقتصادی اعم از دولتی، خصوصی و تعاونی نیازمند حمایت و در عین حال نظارت دقیق و مؤثر هستند.

رئیسی همچنین با اشاره به ظرفیت بالای بخش تعاونی اقتصاد برای تحقق اهداف کشور در حوزه ساخت و ساز مسکن از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست از مشارکت بخش تعاون در کنار بخش خصوصی حمایت جدی کند. بخش

رئیس جمهور به فعال شدن تعاونی ها در کشور به عنوان یکی از مصادیق و آثار مهم راهبرد ارتقای دولت اشاره کرد و افزود: در این زمینه تمام تمهیدات لازم را به عمل آورید و در صورت نیاز به فعال سازی صندوق تعاون برای حمایت و تضمین می شود، این صندوق فعال می شود و در صورت نیاز به آموزش، آموزش های لازم به صورت عمومی ارائه شود.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به مصوبات قانونی از جمله سند ملی تعاون، تبیین قانون اساسی، تاکیدات مقام معظم رهبری و همچنین سیاست‌های دولت مردمی برای حمایت از فعالیت‌های بخش تعاون در اقتصاد کشور، گفت: تصریح کرد: تاکید می کنم حمایت از تعاونی ها برای فعال شدن بیشتر در دستور کار وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی و مناطق باشد.

رئیس جمهور حمایت عملی و اجرایی برای ارتقای امور و جایگاه بخش تعاون در اقتصاد کشور را از الزامات مردم دولت برشمرد و تصریح کرد. خود را ملزم به عدم امتناع از هرگونه حمایت حوزه تعاونی می داند.

با توجه به اینکه مسکن یکی از دغدغه های اصلی کارگران است، تعاونی های مسکن بهترین فرصت برای تحقق موضوع مسکن کارگران است و در این دولت ردیف اعتباری بالغ بر 400 میلیارد تومان برای تعاونی های مسکن با اولویت مسکن کارگری در نظر گرفته شده است. با حدود 15 میلیارد تومان مشوق بیمه ای برای اجرای تامین تمکن مالی از تبصره 18 قانون بودجه سالانه کشور با بهره برداری از 1174 تعاونی و 10 هزار و 730 نفر شاغل و همچنین پرداخت بالغ بر 5.5 میلیارد تومان اختصاص یافت. مشوق بیمه ای از دیگر اقدامات است.

دیدگاهتان را بنویسید