تغییر نسل بهانه شده است. Goals Run/ با انتخاب مربی والیبال ایرانی می توان کتاب نوشت!


زمان: 09:19
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1823164

جوانان در تیم ملی باید قطرات قطره قطره و به بزرگترها احترام بگذارند.

مربی سابق تیم ملی والیبال ایران گفت: فلسفه انتخاب سرمربی در ایران با دنیا متفاوت است و می توانید کتابی در مورد نحوه انتخاب سرمربی در والیبال ایران بنویسید!

ناصر شهنازی مربی سابق تیم ملی والیبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا گفت: چه بازیکن، چه مربی یا تدارکات را تغییر دهید. در واقع هر 4 سال یک بار نوعی انقلاب و تحول در سیستم والیبال و ورزش شکل می گیرد.

وی ادامه داد: در ایران اما از آنجایی که در همه چیز نود دقیقه هستیم، همه چیز برای لحظه آخر برنامه ریزی شده و کارها روی هم انباشته می شود. جالب اینجاست که با انباشت سختی کار تا 90 دقیقه و رعایت نکردن اصول، انتظار نتیجه کوتاه مدت همیشه وجود دارد و متاسفانه این موضوع از قبل نهادینه شده است.

شهنازی در خصوص تغییرات فنی در تیم ملی والیبال گفت: امیدواریم این مسائل نیز تغییر کند و والیبال ایران مانند سایر نقاط دنیا تلاش کند تا جلو برود. این تغییر در سیستم مستلزم تغییر واقعی نگرش و برنامه ریزی دقیق است که طی آن باید از بهترین و به روزترین مربیان دنیا بهره ببریم.

وی گفت: بعد از خولیو ولاسکو در دوران تیم ملی، سایر مربیان در سطح ملی والیبال ما نبودند و حتی برخی با استراتژی های اشتباه منصوب شدند. این مربیان پیشرفت را متوقف کردند و عملاً تیم ملی والیبال ایران را سر جای خود قرار دادند. می توانید در مورد انتخاب سرمربی در والیبال ایران کتاب بنویسید!

وی در خصوص تغییر نسل در تیم ملی گفت: اگر می خواهید دلتنگ بازیکنان استثنایی که سال ها برای تیم ملی زحمت کشیده اند، این کار را با احترام و افتخار انجام دهید. این مشکل در ورزش ایران به ندرت پیش آمده است و دیده ایم که بازیکنی هرچند پیشکسوت که برای ایران کار می کرد، حتی با مصاحبه از تیم ملی اخراج شد.

دستیار ولاسکو در تیم ملی تاکید کرد: جوانی در تیم ملی باید قطره ای در سطل باشد. بازیکنان خوش هیکل و باتجربه باید حفظ شوند و سال به سال بر تزریق بنزین سبز و جوانان در تیم ملی نظارت کنیم تا اشتباهات ناخوشایند نداشته باشیم. مردم انتظارات زیادی از والیبال ایران دارند و ما نباید اشتباهی را مرتکب شویم که در کوتاه مدت باید آن را جبران کنیم و انرژی خود را صرف آن کنیم.

شهنازی با بیان اینکه هدف فدراسیون والیبال در سال 1401 موفقیت در بازی های آسیایی خواهد بود، اذعان داشت: این یک نوع فرار است. برای والیبال ما دیگر قاره آسیا جذاب و مهم نیست و مسابقات جهانی مهم است. گفته می شود لیگ ملت ها قرار است یک تورنمنت تدارکاتی برای مسابقات جهانی باشد که این هم صحت ندارد.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: به نظر می رسد دیدگاه مسئولان والیبال با عموم مردم متفاوت است و اختلاف نظر زیادی وجود دارد. البته بازی های آسیایی برای سیستم بسیار مهم خواهد بود، اما نباید همه چیزهایی را که واقعاً یک نگرانی خواهد بود قربانی کنید.

سرمربی سابق تیم والیبال سایپا گفت: شواهد نشان می دهد که بحث تغییر نسل بهانه ای برای توجیه عدم نتیجه گیری در اتفاقات امسال خواهد شد. در مورد نفرات دعوت شده به تیم ملی بحث زیاد است اما انتقام جنایت درست نیست و منتظر نتایج تیم ملی هستیم.

کارشناس والیبال در پایان گفت: فلسفه انتخاب سرمربی در ایران با دنیا متفاوت است و در چنین شرایطی روزه می گیریم. تغییر هزینه زیادی دارد و باید با آرامش انجام شود. ما همچنین نمی توانیم اظهار نظر کنیم. ما فقط برای شما آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم که حرف ها و وعده های داده شده محقق شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید