تعیین نظام پرداخت عادلانه رفاهی برای کارکنان دولت

تعیین نظام پرداخت عادلانه رفاهی برای کارکنان دولت

در سومین جلسه علنی روز یکشنبه شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به بخش هزینه ای لایحه بودجه 1402، نمایندگان شورای اسلامی با بندهای (ط)، (ت)، (ک) و بندهای الحاقی 1 موافقت کردند. 2 تبصره 12 مربوط به دستمزد.

در بند (ط) آمده است: در اجرای ماده (30) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و به منظور رفع تبعیض نسبت به حقوق مسئولان اجرایی و ماده (71) قانون احکام ثابت برنامه های توسعه کشور و بندهای «ت» و «س» ماده (7) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی. ایران هر گونه تصویب نامه، بخشنامه، دستورالعمل، تغییر تشکیلات، طبقه بندی سمت ها و همچنین مصوبات هیأت ها و نظایر آن در دستگاه های اجرایی موضوع ماده (29) قانون برنامه پنج ساله ششم. توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و سازمان انرژی اتمی و دستگاه های اجرایی مشمول ماده (1) قانون احکام دائمی برنامه های عمرانی کشور با رعایت ترتیبات پیش بینی شده در ماده (74) قانون مدیریت خدمات عمومی بند «ج» ماده (7) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و کسب مجوز کتبی از سازمان برنامه و بودجه کشور. تامین وسایل مورد نیاز در این قانون.

بند (ی) به شرح زیر است: – دستگاه های اجرایی موضوع ماده (29) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران موظفند کلیه موارد مستمر و غیر مستمر را انجام دهند. پرداخت های مستمر پولی و غیر پولی (معادل ریالی) موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و پرداخت مزایا به کلیه کارکنان. و مستمری بگیران از هر یک از منابع ایالتی و دولتی و حساب با آنها به طور جداگانه با شماره ملی و اختصاص یک شناسه پرداخت منحصر به فرد برای کارمندان دولت.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است در ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از پرداخت بدون احتساب به کارکنان دستگاه های اجرایی جلوگیری کند. شناسه منحصر به فرد پرداخت حقوق کارکنان دولت، امکان دسترسی به اطلاعات سازمان اداری و کارگری کشور ارائه پرداخت در بسترهای الکترونیکی.

بر اساس بند (ک) کلیه موسسات مشمول این قانون موظفند کلیه پرداخت های قانونی به کارکنان را تنها در یک سند (فیش) به صورت ماهانه درج کنند و وجود سند دیگری تحت هر عنوان غیرقانونی تلقی می شود.

به موجب بند (1) تبصره (12) ماده واحده این لایحه؛ در اجرای ماده (40) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از احکام مالی دولت (1) مصوب 27 فروردین 1380 و با رعایت استقرار نظام عادلانه پرداخت مردم. دولت موظف است مزایای اضافی از قبیل پرداخت های ادواری، مزایای اجتماعی، بیمه اضافی، هزینه ایاب و ذهاب، حق مسکن به گونه ای عمل کند که عناصر فوق عادلانه در بین کارکنان دستگاه های اجرایی لحاظ شود. آیین نامه پرداخت این مزایا به تصویب شورای حقوق و دستمزد می رسد.

این موضوع در بند (2) تبصره (12) ماده واحده این لایحه نیز آمده است. سازمان پزشکی قانونی با منابع داخلی خود مجاز است حق محرومیت از مطب پزشکان شاغل در سازمان را به شرط عدم انجام فعالیت غیرانتفاعی در بخش خصوصی طبق مقررات اداری، کارگری بپردازد. و مقررات سازمانی کارکنان غیر دانشگاهی وزارت بهداشت، درمان و پزشکی آموزش پزشکی باید صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید