تغییر شدید کادر پزشکی برای تکمیل واکسیناسیون و ارتقای سلامت عمومی

ساعت: 11:07
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1796054

حمیدرضا مبشری گفت: کارکنان بهداشت و درمان روزها و شیفت های بسیار سختی را پشت سر می گذارند تا بتوانند سلامت جامعه را ارتقا دهند و عموم مردم قدردان این تلاش ها هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ حمیدرضا مبشری صبح امروز در جلسه ستاد فرماندهی معظم کل قوا در شهرستان رامسر با بیان اینکه شاهد اثربخشی واکسیناسیون در این شهرستان هستیم، اظهار داشت: 5 نفر، آبان 4 نفر، آذرماه 1 نفر فوتی داشته ایم. تاج و خوشبختانه ما در ژانویه نمردیم.

وی افزود: وضعیت واکسیناسیون غرب مازندران نسبت به سایر مناطق بسیار مطلوب است و رامسر با کمترین تاخیر در دوز دوم رتبه اول و رتبه سوم واکسیناسیون کامل را در استان دارد که نشان از تلاش کادر بهداشت و درمان دارد. اطلاع رسانی جامع و مشارکت خوب مردم».

مبشری با بیان اینکه 11 هزار نفر از زمان تزریق نوبت سوم (5 بهمن) واکسن خود را دریافت کرده اند، گفت: 8000 نفر از کسانی که دوز دوم را در سه ماه گذشته دریافت کرده اند، هنوز نوبت سوم خود را تزریق نکرده اند. از همه دعوت می کنیم برای تکمیل واکسیناسیون خود به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

وی به تقاضای روزافزون برای نوبت سوم واکسن آسترازنکا اشاره کرد و گفت: با محدودیت و کمبود این واکسن در کشور و استان مواجه هستیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی به افرادی که دوز اول و دوم واکسن سینوفارم و برکت را تزریق کرده اند توصیه می شود در نوبت سوم همان پلت فرم تزریق کنند.

وی با اشاره به اینکه تمامی مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز واکسیناسیون در دو شیفت صبح و عصر فعالیت می کنند تا واکسیناسیون عمومی در اسرع وقت انجام شود که عموم مردم از این تلاش قدردانی می کنند.

مبشری با ابراز نگرانی از شیوع زیاد و خطر ابتلای مجدد به ایمیکرون، از عادی سازی جامعه انتقاد کرد و گفت: متأسفانه شاهد افزایش عادی سازی در سیستم اداری نیز هستیم به طوری که برخی از روسای ادارات حتی از ماسک هم استفاده نمی کنند و هستند. آنها در تجمعات بدون ماسک پخش می شوند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به دستورالعمل جلوگیری از ورود کارکنان واکسینه شده به ادارات و موسسات اشاره کرد و اذعان داشت: از هفته آینده تمامی ادارات و نهادها تحت نظارت قرار خواهند گرفت و بازرسان شبکه بهداشت و درمان و استاندار از ادارات و ادارات عمومی بازدید خواهند کرد. موسسات شهر به کارکنان از نظر کارت واکسن بررسی می شود و در صورت عدم تزریق واکسن، تخلفات به کارکنان واکسینه نشده اعلام می شود تا طبق قانون اقدامات لازم انجام شود.

وی همچنین از مساعد بودن پروتکل های بهداشتی در اکثر مدارس این شهرستان خبر داد و گفت: به جز تعداد انگشت شماری از اسامی که اسامی آنها در آموزش و پرورش اعلام شده است، اکثر مدارس پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.

مبشری افزود: با توجه به عدم واکسیناسیون کودکان زیر 12 سال نظر ما این است که مدارس ابتدایی تا دستور بعدی تعطیل باشد و پیشنهادات خود را به مراجع بالاتر ارائه کرده ایم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان رامسر همچنین به کمبودهای موجود در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: خیرین به خوبی در بحث واکسیناسیون مشارکت داشتند که برای خرید این اقلام از آنها دعوت می شود با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان اقدام به خرید این اقلام کنند. معرفی و در اختیار اهداکننده قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید