جنجال در مقابل نسل «ز»؛ ترجیح دادن یک پاراگراف خالی به کتاب/بر خلاف نسل قبل ریاکارانه نیست

جنجال در مقابل نسل «ز»؛  ترجیح دادن یک پاراگراف خالی به کتاب/بر خلاف نسل قبل ریاکارانه نیست

یک کارشناس درباره ویژگی های نسل جدید یا نسل Z به خبرآنلاین گفت: این نسل برخلاف نسل گذشته تظاهر نمی کند و ریا نمی کند، این نسل با همان مفهوم زمینی زندگی و عشق را می فهمد، این نسل با همان مفاهیم زندگی را می فهمد. الف) عده ای در آسمان ها جست و جو کردند و چون او را نیافتند، متوجه شدند که در سن پیری در زمین به دنبال او بودند. این بچه ها فهمیدند که باید زندگی را در تمام مفاهیم و ابعادش همین جا و امروز جستجو کنند.

مظاهر گودرزی: انگار قبل از اتفاقات سال گذشته هیچکس به آنها توجه نمی کرد، اما در مرکز توجه نبودند. ملاقات با آنها، با موسیقی ای که دوست داشتند، ادبیاتی که با آن صحبت می کردند و لباس هایی که می پوشیدند، دیدار مثبتی نبود، شاید حتی با تمسخر و تحقیر همراه بود. اما مرگی تلخ ورق را برگرداند، بعد از حادثه مهسا امینی، اعتراضات خیابانی شروع شد، شکایت ها به مدارس ارسال شد، حالا کانون توجهات به این نسل معطوف شد، شاید تا به حال هیچکس فعالیت آنها را ندیده بود، اما حالا همه چیز نسل Z است ( زد) گفت، نسلی که می خواست برای خود فریاد بزند، به این قسمت از سخنان مصطفی مهرین، جامعه شناس درباره ویژگی های نسل جوان توجه کنید: «من این نسل را نسل عشق و دوستی می دانم. من معتقدم که آنها مردمی صلح طلب هستند. این نسل نسلی است که درک عمیقی از انسان دارد، این نسل دنیا را برای آشتی می خواهد، درک درست تری از زندگی دارد، به عبارتی قبل از یادگیری فلسفه، خود یک فیلسوف است.

صحبت های مهراین مربوط به یک سال پیش است، در بحبوحه حوادث شهریور سال گذشته، شاید آن روزها اگر می خواست از این نسل نمی شد جز در تمجید صحبت کرد، اما حالا یک سال بعد، عکس العمل ها متفاوت است. ; «ما در آنها لذت‌گرایی لحظه‌ای خودمحورانه می‌بینیم.»، «وقتی می‌بینم کسی از او بسیار تعریف می‌کند، احساس می‌کنم می‌خواهد سوار آن‌ها شود.»، «اینکه نسلی هست که از ایران چیزی نمی‌داند، نه درباره نه از جنگ، نه در مورد انقلاب، نه به اصلاحات، نه در مورد حوادث 88. نمی دانم چقدر می توان به این نادانی افتخار کرد.» این نسل از مطالعه عمیق خسته شده است. آنها بیشتر پاراگراف های بلاغی را به کتاب ها ترجیح می دهند.” این سخنان علیرضا علوی تبار، فعال سیاسی اصلاح طلب برای نسل جدید است.

او البته در گفت و گو با روزنامه شرق گفته است که مقصر اصلی این وضعیت ما (نسل قبل)، دولت و دستگاه های تبلیغاتی آن هستیم که با نسل جدید صحبت نکردیم.
همه آنها فاقد تجزیه و تحلیل عمیق هستند

علوی تبار، مانند هر صاحب نظر دیگری، برای نظراتی که می‌دهد، دلایل و استنادهایی دارد، انگیزه‌هایی که ممکن است به نفع انسان باشد یا نباشد، بنابراین مخالفت و موافقت می‌یابد. مثلاً نرگس ملک زازه در مورد نظر اخیرش به عنوان معلمی که وقت زیادی را با دانش آموزان می گذراند، با ادبیات علوی منشا یکسان نیست، اما کم و بیش به نظر او نزدیک است. وی به خبرآنلاین گفت: من با این نظر موافقم، وضعیت بچه های این نسل مثل بزرگسالان می ماند، همه بزرگترهایی که تحلیل سیاسی درستی ندارند و دقیق نیستند، بچه ها هم همین وضعیت را دارند، به این معنا نیست که چون بزرگ شده اند، نسل فناوری هستند. ما باید خیلی به آنها تکیه کنیم.”

وی ادامه می دهد: البته این بچه ها نسبت به نسل ما در همان سن متفاوت هستند اما هنوز آن چیزی نیستند که بتوانیم آنها را تربیت کنیم و بگوییم می توانند تغییرات اساسی ایجاد کنند.

معلم دیگری به خبرآنلاین از روی سکه نسل جدید می گوید. محمد داوری اظهار داشت: آقای علوی روی دیگر سکه را برای نسل جدید ذکر نکردند. من فکر می کنم طرف منفی سکه نسل جدید را گفته است و احساس می کنم آنها تصور درستی از نسل جدید ندارند، روی دیگر سکه نسل جدید سؤال آنها است. شجاعت، جهان بینی دقیق تر و گسترده تر، از سوی دیگر، واقع گرایی، نه آرمان گرایی و زندگی محوری از ویژگی های این نسل است، به همین دلیل بود که با حرکت اخیر، برای دانش آموزان هفتم، هشتم و نهم همراهی کردند. نمرات: «زن و آزادی چندان اهمیتی نداشتند، اما بیشتر با بخش زندگی این شعار مرتبط شدند و به هم نزدیک شدند، زیرا زندگی را بیشتر درک می کنند. آنها در رویدادهای اخیر بیشتر با کلمه زندگی مرتبط بودند.

وی تصریح کرد: این نسل برخلاف نسل گذشته تظاهر نمی کند و ریا نمی کند، این نسل با همان مفهوم زمینی زندگی و عشق را می فهمد، این نسل با همان مفاهیمی که عده ای در آسمان ها به دنبال آن بوده اند و چه زمانی زندگی را می فهمد. نیافتند، در پیری مردند، زمین را می‌جویند، می‌فهمند. این بچه ها فهمیدند که باید زندگی را در تمام مفاهیم و ابعادش همین جا و امروز جستجو کنند.

داوری ادامه می دهد: یکی از ویژگی های نسل جدید، جایگاه هنر در میان آنهاست. نسل جدید هنر را لازمه یک زندگی خوب درک کرده است، موسیقی را با همین مفهوم درک کرده و از آن استفاده می کند، این نسل فیلم می بیند، با مفاهیم زیبایی شناختی زندگی به معنای واقعی آن ارتباط برقرار کرده است، به همین دلیل است که وقتی آقای. خودش این را تجربه نکرده است، شاید نسل جدید را آنقدر زیبا نمی بیند.